Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

.

Gestart door BiZONder, december 04, 2014, 03:29:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BiZONder

.
.

Koffie

Welkom!  :cake:
En je hebt helemaal gelijk, het geeft helemaal niet in welk 'hokje' je past. Dat wil gedurende je leven sowieso wel eens wisselen. Soms wordt daar heel moeilijk over gedaan, ik noem dat vrijheid van zijn wie je bent en vrijheid van ontwikkeling. Toen ik hier binnen kwam was ik er 100% zeker van dat ik aseksueel was, inmiddels ben ik daar redelijk zeker van, maar weet ik niet helemaal precies of ik halfseksueel ben. Ik maak me daar ook niet zo druk om. Volgens mij voel ik me de ene periode meer aseksueel dan de andere.

Ik ben trouwens ook autistisch.

Ik hoop dat dit weer een stukje van de puzzel is dat je dichter bij jezelf brengt. Lees maar rustig, er valt een boel te ontdekken denk ik.



Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hoi BiZONder! Ik word blij van je stukjes! Tuurlijk hebben we allemaal behoefte aan een beetje duidelijkheid hoe we in elkaar zitten, "wie we zijn." Maar zodra ik denk te weten "wie" ik ben, is het morgen al weer een beetje anders.

Vandaar mijn stokpaardje: "Identiteit is maar een hulpmiddel." En hulpmiddelen kunnen heel waardevol zijn. Maar het blijft een hulpmiddel.

Als ik zo lees hoe je - van kinds af - bent omgegaan met het meisje/jongen-plaatje, denk ik dat jij in zeker opzicht een vrij mens bent.
Welkom!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

O ik vind het goed hoor dat ik autistisch ben. Soms was ik het liever niet, soms ben ik er hartstikke gelukkig mee. Ik ben pas op mijn 41e gediagnosticeerd trouwens.
Autisme is uiteindelijk natuurlijk ook maar een hokje en geen autist is hetzelfde.
En zo kom je er langzamerhand steeds meer achter hoe je in elkaar zit, ook door je te vergelijken met mensen in een vergelijkbare situatie.
Een hokje is een soort kapstok, waaraan je het een en ander kunt ophangen, maar niets hangt perse op een vaste plek. Ik vind dat zelf een heel rustig en bevrijdend idee, een ander wordt er soms nerveus van.

Ik zeg altijd: ik wil best in een hokje, maar wel met het deurtje open!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

reader

blij dat je je verhaal hier kwijt kunt, bizonder.


voel je niet alleen, we zijn er om naar elkaar te luisteren he


mvg reader
x nog een prettig aven-verblijf/zoektocht.

:)

AniMeshorer

Heel mooi verhaal, met een erg optimistische ondertoon. Ik ben trouwens ook Asperger, en daar is absoluut niets verkeerds mee, ben er eerder fier op dan dat ik het verbergen zou. Absoluut niets verkeerds mee, en zoals Koffie zei, elke autist is (net als elk mens) uniek op zijn manier. "De autist", dat is een stereotype en stereotypes zijn per definitie grotendeels fout  ;)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Hoi! :) Jammer hè dat het niet actiever is!

Welkom hier!

En top dat je veganistisch bent.
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Citaat van: BiZONder op december 06, 2014, 08:52:57 AM
Ik mis eigenlijk een overzichtspagina van de laatst bezochte topics, bij andere fora heb je dat wel en ik vind dat heel handig. Misschien wordt het hier actiever met zo'n pagina.

Hallo BiZONder,
als je op de "Index"-knop klikt (ongeveer linksboven) kom je op de hoofdpagina. Daar staat bijna helemaal onderaan een link: "Bekijk de meest recente berichten op het forum." Voilà.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Alsnog welkom, BiZONder! :cake: :cake: :cake:

Citaat van: BiZONder op december 05, 2014, 08:43:37 PM
Wat is het stil op het forum...

De ene keer is het wat drukker dan de andere keer. Door zelf veel te posten, kun je ervoor zorgen dat het weer wat drukker wordt hier! ;)

Edewecht

Citaat van: BiZONder op december 07, 2014, 11:45:17 AM

En ik heb ontdekt dat de wipjes links van de topics donkerblauw zijn als er een nieuw bericht is.
;D

Wipjes! Hier bij AVEN!  :schater:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Dat is heel modern hoor, via computer en telefoon. :p
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AniMeshorer

Citaat van: Briggy op december 05, 2014, 09:51:14 PM
Hoi! :) Jammer hè dat het niet actiever is!

Welkom hier!

En top dat je veganistisch bent.

Had ik nog vergeten ; ik ben zelf vegetariër en eigenlijk ook een 75% vegan (ik eet niets van vlees, vis of gevogelte, ... en vermijd kaas en boter)

Er kookt hier een lekkere tofuburger die zo meteen op het bord belandt :) Jammer wel dat je moeilijk een vegan  :cake: kan vinden...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Vegan cake ja, die zocht ik al erg lang  :) :)

En trouwens, die autistische mannen en vrouwen lopen er wel degelijk rond hoor ; ben al meermaals naar Aspie meetings geweest en inderdaad zeer aangenaam eens een namiddagje omringd te zijn door andere Aspies. Niet dat contact met non-aspies onaangenaam is, maar nu en dan is het leuk eens een auti-middagje te hebben  :grouphug:
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Koffie

Ik heb alleen ervaringen met meetings van een klein autiforumpje waar lid van ben. Dat is een fijn groepje, niemand is heel dominant aanwezig, het zijn gewoon relaxte bijeenkomsten. Helaas ook nogal ver weg dus ik ben er niet altijd bij en er worden ook niet veel meetings gehouden. We hebben hier in Nederland ook de PAS, daarvan heb ik iedere maand een gespreksgroep en daarin zitten een paar mensen die ik graag zie. Maar ook wel mensen waar ik echt geen aansluiting mee voel.

In andere groepen autisten voel ik me niet altijd thuis, als iedereen erg op zijn eigen eilandje zit bij voorbeeld. Autisten onderling verschillen net zo veel als niet autisten, ik heb echt niet bij alle auti's het gevoel dat ik een 'soortgenootje' tref. We zijn net mensen. ;)
Trouwens niet in iedereen waarin ik een 'soortgenoot' herken is autistisch. Ook dat nog. :p
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie