Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Games!

Gestart door snowsounds, december 07, 2014, 03:39:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowsounds

Ik had nog geen topic hierover gezien, maar heb het mogelijk over het hoofd gezien dus forgive me als dit zo is, maar zo niet bij deze!

Ik ben niet echt een super gamer, heb alleen maar een 3DS en een wat onhandige laptop dus kan niet de recente games erop spelen (al had ik de nieuwe Dragon Age wel willen spelen!), maar ik ben nu bezig met Persona Q. Ik heb net (binnen een week...) Pokemon Alpha Sapphire uitgespeeld... wat kan ik zeggen, het wekt bij mij grote nostalgie op  :schater:

Wat speelt iedereen momenteel?  ;D

snowsounds

Ach, wat mij betreft tellen alle spellen. Ik ben niet zo van het idee dat alleen hardcore-gamers zich echt gamers mogen noemen.

Zelf wekt pacman bij mij alleen maar frustratie op  :schater:

MarkA

Je kunt vast ook met je onhandige laptop Hearthstone spelen, erg verslavend :P

En ja de nieuwe Dragon Age is ook erg goed ;D
Then, if you don't believe it all the magic is dead

snowsounds

Ooh ja, wel vaker wat over Heartstone gehoord, met kaarten toch? Ik zal me er eens in verdiepen :)

Kreun de laatste Dragon Age die ik heb gespeeld was Origins, welke ik echt superleuk vond. Zal toch weer eens kijken of ik een nieuwe game-PC kan veroorloven...  ;)

hobbitscones

Ayyy! Games topic!

Ik ben wel een gamer, maar dat mag ook wel als ik GameDesign studeer. :) Ik ben meer van de PC en Playstation games, maar zodra ik mijn handen krijg op een 2DS (is nou eenmaal goedkoper), zal ik de Pokemon spellen ook willen doen.

Ik speel zelf momenteel Skyrim, beetje laat dan anderen en krijg mijn handen er haast niet vanaf. Ik speel ook regelmatig een MMORPG genaamd Lord of the Rings Online, en ik denk dat dit niet zo verbazend is met mijn username.

Over onhandige laptops gesproken... mijn laptop is niet onhandig ofzo, maar wel veroudert. Heb Shadow of Mordor gekocht met season pass en al... en mijn laptop kan het spel gewoon niet aan! Dus nu maar wachten tot ik hem tweedehands voor de PS3 kan kopen. Super frustrerend gezien het niet goedkoop was verder. :(

Over Dragon Age... ik moet nog beginnen bij Origins, maar heb al wel gehoord dat Dragon Age II niet bepaald leuk was, dus dan kan je beter overstappen op de nieuwste denk ik.

(Vergeet niet dat de term casual gamer ook bestaat, misschien dat dat beter past? :P Ik weet het niet. Maakt uiteindelijk niet zo uit vind ik)

MarkA

Citaat van: snowsounds op december 07, 2014, 10:32:31 PM
Ooh ja, wel vaker wat over Heartstone gehoord, met kaarten toch? Ik zal me er eens in verdiepen :)

Jup, het is een soort Magic-the-Gathering-light.

Citaat van: snowsounds op december 07, 2014, 10:32:31 PM
Kreun de laatste Dragon Age die ik heb gespeeld was Origins, welke ik echt superleuk vond. Zal toch weer eens kijken of ik een nieuwe game-PC kan veroorloven...  ;)

Haha. De nieuwe Dragon Age is toch wel wat meer actie-geörienteerd. Als je meer van het besturen van 4 party members houdt kun je ook eens kijken naar Divinity: Original Sin. En volgend jaar natuurlijk Pillars of Eternity ;D
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Anemone

ik heb ook heel veel games gespeeld in het verleden en ben er nu een beetje mee gestopt. wil skyrim wel nog heel graag op gaan pakken lijkt me heel tof. ik heb wel een 3ds en daarop game ik nog wel fanatiek. zodra ik hem weer aan de praat heb (foutje gemaakt met een patch) wil ik heel graag pokemon nuzzlock gaan spelen. ik ben echt heel benieuwt hoe dat gaat. nuzzlock is voor de mensen die dat niet kennen een manier om pokemon te spelen met wat extra regels. bijvoorbeeld mag je maar beperkt pokemon vangen en pokemon niet meer mogen gebruiken als ze verslagen worden.

ook ben ik mega fan van de meer lees en puzzelspellen zoals phoenix wright, proffesor layton of hakuouki sinsengumi.

samen gamen is natuurlijk ook super grappig.
I would if I could, but I can't so I shan't.

Briggy

*Kopieert en plakt*  ;D

Playstation 3: L.A. Noire, GTA 5, Red Dead Redemption, Maffia 2, Beyond (two souls), Heavy Rain, Gran Turismo.
PC: The Sims 3, The Sims 4, Far Cry 3
12-1-2015 <3 MarkA

hobbitscones

Beyond: Two Souls! Dat is een mooi spel. Die had ik direct bij mijn PS3 meegekocht in zo'n pakket, en The Last of Us er ook bij. Heavy Rain moet ik echter nog beginnen, maar omdat ik een Move controller heb, wil ik ermee wachten tot ik ergens woon met een kamer dat groot genoeg is.

Briggy

Ooeeeh The last of us is echt spannend!!   :) Heb het zelf niet maar heb bijna het hele spel op youtube bekeken  ;)

Beyond is inderdaad een mooi spel, spannend op zijn tijd want Briggy is een held op sokken  :schater:*kuch*The Condenser*kuch*

Heavy Rain moet je echt spelen, echt een heel mooi spel.. maar je wordt er wel mistroostig van. Dus je kan het beter niet spelen als je in een dip zit!  :handschudden:
12-1-2015 <3 MarkA

Dwaze Sterveling

Games topic!? Hoe kan ik dat hebben gemist?  :o

Zelf speel ik voornamelijk RPG's, waaronder Dragon Age: Origins. Echt een aanrader. De andere delen ken ik echter nog niet; gewoon te weinig tijd voor.

Old-school Baldur's Gate speel ik ook. Tegenwoordig hebben ze de Enhanced Edition, dus dat maakt alles net iets mooier. Althans, voor diegene die Baldur's Gate Tutu nooit hebben gebruikt. Anders is er eigenlijk niet zoveel verschil.

Voor strategie vond ik X-Com wel erg spannend en speel ook games uit de Total War serie. Alleen Rome 2: Total War is wat te zwaar voor mijn budget PC. Dus daarvoor zal ik echt een andere oplossing moeten bedenken.

Voor de rest? Hmm... weinig tijd nog. Ik ben 12-14 uur per dag weg voor werk, dus dan blijft er weinig tijd over. En dat laatste beetje vul ik op met Ingress, een augmented reality game waarbij je met de mobiele telefoon echt op locatie moet zijn om iets voor elkaar te krijgen.

Jammer, want ik wilde nog eens een poging wagen om mijn Java kennis weer eens op te schroeven en mijn eigen RPG te schrijven. Ach ja... als ik met pensioen ben... :P

Briggy

Citaat van: Sterveling op januari 19, 2015, 02:48:20 PM
Jammer, want ik wilde nog eens een poging wagen om mijn Java kennis weer eens op te schroeven en mijn eigen RPG te schrijven. Ach ja... als ik met pensioen ben... :P

Misschien kun je samen met MarkA aan de slag  ;)
12-1-2015 <3 MarkA

Dwaze Sterveling

Citaat van: Briggy op januari 19, 2015, 02:49:26 PM
Citaat van: Sterveling op januari 19, 2015, 02:48:20 PM
Jammer, want ik wilde nog eens een poging wagen om mijn Java kennis weer eens op te schroeven en mijn eigen RPG te schrijven. Ach ja... als ik met pensioen ben... :P

Misschien kun je samen met MarkA aan de slag  ;)

Had ik goed begrepen dat hij een professionele Java programmeur is? In dat geval loop ik vermoedelijk alleen maar in de weg. :P

hobbitscones

Citaat van: Briggy op januari 19, 2015, 02:12:26 PMHeavy Rain moet je echt spelen, echt een heel mooi spel.. maar je wordt er wel mistroostig van. Dus je kan het beter niet spelen als je in een dip zit!  :handschudden:
Ik weet het... in de zomervakantie moet ik verhuizen, dus tegen die tijd zou ik een kamer groot genoeg moeten hebben voor mijn Move controller.

Citaat van: Sterveling op januari 19, 2015, 02:48:20 PMZelf speel ik voornamelijk RPG's, waaronder Dragon Age: Origins. Echt een aanrader. De andere delen ken ik echter nog niet; gewoon te weinig tijd voor.
Dragon Age: Origins heb ik een week of twee geleden gekocht, echter nog niet begonnen in verband met druk project, maar dat is nu afgerond. Nu... eerst nog even over mijn ziek zijn heenkomen.

Dwaze Sterveling

@hobbitscones: Beterschap! :)