Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksuliteit op InfoNu.nl

Gestart door Imogen, december 03, 2014, 01:51:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Via een zoektocht naar het woord Eigenliefde, kwam ik op de site InfoNu.nl tegen. Het is een online bibliotheek met artikelen die mensen zelf kunnen aandragen.
CiteerWat is InfoNu?
InfoNu is een online bibliotheek met informatie die 24 uur per dag beschikbaar is. Net als in een bibliotheek, is bij InfoNu een grote verscheidenheid aan onderwerpen te vinden oftewel: Informatie van A tot Z
Uit pure nieuwsgierigheid zocht ik daar naar het woord ´aseksualiteit´. Tot mijn verbazing vond ik dit: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/34410-aseksualiteit-vreemde-eend-in-de-seksuele-samenleving.html

Geschreven door een infoteur, iemand iemand met een bepaalde hobby, passie of kennis die dit wil delen met anderen. Schijnbaar krijg je er ook nog per artikel voor betaald en kun je reageren op artikelen van anderen.
Het is al wel vrij oud, van 2009. Misschien een opfrissend artikel?  ;)
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Op zich gewoon al heel goed dat het inderdaad beschreven staat. Het maakt ook duidelijk dat er bepaalde vooroordelen zijn, die niet kloppen. Toch staan er ook dingen in die naar mijn idee niet kloppen, zoals dat aseksualiteit omschreven kan worden als non-libidoisme. Dat kan, maar dat hoeft niet. En omgekeerd, iemand zonder libido hoeft niet aseksueel te zijn (denk aan impotentie).

En dat bij knuffelen perse kleren aan moeten blijven. Dat zal vaak zo zijn, maar ik lees ook wel eens andere belevingen. Kortom, ook dat verschilt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citeer
och staan er ook dingen in die naar mijn idee niet kloppen, zoals dat aseksualiteit omschreven kan worden als non-libidoisme.
Dat klopt dat dat niet klopt :)
Volgens mij was vroegah (nog voor AVEN, dus ook ver voordat ik iets van aseksualiteit wist, dus ik kan er naast zitten) een groep/forum/whatever waar non-libidoisme en aseksualiteit samen in viel, pas later zijn die twee stromingen uit elkaar gegaan en volgens mij is daar oa. AVEN uit ontstaan.
Wat ik wil zeggen is dat het wel overeen komt met het "oude" beeld, maar dat het inzicht tegenwoordig anders is, en dat het artikel waarschijnlijk nog naar de oude inzichten is geschreven.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba