Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

communicatie rond tijdschrift Zij aan Zij

Gestart door Imogen, januari 20, 2015, 06:20:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Enkele maanden geleden had ik met hulp van DutchAmoebe, een uitgebreide mail gestuurd naar de redactie van het lesbische tijdschrift Zij aan Zij. Tot op heden had ik geen reactie gehad.
Daarom besloot ik vandaag nog maar een herinneringsmail te sturen. Dezelfde dag kreeg ik nog antwoord:

" Hallo redactie van Zij aan Zij,
>
> Enkele maanden geleden heb ik jullie een lange mail gestuurd met de vraag of er binnen jullie redactie interesse was voor een interview/artikel over asexualiteit. Tot op heden heb ik daar geen reactie op gehad. Ik begrijp dat jullie mailbox elke dag/week bijna overloopt met e-mails van leden of externen met een verzoek om een artikel en dat jullie ook de actualiteiten moeten bijhouden om jullie blad actueel te houden.
> Misschien dat het mijn 'zaak' helpt door te laten weten dat asexualiteit steeds actueler wordt. Vorige week is er zelfs een kort item op NOS op 3 geweest over dit onderwerp.
>
> http://nos.nl/op3/artikel/2013191-aseksueel-liever-cake-dan-seks.html

Steeds meer komt deze geaardheid uit de taboesfeer en durven asexuelen van zich te laten horen. Ik hoop dat jullie er een mede aandeel in willen hebben om het taboe rond asexualiteit te doorbreken.
Mijn eigen leven is zo veel lichter en gelukkiger sinds ik uit de kast ben. Geen ongewenste vragen meer waarom ik nog geen vriend/vriendin en kinderen heb. Niet meer 'verplicht' meepraten over sex in een vriendengroep omdat je bang bent anders scheef aangekeken te worden.
Er viel een last van mijn schouders en ik kan 100% mezelf zijn.

Jullie tijdschrift heeft zoveel draagkracht dat ik dan ook hoop dat jullie mee willen werken om andere asexuele vrouwen te helpen zichzelf te vinden en te accepteren.

Met vriendelijke groet,"

Het antwoord van de hoofdredactrice:

"Ik heb je uitgebreide mail gelezen, vond het allemaal boeiend en goed verwoord maar vraag me ook af of er onder specifiek deze doelgroep lbt vrouwen zijn met ditzelfde gevoel. Immers: de meeste vrouwen komen erachter dat ze op vrouwen vallen juist omdat ze verliefd worden op een vrouw en dat heel sterke onderbuikgevoel hebben, m.a.w. opwinding voelen. Want anders kom je er nooit achter dat je op vrouwen valt? Dus tja....  ik twijfel of het iets is voor in ons blad.   Hoe zie jij dat?  

Mvrgr, Hoofdredctie Zij aan Zij"

Waarop ik geantwoord heb:

"Hallo.....

Dank voor je reactie. Zelf zie ik me als homoromantisch. Ik voel me prettig bij vrouwen en kan er mezelf zijn. In het verleden heb ik ook een aantal intieme vriendschappen gehad met vriendinnen. Maar had niet wat jij beschrijft dat onderbuikgevoel.
Maar asexuele vrouwen kunnen wel degelijk verliefd worden op een andere vrouw. Daarom wordt het ook wel het asexuele spectrum genoemd. Ik ken ook een man die homoromantisch is naar andere mannen. Kan ook verliefd worden op mannen. Allen wil hij geen sex. En wel dat onderbuikgevoel ervaren.
Ik heb dit tot nu toe nog niet meegemaakt omdat ik voornamelijk met bindingsangst zit. Maar zou heel graag een homoromantische relatie met een vrouw willen hebben. Het enige verschil is dat ik geen sex wil. Maar wel alles daar omheen; zoenen, knuffelen, bij elkaar in bed liggen.

Ik begrijp alleen niet dat sex zonder liefde wel geaccepteerd wordt maar liefde zonder sex niet.
In een sex-overladen maatschappij waarbij sexuele voorlichting al vroeg begint op scholen is het zo belangrijk dat (jonge) vrouwen de kennis krijgen om goede keuzes te maken.

Maar als je vind dat jullie blad alleen geschikt is voor vrouwen die sexueel op andere vrouwen vallen en liefde hier een mindere rol speelt, dan is dit onderwerp misschien inderdaad niks voor jullie.
Op het AVEN forum is een asexuele vrouw lid die een relatie heeft (gehad) met een sexuele vrouw. Ik kan bij haar polsen of ze interesse heeft voor een interview.

Met hartelijke groet,"

Het kan dus zijn dat er binnenkort een oproep komt vanuit het tijdschrift voor een interview met een asexuele vrouw die een relatie (gehad) heeft met een andere vrouw. Maar dat is nog niet zeker, gezien haar eerste reactie. Afwachten wat ze terug mailt dus....


"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Goed verwoord Imogen  :klap:

Misschien is het wel zo netjes om de naam van de hoofdredactrice weg te halen of te vervangen voor een valse naam (of heb je dat misschien al gedaan ?).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba


Imogen

Van de redactie van Zij aan Zij heb ik na mijn laatste mail niks meer gehoord. Dus dat loopt helaas dood. Ik denk dat we ons nu vooral moeten richten op tijdschriften/kranten die wel aandacht willen geven aan asexualiteit. Ik ga hier iig niet meer mee verder, zonde van de moeite.
Wel jammer dat zo´n tijdschrift in deze tijd zo kortzichtig is en niet mee wil werken om het taboe te doorbreken....
Laatst zag ik hun tijdschrift liggen bij de Bruna en sloeg het open. Ik zag de titel van het artikel "Het orgasme is de kers op de taart" staan, sloeg het tijdschrift meteen weer dicht en legde het terug. Nee dank je, not mij cup of tea..... :blue-no:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Ik kan me goed voorstellen dat je er verder geen energie in gaat steken. Je hebt in ieder geval veel gedaan en daar dank ik je heel erg voor! Ik denk zelfs dat het meer invloed kan hebben dan nu meteen zichtbaar is, tenslotte hebben ze er nu in ieder geval over gehoord en er misschien onderling over moeten spreken (Gaan we hier iets mee doen'). Het pas vast niet in hun hippe praatjes, totdat aseksualiteit een hype wordt (ik moet er niet aan denken, maar goed) en dan komen ze hier als een speer naar toe voor interviews.... :p

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Citaat van: Imogen op januari 29, 2015, 12:09:30 PM
"Het orgasme is de kers op de taart"
Voor sommige mensen is het alleen een rotte kers op de taart... Aseksuelen hebben liever taart zonder zo'n kers... :cake:

Koffie

Of het is een kers die je liever voor jezelf houdt. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba


Imogen

Net bericht gehad van de mevrouw van de redactie van het tijdschrift Zij aan Zij. Ze twijfelde of ze me had terug gemaild na mijn laatste mail. Dat was dusniet zo.
Op dit moment zijn ze bij de redactie bezig met een artikel over Intersekse en willen ze niet te kort daarna (tijdschrift komt 1x per 2 maanden geloof ik) een artikel doen over asexualiteit. (Het blijft tenslotte een tijdschrift voor lesbische vrouwen).
Maar ze wil het voor nu parkeren en er in het najaar op terug komen. En dan (hopelijk in overleg met mij) aandacht aan besteden in hun tijdschrift.
Dus toch nog een beetje goed nieuws en zijn mijn mails (met hulp van Dutchamoebe) niet voor niets geweest  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Als ik twijfel of ik een mail heb  beantwoord kijk ik altijd of dat pijltje erbij staat, dan is mijn  twijfel zo over. ;)

Maar fijn dat ze er wel serieus op in willen gaan. Ik hoop dat je er nog mee van hoort.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Dat hoop ik ook. Het is in ieder geval al fijn dat de mevrouw van de redactie toch nog zo (redelijk) positief geantwoord heeft.

Imogen

Vandaag weer een mail gekregen van een redactielid van het tijdschrift, ze willen in het najaar toch een interview doen. Of ik mee wil werken.....
Heb meteen geantwoord dat ik graag mee wil werken. Ik word tzt gebeld voor een telefonisch interview. Goed nieuws dus!  :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

EnnaZus


Dutchamoeba