Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Samenwerking met COC

Gestart door Imogen, oktober 29, 2014, 04:42:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Ik heb inmiddels een positief antwoord:

"Ik vind het goed als je de tekst geeft, inderdaad graag met bronvermelding (Ik weet niet of ze dat hier al openbaar hebben wil; @Imogen: ik stuur je meer details in een PM), ook als ze er stukjes en niet alles uit opnemen. Leuk hoor, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Op naar veel bekendheid bij jongeren!"

Imogen

Ik heb vandaag, lig al sinds zaterdagochtend met een luchtweginfectie in de lappenmand, een mail gestuurd naar de voorzitter van het COC:

"Afgelopen november heb ik een afspraak gehad met Elkie en Kim van het voorlichtingsteam, om eens te kijken of de geaardheid Asexualiteit in het voorlichtingsprogramma kon worden opgenomen. Dit, omdat ik en vele andere asexuelen met mij, vinden dat deze geaardheid nog veel te veel in de taboehoek zit.
Helaas is er, op een link met info wat asexualiteit inhoud, niks uit ons gesprek gekomen. Wat ik erg jammer vind! Elkie verwees me echter door naar jou om te kijken of er binnen het COC Nijmegen andere mogelijkheden zijn om asexualiteit een platform te geven. Bijv. met een maandelijks inloopcafé of gespreksgroep. In de Asexual community heb ik namelijk gepolst of daar behoefte voor is, en die is er. Daarnaast wil ik, samen met andere leden van het AVEN forum een veilige ruimte creëren voor andere asexuelen die op dit moment nog in de kast zitten.
Dat het COC nijmegen al de mogelijkheid bood om asexualiteit bespreekbaar te maken tijdens het "buiten de Binary-queer-bi-trans Symposium vond ik al geweldig! Ik was 1 van de 3 asexuelen die die middag de gespreksgroep deed over asexualiteit.

Mijn vraag aan jou is of het COC Nijmegen bereidt is om zo'n inloopcafé of gespreksgroep voor asexuelen te faciliteren. En dit mee te nemen in de agenda op jullie site, als het er eenmaal is. De rest zal o.a. ik en enkele forumleden uit Nijmegen e.o. voor onze rekening nemen.

Gelukkig zitten de leden van het AVEN forum niet stil. Bijna elke week krijgen we oproepen om mee te doen met een interview voor de krant/tijdschriften en tv. Vorige week was er zelfs een kort item bij NOS op 3 over asexualiteit. Aan de bezoekersaantallen te zien die na zo'n publicatie volgen is te merken dat er wel degelijk behoefte is om met gelijkgestemden te communiceren. Of dit nu online of offline is.

http://nos.nl/op3/artikel/2013191-aseksueel-liever-cake-dan-seks.html

Graag zou ik een afspraak met je willen maken om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Om alvast een kijkje te nemen op het forum: http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=FAQ"

Ik ben benieuwd naar het antwoord. Maar ik heb van meerdere mensen (binnen het COC) gehoord dat de voorzitter wel open-minded is. Dus ik hoop echt op een positief antwoord....fingers crossed!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Goed gedaan Imogen  :klap:

Als deze samenwerking gaat lukken zal het ook wel heel wat makkelijker zijn regelmatig bij elkaar te komen  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Imogen is weer heel goed bezig. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Dutchamoeba


Imogen

Weer positief nieuws!! Kreeg enkele dagen geleden deze mail van de voorzitter van het COC Nijmegen:

"Beste.......(Imogen),

Ik kreeg je mail doorgestuurd van ons secretariaat. Dankjewel voor je mail.

Tot nu komt a-seksualiteit inderdaad vooral naar voren op symposia als buiten de binary en is het geen onderdeel van onze activiteiten.

Ik heb je mail ook even doorgestuurd naar de voorzitter van het roze huis. Het roze huis lijkt me een prima plek om ontmoetingsbijeenkomsten te houden voor de aseksuele gemeenschap.

Het delen van een evenement via onze kanalen kan altijd, maar ik denk dat we het beste even kunnen bespreken op welke manieren we verder samenwerken. We hebben vanavond bestuursvergadering dus hebben we het er even over in het bestuur.

Kun jij aangeven op welke manier jullie behoefte aan faciliteren? Gaat dat om locatie en pr of ook nog om andere zaken?

Met vriendelijke groet,

Voorzitter COC Nijmegen"

Ik heb het volgende geantwoord:

"Goedemorgen.....(voorzitter COC Nijmegen),

Dank voor je mail. Ik hoop dat je een bevredigende bestuursvergadering hebt gehad, ook op andere issues die besproken werden.

Om je vraag te beantwoorden, voor nu zou het alleen gaan om een locatie en de pr. Omdat asexualiteit nog een beetje aan het begin staat waar homoseksualiteit stond zo'n 50 jaar geleden, willen we het rustig aan doen. Eerst kijken of we een veilige omgeving kunnen creëren waar mensen ook buiten het forum (door bijv. een persbericht in de lokale krant) kunnen ontmoeten.

Het kunnen praten met lotgenoten/gelijkgeaarden is vaak een wens van nieuwe leden van het forum. En daar hoort het face-to-face contact bij. Nu zijn de meetings van het forum nog in openbare gelegenheden. Dat kan mensen die nog 'in de kast' zitten weerhouden om te komen.
Als een maandelijkse meeting in de vorm van een inloopmiddag wordt gehouden in bijv. Het Roze huis, dan is de kans groter dat meer mensen daar naar toe willen komen.

Met hartelijke groet,"

Nu is vooral mijn vraag hier aan jullie: wie wil met me mee denken/mee helpen als het inloopcafé er (hopelijk) gaat komen? Er zijn al zo veel dingen/ideeën die ik uiteindelijk in mijn eentje sta uit te voeren, of moet cancelen omdat ik het anders in mijn eentje sta te doen. Ik wil het lievr met wat anderen doen. Dus wie oh wie helpt me mee om het eerste asexuelen inloopcafé van Nederland te openen!! Niet allemaal tegelijk haha

Van het voorlichtingsteam van het COC kreeg ik de volgende reactie:

"Hallo......(Imogen),

Nogmaals dank voor de achtergrondinformatie. Tijdens de volgende trainingsdagen voor voorlichters gaan we hier aandacht aan besteden, zodat de voorlichters geïnformeerd zijn.

Met vriendelijke groet,"

Dus ondanks dat ik me op het forum nu minder van me laat horen, ben al 2 weken erg ziek, zit ik zeker niet stil. Ik ga er voor de volle 100% voor om asexualiteit bij het COC op de kaart te krijgen.  :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Dat siert je dan wel heel erg. Heb je een griepje dat niet weg wil? Ik ben zelf gewoon wat koortsig en snotterig geweest van de week, maar ik ben vast aankomend weekend weer helemaal joepie.;)

Dit is in ieder geval een erg prettige reactie! Het lijkt me heel fijn als je inspanningen ook af en toe een positief resultaat opleveren. :cheerleader:

Ik zelf ben niet zo van de drukte in cafés in het algemeen, dus ik zou zeggen: een rustige gezellige omgeving waar je elkaar goed verstaan kunt zonder dat je schor en hoestend naar buiten komt.;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Goed bezig Imogen  :klap: En natuurlijk ook beterschap :cake:

Qua locatie zou het heel erg mooi zijn als we 3 of 4 verschillende locaties van COC gespreid door het land kunnen gebruiken. Ik weet niet of dat mogelijk is omdat je nu voornamelijk contact hebt met de afdeling Nijmegen, maar dat zou echt ideaal zijn voor de praatmeets terwijl we het reizen dan hopelijk ook voor iedereen binnen de perken kunnen houden.

Voor wie net zo nieuwsgierig is geworden als ik:
Dit is de website van COC Nijmegen: http://www.cocnijmegen.nl
En dit is de website van het Roze huis in Nijmegen: http://www.rozehuisnijmegen.nl/
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Wij willen een paarse kamer. :P
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Imogen

Dank voor jullie beterschapswensen, met dit weer is het sowieso lekker om thuis te zitten dan naar buiten te moeten.

Ik denk dat we ons eerst moeten richten om deze COC, gezien zij er positief tegenover staan. Als we in een later stadium kunnen aantonen dat dit inloopcafé een succes is, dan zijn hoop ik andere COC´s ook wel bereidt om te kijken of zo´n inloopcafé mogelijk is bij hen.
je hebt er niks aan als je zo veel moeite er voor doet om de andere COC´s te overtuigen een inloopcafé te faciliteren en vervolgens komt er geen hond.
Daarnaast, wie gaat in andere plaatsen bij het COC zo´n inloopcafé opzetten dan? Ik kan moeilijk het halve land door...

Ik wacht nu het antwoord af van de voorzitter van het COC Nijmegen en van het Roze huis. Hulp in een later stadium vanuit hier wordt erg op prijs gesteld!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Wat een goed bericht, Imogen! :klap:

Ik wens je bij dezen ook van harte beterschap toe! :knuffel:

Ik ben zeker bereid je te helpen met ideeën. Het probleem is echter dat ik niet meer in Nederland woon, en ik dus niet makkelijk even langs kan komen. Als ik weer eens een keertje in Nederland ben (op familiebezoek), ben ik wel bereid 'van dichtbij' te helpen.

AceVentura

Citaat van: Imogen op januari 29, 2015, 09:03:54 PM
Daarnaast, wie gaat in andere plaatsen bij het COC zo´n inloopcafé opzetten dan? Ik kan moeilijk het halve land door...
Dat was ook niet mijn bedoeling, ik hoop niet dat het zo wel over is gekomen.

Volgens mij heeft COC een soort landelijk bestuur met regionale afdelingen, ik dacht dat het misschien vanuit de landelijke organisatie mogelijk zou zijn om meerdere locaties voor elkaar te krijgen. Maar terecht: Laten we bij een beginnen en dan zien hoe het loopt.

:cake: :cake: :cake: :cake: :cake: voor alles wat je hiervoor doet
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Imogen

Via Facebook kwam ik weer bij Theatergroep AanZ, waar ik vorig jaar juli ben geweest voor een voorstelling over sexuele diversiteit. Na mailcontact over en weer was het al weer een half jaar geleden dat ik contact had met de regisseuse. Ik had haar meteen na de voorstelling gemaild dat ik het een hele leuke, boeiende voorstelling vond maar dat ik asexualiteit miste in hun sexuele diversiteit.

Nu kwam ik dus via Facebook een filmpje tegen van hun voorstelling en besloot de regisseuse weer een mail te sturen. Binnen enkele dagen had ik een mail terug:
"​Beste ...........(Imogen),

Inderdaad we zijn alweer een half jaar verder. De tijd gaat snel. Goed dat je het weer even onder de aandacht brengt want het afgelopen half jaar zijn wij met name druk geweest met het maken van een nieuwe voorstelling die in dit geval niets te maken heeft met seksuele diversiteit.
Dit keer was het thema huiselijk geweld.

Heb je links, infomateriaal, brochures etc wat je mij kunt adviseren dan kan ik er eens naar kijken wat ik daarvan eventueel mee kan nemen in de nagesprekken.
Ik hoor graag van je en met een hartelijke groet,"

Ik heb haar een aantal links doorgestuurd die op het forum staan onder "Media", een artikel uit de Telegraaf, de uitzending van NPO3 en de link naar het sexuelewoordenboek.
De theatergroep geeft ook voorlichtingsvoorstellingen op o.a. middelbare scholen en voor docenten. Hoe breder het draagvlak wordt naar andere organisaties die met sexuele diversiteit te maken hebben, de beter.
Ik ben benieuwd of ze er ook daadwerkelijk iets mee gaat doen.

Ik heb dit even bij dit topic gezet omdat Theater AanZ nauw samenwerkt met het COC.

I'll keep you posted!  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Tjonge, je bent flink bezig Imogen!  :D  :visibility:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)