Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwe Belgische meeting: december/januari/februari

Gestart door AniMeshorer, december 10, 2014, 09:53:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dwaze Sterveling

Aaah! Hopelijk komt er weer eens een nieuwe meeting waar ik wel bij kan zijn. :P

FransD

Hallo
Hier FransD
Graag had ik geweten  wie er nu 27 februari naar de meeting in Antwerpen komt
Volgens de mails mag ik Animeshorer Suzanina  Briggy Imeerrsch  en Edewecht verwachten
Voor Interlude M karmijn  realistje en hepsi is het me nog  onduidelijk
Graag zou ik van deze laatsten graag weten of ze nu werkelijk komen
Tot in Antwerpen
Groeten
FransD

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Om eerlijk te zijn. Het lijkt me leuk om vroeg in de stad te zijn en wafels als lunch en Belgische friet als avondeten te nemen  :bloos:
12-1-2015 <3 MarkA

FransD

Hallo
Een goed adres in Antwerpen  om wafels te eten lijkt me Désiré de Lille , www.desiredelille.be  ,in de Schrijnwerkersstraat   10 - 18
niet ver van het Kathedraalcafé
Smakelijk
FransD

Briggy

#36
Het water loopt me al in de mond!

Brigitte koopt twee pruiken en komt twee keer terug om van alles te smullen  :schater:

Ok lijstje van interessante plekken  :P:

Godiva chocolade
IJssalon 't Bieke
The chocolate line (Brigitte hoopt dat het niet twintig graden is in Antwerpen)  :P
Lush
Quetzal
Philip's Biscuits (om Antwerpse handjes te scoren)
Belgische frietjes eten Fritkot Max
Wafels!  :cheerleader:

12-1-2015 <3 MarkA

Imogen

#37
Als ik nou met iemand vanaf Nijmegen mee zou kunnen rijden naar Antwerpen, hint hint, dan wil ik ook wel mee..... :bloos:

* Als het weer niet tegen zit kan ik met Edewecht mee rijden en komen we samen naar de meeting. Ben nog nooit in Antwerpen geweest..... :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Citaat van: Imogen op februari 19, 2015, 05:23:12 PM
Als ik nou met iemand vanaf Nijmegen mee zou kunnen rijden naar Antwerpen, hint hint, dan wil ik ook wel mee..... :bloos:

Wel wel, ik zie je morgen. We kunnen het er over hebben...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AniMeshorer

Ik weet niet of Kathedraalcafé reservaties aanneemt, maar gezien de vrij goede opkomst zou het misschien nuttig zijn eens te bellen om te kijken of we geen grote tafel kunnen reserveren? Vorige Belgische meet zaten we op het eerste verdieping, omdat er daar meer privacy en minder achtergrondlawaai was dan op het gelijkvloers. Ik vermoed niet dat het café echt vol zitten gaat want er is veel ruimte, maar reserveren (als dat tenminste mogelijk is) kan ook zeker geen kwaad ...

Wie voor de meet nog iets wil eten: FalafelTof, twee straten van de Groenplaats en op een dikke 5 minuten van het Kathedraalcafé. Is een veggie restaurant waar je naast je falafel ook zelf de groenten kan kiezen die je er bij wil, je kan geloof ik 1 of 2 keer bijvullen, en het is allesbehalve duur  :) Het is wel minder "typisch Belgisch" dan een friet of wafel natuurlijk  :P
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Imogen

Edewecht en ik komen van ver, Edewecht nog wat verder dan ik  ;), en mij lijkt het erg lekker om eerst daar bij de FalafelTof te gaan eten, ben dol op falafel  :klap:
@ AniMeshorer: zou jij kunnen informeren bij het Kathedraalcafé of je kunt reserveren? Thanx!

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

> Is het Kathedraalcafé hetzelfde als het Elfde Gebod? Aan de Torfbrug?
Dit is voor mij wel handig om te weten i.v.m. plannen van de reis.

Aanvankelijk dacht ik ergens buiten Antwerpen te parkeren (Roosendaal of Essen) en het laatste stukje met de trein te doen, maar de laatste trein gaat al om 21:45. Dus toch maar met de auto en een geschikte parkeergarage vinden. Via Google kom ik op Meir of Groenplaats.
> Wie kan me zeggen of ik hiermee op het juiste spoor zit?  ;)

Over de tijden: ik weet nog niet hoe laat ik vrijdag vrij kan krijgen (waarschijnlijk toch niet de hele dag), maar rond het middaguur moet lukken. Dan via Nijmegen om Imogen op te pikken. Geen idee hoe druk het op de Nederlandse (en Antwerpse !!) wegen zal zijn.
Dus ook geen idee, hoeveel we vroeger zullen zijn voor een eventueel hapje.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

FransD

Hallo Edewecht

Het Elfde Gebod is hetzelfde als Kathedraalcafé
Vrijdagavond is het drukker op de Antwerpse wegen  ,hoe dit komt weet ik niet maar misschien moet iedereen dan terug naar huis
In het oude centrum van Antwerpen is het zeer moeilijk een parkeerplaats te vinden en de parkeergarages zijn zeer duur
Ook in het oude centrum van Antwerpen is het dan drukker,blijkbaar gaat iedereen dan uit eten
Als je met de auto moest komen Meir en Groenplaats zijn verkeersvrij
Misschien kun je toch met de trein komen  en overnachten in Antwerpen  ,niet in het Hilton maar
ik zal eens kijken  naar de prijzen van een hostel(Pulcinella) dan kun je  de volgende dag nog  in Antwerpen
blijven en  de stad bezoeken
Misschien is dit laatste voorstel een oplossing
Over de prijzen van het hostel moet ik nog informeren want ze staan niet op het internet
Ik laat hierover nog wel iets weten
Groeten
FransD

FransD

Hallo Edewecht

Als  U met de wagen naar Antwerpen komt , de volgende website   www.centrumparkeren.nl
De  ondergrondse parkeergarage op de Groenplaats lijkt me het dichtst bij het Kathedraalcafé
Op het plan ziet u de  verticale gele streep ,dit zijn de Antwerpse leien(Amerikalei,Britselei,Frankrijklei,Italielei) u slaat ter hoogte van de St Jacobsmarkt de Lange Nieuwstraat in  (St Jacobsmarkt mag men niet inrijden)  Deze gaat over in de Korte Nieuwstraat  Dan slaat U  links de Sudermanstr in en rechts de Eiermarkt  Rechtvoor is de ondergrondse parking Groenplaats Da Vinci Men kan deze parking ook langs de Nationalestraat
bereiken  Als U de parking uitkomt  ziet U de Kathedraal  U gaat tot voor de Kathedraal  en links daarvan  is de Blauwmoezelstraat   en daar op een hoek is het Kathedraalcafé
Als U met de trein komt   gaat U links De Keyzerlei op  ,vervolgens de Leysstr Meir en Schoenmarkt
dan  rechts de Groenplaats met de Kathedraal
Mocht u overnachten
Ik heb nog eens geïnformeerd naar de prijzen van Pulcinella (jeugdherberg)
Voor + 30 jarigen
Meerbedkamer   (4of 6 bedden ) 27,20  Euro
Tweepersoonskamer( 2 bedden) 31,65   Euro
Single                                                 43,90 Euro
Ontbijt ,lakens en wifi zijn inbegrepen
Adres Bogaardeplein 1  op 5 minuten van Groenplaats

Groeten
FransD

Imogen

Ik heb ook even gezocht op park&Ride Antwerpen: http://www.antwerphotel.nl/park_ride/park_ride_schoonselhof/
Je kan daar gratis je auto parkeren en daarna met de tram naar het centrum. Misschien is dat ook een optie. Hoeven we ook niet perse te overnachten.
Vanaf Schoonselhof P&R gaat er een tram 24 naar Antwerpen-Zuid en vandaar tram 4 naar de Torfbrug. De trams rijden tot 23:00.

Misschien ook interessant voor de mensen die buiten Antwerpen vandaan komen. Om je auto bij de Park&Ride te zetten.

Bedankt voor het uitzoeken FransD!!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"