Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Eindelijk de waarheid

Gestart door aneh sekali, januari 27, 2015, 12:29:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aneh sekali

Gee idee of het hier hoort maar ik wist geen betere plek

Ik heb gisteren tegen men beste maat gezegd dat ik aseksueel ben. Ik weet dat ik het rustig aan zou doen maar het voelde gewoon ok om te vertellen.
Ik vertelde hem dat ik hem iets persoonlijks ging vertellen. Dit liep een beetje verkeerd in zijn gedachten  :bloos:.. Hij dacht dat het (in zijn woorden) "iets heel ergs" zou zijn zoals een ziekte...

Ik heb het rustig opgebouwd en uitgelegt en hij snapte het niet meteen. Hij snapte niet hoe ik geen seksuele aantrekkingskracht kon hebben maar begreep dat ik hem daarin ook niet helemaal begrijp.  Wel kwamen de standaard vragen die ik verwacht had. "misschien ben je de juiste niet tegengekomen" "maar als je seks zou hebben met een lelijke chick zou het echt wel langer duren en meer moeite kosten". Hij maakte het wat concreter en noemde twee vrouwen op die we beide kennen.  Hij vroeg welke ik aantrekkelijker vond om ooit seks mee te hebben.. Toen ik hem vertelde dat het bij mij helemaal niets uit zou maken snapte hij het. Hij pakte zelf een buis en plaatste mij aan 1 kant en hem in het midden. Een andere maat die nogal veel met seks bezig is (een gsm moest hem vervangen hahaha) stond helemaal aan de andere kant. Hij vroeg of dit dan klopte en dat het een lijn was waarop iemand zich kan bevinden :) Goed genoeg in ieder geval

Hij zij dat hij wist dat ik altijd gelogen had over mijn maagdelijkheid en dat hij dat ook wel begreep. Volgens hem was er helemaal niets veranderd. Ik ben nog steeds hetzelfde. Hij vond het wel tof dat ik hem hiermee in vertrouwen nam en dat hij de eerste was aan wie ik dit durfde te vertellen (buiten AVEN).

In het geval van mijn beste maat heb  ik me dus druk gemaakt om niets  ;D
"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself."
-Friedrich Nietzsche-

aneh sekali

haha ja dat is het waarschijnlijk ook. Nogal dwaas van me maarja  ;)
"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself."
-Friedrich Nietzsche-

Dutchamoeba

Citaat van: Schildpad op januari 27, 2015, 12:53:16 PM
Voor mij is het net zoiets simpels als wel of geen patat lusten.

Voor mij ook, maar voor veel mensen is het niet simpel; ze willen verklaringen vinden voor onze aseksualiteit, om ons vervolgens te kunnen (laten) genezen...

Koffie

Ik vind het dapper van je. Je hebt hiermee ook moeten toegeven dat je loog en ook al had je maat dat door, het is toch een extra drempel. Bovendien, toen ik ooit een homovriend mee naar huis bracht waren mijn broers niet erg aardig over hem, puur omdat hij gay was. Dus ik begrijp je zorgen wel.
Het kan voorkomen dat mensen gewoon minder vriendelijk reageren. Ik denk dat op aseksualiteit in het algemeen niet onaardig wordt gereageerd, maar ook niet echt begripvol. Niet seksueel zijn lijkt wel een volslagen andere denktrant. Althans, zo ver mijn ervaring strekt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

aneh sekali

Ik kreeg net nog een super aardig whatsapje van hem dat als ik de behoefte voelde om het met de vriendengroep te delen ik dit gewoon kon doen.
Hij zij dat ik gewoon geaccepteerd zal worden en dat als dit niet het geval zou zijn hij niet meer met hen om wilde gaan. Super fijn dat ik nu weet dat ik echte vrienden heb die me onvoorwaardelijk accepteren  ;D

Hij vond het ook helemaal ok als ik die behoefte niet had en het voor mezelf wilde houden
"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself."
-Friedrich Nietzsche-

Laura

Wow respect dat je het hebt durven toegeven! Gelukkig is je vriend zo begripvol. Ik heb het twee dagen geleden ook tegen mijn beste vriendin gezegd, maar zij probeert niet eens om me te begrijpen. Ze denk dat ik de goeie nog wel tegen kom en dat het gewoon een rare ingeving is. Ik was van plan het deze week tegen meer mensen te zeggen, maar nu durf ik niet meer. Zo zie je maar dat je er meteen achter komt wie je echte vrienden zijn. Ik ben blij voor je dat je iemand hebt gevonden die je steunt!

aneh sekali

Citaat van: Laura op januari 27, 2015, 03:40:38 PM
Ik heb het twee dagen geleden ook tegen mijn beste vriendin gezegd, maar zij probeert niet eens om me te begrijpen. Ze denk dat ik de goeie nog wel tegen kom en dat het gewoon een rare ingeving is. Ik was van plan het deze week tegen meer mensen te zeggen, maar nu durf ik niet meer.

Jammer dat je vriendin zo reageert nadat je haar in vertrouwen genomen hebt..
Persoonlijk denk ik niet dat haar reactie te generaliseren is maar ik begrijp heel goed dat je nu niet meer durft.
De mensen hier steunen je in iedergeval wel. Neem de tijd.

Knap van je dat je het toch verteld hebt :)
"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself."
-Friedrich Nietzsche-

Koffie

Wat een super reactie van je vriend Aneh Sekali! That's what friends are for.

@Laura: 'Jammer' van de reactie van je vriendin. Als iemand het een rare ingeving noemt voel je je wel heel weinig serieus genomen. Je kunt er evt. op terugkomen, dat het je verdriet doet of pijn doet of wat dan ook en haar wijzen op Aven of de Aven-Wiki. Misschien kan het dan langzamerhand zakken en beseft ze dat het meer is dan een of andere gril. Hopelijk kunnen jullie over andere persoonlijke dingen wel goed met elkaar praten en maakt dat de vriendschap veel waard.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Sir F

Wat fijn dat je maat zo reageerde. Zulke vrienden zijn goud waard.

Laura

Dankjulliewel voor de lieve reacties!
Ik weet dat niet iedereen zo zal reageren, maar zij was wel de enige die ik volledig vertrouwde. Doordat zij zo reageerde, heeft dat er wel voor gezorgd dat ik weer meer in mezelf ben geraakt. Ze heeft altijd wel geweten dat ik 'het' allemaal niet hoefde en dat heeft ze ook altijd geaccepteerd. Alleen toen ik haar het labeltje erbij vertelde en zei dat het dus waarschijnlijk heel mijn leven zo zou blijven, kon ze het niet begrijpen. Ik heb haar toen ook al naar AVEN verwezen, maar daar heeft ze nog niks mee gedaan. Over andere dingen kan ik met haar wel praten gelukkig.
Helaas kan ik niet de tijd nemen. Ik heb te horen gekregen dat een vriend mij leuk vind. Ik weet dat zodra ik hem zie, dat ik het hem moet vertellen. het zou fout zijn om hem met valse hoop te laten zitten. Ik heb onze afspraak de vorige keer al afgezegd, maar dat hou ik natuurlijk ook niet lang vol.
Ik denk dat de leeftijd ook veel scheelt ja. Is er iets gebeurd waardoor je je familie niet meer spreekt? lijkt me lastig om zonder familie te zitten.

aneh sekali

Citaat van: Laura op januari 27, 2015, 05:23:17 PM
Helaas kan ik niet de tijd nemen. Ik heb te horen gekregen dat een vriend mij leuk vind. Ik weet dat zodra ik hem zie, dat ik het hem moet vertellen. het zou fout zijn om hem met valse hoop te laten zitten. Ik heb onze afspraak de vorige keer al afgezegd, maar dat hou ik natuurlijk ook niet lang vol.

Je kan ook vertellen dat je hem niet op die manier leuk vind. Zo zeg je de waarheid maar niet meteen heel expliciet dat je aseksueel bent.
Als je het wil vertellen natuurlijk gewoon doen he :).
"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself."
-Friedrich Nietzsche-

Laura

Wat jammer om te horen dat je ouders zo teleurgesteld waren. Ik hoop voor je dat ze het ook goed gezien hebben.
Ik kan het hem wel zo vertellen, maar dan voel ik nog steeds dat ik aan het liegen ben als ik met hem praat.

aneh sekali

Citaat van: Schildpad op januari 27, 2015, 05:43:43 PM
Mijn ouders zijn jaren geleden gescheiden en daarna viel de familie uit elkaar. Mijn ouders zijn denk ik ook teleurgesteld in mij, omdat ik niet een echt meisje was. Ze waren op een gegeven moment wel blij dat ik ging trouwen, maar toen ik aangaf dat ik geen kinderen wilde waren ze opnieuw teleurgesteld. [/qoute]

Aan bepaalde voorwaarde te moeten voldoen om je ouders niet teleur te stellen klinkt bekend. Vervelend om te horen  :-\

Citaat van: Schildpad op januari 27, 2015, 05:43:43 PM
Zelf weet ik precies hoe ik in elkaar zit, nu maar hopen dat zij het ook goed gezien hebben en ik met vlag en wimpel slaag voor mijn diploma. 

Niet vervelend bedoeld maar als je zelf percies weet hoe je in elkaar steekt, waarom is die officieele diagnose dan zo belangrijk? Is het niet genoeg om zelf te weten wie je bent?
Maarja als het je helpt moet je het vooral doen zou ik zeggen. :)
"The individual has always had to struggle to keep from being overwhelmed by the tribe. If you try it, you will be lonely often, and sometimes frightened. But no price is too high to pay for the privilege of owning yourself."
-Friedrich Nietzsche-

Edewecht

@aneh sekali: Super! Ik feliciteer je met je moed! Of eigenlijk: je moed om kwestbaar te durven zijn naar je maat toe.

@Laura: onbegrijpelijk dat een beste vriendin je niet wil begrijpen. Ik kan me voorstellen dat je zwaar teleurgesteld bent, en dat je weer even terugkruipt in je kast. Moed verzamelen voor een volgende keer. Maar... inderdaad wel altijd eerlijk zijn naar die jongen.
Zoals aneh sekali zegt: je zou 'm kunnen vertellen hoe seks voor jou (niet) voelt, zonder de 'beladen' term aseksualiteit te gebruiken...
Veel geluk!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

 :klap: voor zowel Laura als Aneh Sekali, goed dat jullie de moed hebben om het te vertellen
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler