Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Samenwerking met COC

Gestart door Imogen, oktober 29, 2014, 04:42:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Ik heb het audiofragment ook beluisterd en ik vond het heel positief. Boven verwachting zelfs.

Als jij namens de aseksuele community kontakt met Koen van Dijk wil opnemen, juich ik dat alleen maar toe.
Maar, ik denk dat de achterban niet bepaald groot is. Er zijn maar enkele AVEN-leden die open (en bloot?  ;) ) in de media durven verschijnen, een handvol denk ik, dus daarmee moet Koen 't doen.

Misschien is deze uitspraak van Koen wel een steuntje in de rug als we op meerdere plekken in het land meetings/salons zouden willen gaan organiseren m.b.v. de plaatselijke COC's.

Zoals ik al eens eerder aangaf, noem ik mezelf geen 'vechter'. Of aktievoerder. Wat me vooral beweegt is: herkenning bieden aan zoekende aseksuelen. Ik ben niet zozeer op 'acceptatie' uit. (En zo legt ieder haar/zijn accenten. :ange: )
Maar verder ben ik wel benieuwd wat hiermee op m'n pad komt...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Citaat van: Dutch Ace op oktober 25, 2015, 02:58:02 PM
Dus....voordat ik weer de fout in ga en te snel van stapel loop, wie staat er positief tegenover als ik namens de aseksuele community contact opneem met Koen van Dijk? Om te kijken wat hij voor (zoekende) aseksuelen kan betekenen en andersom.
Ik ben al zichtbaar (geweest) in de media en zie mezelf ook als een soort aseksuele activiste die ´vecht´ voor meer zichtbaarheid, acceptatie en emancipatie van aseksuelen.
Ik heb er de tijd voor en wil dit ook graag doen. Maar niet zonder steun van ´de achterban´  ;D
Mijn steun heb je!

SaxiePhone

Zeer goed initiatief. Ik sta er achter!

Alwynn

Mij lijkt het ook een goed idee om contact op te nemen met Koen. Ik vind het al best wel hartverwarmend dat hij blijkbaar weet wie we zijn er voor openstaat. :)
We hoeven ook niet ineens heel veel te gaan ondernemen, maar een oriënterend gesprek wat de aseksuele community en het COC eventueel voor elkaar kunnen betekenen zal al heel wat zijn denk ik. Ik weet ook niet zeker wat ze dan precies van "de aseksuelen" verwachten. Interesse om herkenbaar in de media te verschijnen heb ik zelf niet. Maar als het COC ergens aseksualiteit erbij kan vermelden en eventuele aseksuelen die zich daar melden hierheen kunnen doorsturen zal het al fijn zijn. En inderdaad, zoals Edewecht zegt, misschien komt wat "goedkeuring" van de top van het COC ons te pas als er op meerdere plekken lokale samenwerking gaat komen voor het organiseren van bijeenkomsten.

Tempesta

Ik zie alleen maar voordelen, dus go right ahead!

Edewecht

Citaat van: Alwynn op oktober 27, 2015, 08:23:59 PM
We hoeven ook niet ineens heel veel te gaan ondernemen, maar een oriënterend gesprek wat de aseksuele community en het COC eventueel voor elkaar kunnen betekenen zal al heel wat zijn denk ik. Ik weet ook niet zeker wat ze dan precies van "de aseksuelen" verwachten. (...)  Maar als het COC ergens aseksualiteit erbij kan vermelden en eventuele aseksuelen die zich daar melden hierheen kunnen doorsturen zal het al fijn zijn.

Eens!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

aeronaut

Ik zag gisteren op tv dat een vrouwelijke woordvoerder van het COC "toch wel wenste dat iedereen minimaal één keer per jaar seks had, ja", naar aanleiding van het nieuwsbericht dat homo's nu bloed mogen doneren als ze minimaal een jaar geen seks hebben gehad. Het lijkt me op zich wel fijn dat als er een samenwerking komt, dat dan eerst alle woordvoerders van het COC ook openstaan voor aseksualiteit en relaties zonder seks... ::) (maar hopelijk kan die samenwerking dat dan meteen bewerkstelligen :P)

Edewecht

Een gesprek met Koen van Dijk kan daarom een eerste aanzet zijn om binnen het COC de diskussie (lees: verandering) hierover op gang te brengen...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Naps

Citaat van: aeronaut op oktober 29, 2015, 07:43:55 PM
Ik zag gisteren op tv dat een vrouwelijke woordvoerder van het COC "toch wel wenste dat iedereen minimaal één keer per jaar seks had, ja", naar aanleiding van het nieuwsbericht dat homo's nu bloed mogen doneren als ze minimaal een jaar geen seks hebben gehad. Het lijkt me op zich wel fijn dat als er een samenwerking komt, dat dan eerst alle woordvoerders van het COC ook openstaan voor aseksualiteit en relaties zonder seks... ::) (maar hopelijk kan die samenwerking dat dan meteen bewerkstelligen :P)

Ach, in deze context. Dit is uiteraard meer dat ze het mensen die wel behoefte aan sex hebben gunt, dan dan ze per se wil / wenst dat mensen sex hebben, en dat in relatie tot het wel willen en mogen doneren van bloed... geen foute / verkeerde opmerking denk ik. Je kan niet overal disclaimers bij gaan eisen  ;)

---

Verder, er is denk ik niet echt een 'de achterban', maar wel lief dat je het toch op deze manier voorlegt. Zelf zie ik zowel voordelen, als wat nadelen, en ben het verder wel eens met Alwynn.

Ik vind het trouwens wel knap hoe je zo het voortouw neemt. Volgens mij hebben jullie samen de afgelopen jaren al veel voor elkaar gekregen! :)