Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Samenwerking met COC

Gestart door Imogen, oktober 29, 2014, 04:42:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba


Imogen

#31
Goed nieuws!

"Beste......(Imogen),

Ik heb het een en ander even overlegd met het bestuur van het roze huis. Normaal wordt er aan "externe" gebruikers huur in rekening gebracht. Voor jullie maken we daarop een uitzondering en zullen we geen huur vragen. We willen wel vragen om drankjes te kopen bij het roze huis.

In de cc heb ik de voorzitter van het Roze huis toegevoegd, hij is verantwoordelijk voor de agenda van het roze huis. Met hem kun je afspreken wanneer en met welke regelmaat jullie gebruik willen maken van het roze huis. Doordeweekse middagen zijn over het algemeen nog het meeste vrij.

Met vriendelijke groet en ik kom graag een keer kennismaken,"

Nu we de toezegging hebben dat we een inloopcafé mogen organiseren is het verstandig om een klein clubje te vormen die me mee willen helpen met de organisatie. Het moet geen eenvrouwsactie worden want dan zit ik daar straks alleen in de bar van het roze Huis....
Ik denk dat een inloopcafé dat 1x per maand plaatsvind het meest haalbaar is. Wie wil en kan er binnenkort in het Roze huis Nijmegen samenkomen om kennis te maken met de voorzitter van het Roze Huis en te kijken welke dag en tijd het beste is.
En daarnaast kijken hoe we het gaan aanpakken met de pr.

Ik heb wel aangeboden om 1x per maand (naast de inloop die ik nu aan het opzetten ben) een bardienst te draaien. Als compensatie dat we geen huur hoeven te betalen. Bij het Roze Huis zoeken ze nog iemand die bardiensten wil draaien. En zo houd ik het contact warm. Dat we niet alleen voor het inloopcafé gebruik willen maken.

Ik ben er echt super blij mee, maar gaf al eerder aan dat ik het niet alleen wil doen. Dus alle hulp, in welke vorm dan ook is welkom. Als dit inloopcafé een succes is, kunnen we naar andere COC´s/Roze Huizen gaan om daar ook een inloopcafé te organiseren.
Visability komt steeds dichterbij!!  :cheerleader:

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

WOW ! Dit is echt supergoed nieuws Imogen  :cheerleader: :klap: :visibility:

Afhankelijk van wanneer de kennismaking is wil ik daar best bij zijn, gezien de reistijd zou dat voor mij alleen in de weekeinden kunnen.
(Misschien even de naam van die meneer in CC even weghalen)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Wauw wat super van je! Pluim voor Imogen! (en heel veel taart natuurlijk)  :cake:

Ik zou graag mee willen helpen. Hopelijk kunnen we snel een keer afspreken (moet wel van te voren de datum weten ivm onregelmatig rooster).
Het lijkt mij leuk om steeds actiever bezig te zijn met aseksualiteit aan het licht te brengen.
12-1-2015 <3 MarkA

Alwynn

Klinkt goed! Nu woon ik toevallig in Nijmegen (al ben ik niet iedere dag van de week hier) en ik zou graag willen helpen. Ik heb alleen nog niet duidelijk in mijn hoofd wat die hulp zou kunnen zijn of hoe zo'n inloopcafé gaat. Maar dat is misschien ook wat nog besproken moet worden?

Edewecht

Nijmegen ligt niet vlakbij Emmen. Ik kan best een keer langskomen, maar zal er niet elke keer zijn...  :P
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Wauw Imogen, wat een goed nieuws! :klap: :visibility:

Imogen

Vandaag bericht gehad van de voorzitter van het COC Nijmegen. Volgende week heeft hij ruimte voor een afspraak, vraag aan mij was of ik een voorkeur heb voor de middag of de avond.
Omdat enkele van jullie hebben aangegeven mee te willen helpen met de voorbereidingen is het handig als ik via PB jullie e-mailadressen heb. Voor de kennismaking is het denk ik voldoende als er nog 1 of 2 mensen van dit forum die hier actief is mee gaat.
Met meer leden zal pas voor de eerste keer dat het inloopcafé gehouden wordt beter zijn. Dus voor de eerste kennismaking misschien 1 a 2 leden die het dichtst bij Nijmegen wonen.

Dus stuur me even een PB als je volgende week tijd hebt om mee te gaan naar het kennismakingsgesprek en wanneer je in die week zou kunnen. Dan regelen we het verder via de mail.
Misschien dan ook een idee als we van te voren ergens in Nijmegen afspreken om alvast wat dingen op een rijtje te zetten. Staat zo stom als de voorzitter met allerlei vragen komt en we kunnen ze niet beantwoorden.

Er is afgelopen week al een LGBTQ inloopsoos geweest bij het Roze Huis, waar vooral oudere (40+) homomannen op af kwamen. We willen denk ik wel duidelijk hebben waarom we graag een apart inloopcafé willen houden.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Imogen

Gisterenavond, op de valreep, hebben Petra1963, Alwyn en ik een goed gesprek gehad in het Roze Huis met de voorzitter. De voorzitter van het COC kon helaas niet (meer) die dag.

We hebben veel besproken, ook dank aan Petra en Alwyn voor hun input!  :knuffel:

Onder voorbehoud is nu de datum voor het eerste inloopcafé op zaterdag 28 maart tussen 15:00 en 19:00 uur. De frequentie van het inloopcafé zal 1x in de 2 maanden zijn, de laatste zaterdag van de maand. En het adres van het Roze Huis kun je opzoeken, maar wordt ook een week van te voren hier gepost.
In overleg met DutchAmoebe ga ik aan de slag met een tekst voor op de site van het COC, Het Roze Huis en op de Facebookpagina van het Roze Huis. We willen nu ook hier een inventarisatie maken wie er naar het inloopcafé wil komen, dus laat het ajb hier even weten als je (in de toekomst) interesse hebt in het inloopcafé, om te komen of op de hoogte gehouden te worden.
Inhoudelijk zijn Petra, Alwyn en ik nog in overleg hoe het inloopcafé ingevuld gaat worden.

We hebben weer een grote stap gemaakt!!  :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

#39
 :cheerleader:

Nu ik weet dat het inloopcafe 1 keer in de 2 maanden, op de laatste zaterdag van de maand, plaats zal vinden, kan ik hier misschien eens rekening mee houden als ik naar Nederland ga op familiebezoek; ik zou er graag eens een keertje bij willen zijn.

Laura

Ik zou ook graag een keertje komen. het is voor mij niet in de buurt dus heel vaak zal ik helaas niet kunnen komen

Imogen

@Laura: Het is de bedoeling dat het 6x per jaar gehouden wordt. Dus er zal denk ik wel een keer tussen zitten dat we je in real life mogen ontmoeten. Is hey niet deze keer, dan wel een andere keer. Of tijdens een meeting op een andere plek.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Laura

@imogen.

Daar ben ik niet bang voor. Het komende jaar zijn er volgens mij best veel meetingen.  alleen de eerste keer is toch altijd anders

Imogen

Op het blog van LaylaH, ook actief hier op het forum, staat een telefoongesprek dat zij had met de voorzitter van het COC Nederland:

https://lievercake.wordpress.com/2015/10/21/coc-directeur-koen-van-dijk-over-het-vertegenwoordigen-van-aseksuelen/

Hij staat open voor samenwerking cq het vertegenwoordigen van aseksuelen, als dit vanuit de aseksuelen zelf komt. Hij gaat en wil geen groep vertegenwoordigen als zij dit zelf niet willen.

Dus....voordat ik weer de fout in ga en te snel van stapel loop, wie staat er positief tegenover als ik namens de aseksuele community contact opneem met Koen van Dijk? Om te kijken wat hij voor (zoekende) aseksuelen kan betekenen en andersom.
Ik ben al zichtbaar (geweest) in de media en zie mezelf ook als een soort aseksuele activiste die ´vecht´ voor meer zichtbaarheid, acceptatie en emancipatie van aseksuelen.
Ik heb er de tijd voor en wil dit ook graag doen. Maar niet zonder steun van ´de achterban´  ;D

Als jullie zoiets hebben van "van mij hoeft het niet", dan laat ik het hierbij. Maar ik denk dat een zichtbare aseksuele rolemodel zeker zal helpen. En misschien durft Mark Rutte dan ook uit de kast te komen?  :rollol: Sorry! Flauw grapje!  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Het lijkt me zeker goed om de aansluiting bij het COC te zoeken, al zouden ze aseksualiteit alleen maar bij hun voorlichting benoemen dan heb je denk ik al een heel belangrijke stap.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat voor activiteiten ze dan van "ons" verwachten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler