Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksuelen Salon in Nijmegen, NL

Gestart door Imogen, februari 19, 2015, 05:19:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Citaat van: Gudrun op mei 15, 2015, 09:34:25 AM
Dutchamoeba, het doet me goed te lezen dat je nu een genuanceerdere mening hebt. Ook fijn dat je wat context hebt gegeven.
:knuffel: Ik heb een flink genuanceerdere mening; ik ben het niet meer met mijn standpunten van 4 jaar geleden eens...

Citaat van: Alwynn op mei 15, 2015, 11:50:05 AM
Gudrun. :knuffel: Het café is voor iedereen welkom die zich in aseksualiteit herkent (of het aseksuele spectrum of "questioning" is) en ik hoop ook dat het een veilige plek blijft.
:knuffel:

@Jovi_Hobbes: welkom terug! :wave:

Citaat van: Alwynn op mei 15, 2015, 11:50:05 AM
Over de vragen: ik wilde ook niet direct mijn eigen stempel er te veel op drukken door vragen op te sturen, maar tussentijd zijn er al veel goede vragen verzameld hier. :) Ik denk dat we misschien wel voorzichtig moeten zijn met de politieke vragen of ze in ieder geval tot het laatst bewaren. Bij de vragen over waarom je jezelf aseksueel noemt, kan er misschien ook aandacht zijn voor grijze-aseksuelen en demiseksuelen aangezien zij ook expliciet uitgenodigd zijn en waarschijnlijk een uniek perspectief hebben. Hoe mensen tot hun romantische oriëntatie zijn gekomen lijkt mij ook interessant. Ik ben mij de laatste tijd ook aan het realiseren dat ik meer aromantisch ben dat ik eerst dacht (ik voel wel aantrekkingskracht naar bepaalde mensen maar volgens mij is dit toch niet romantisch). Ook kunnen we vragen wie er interesse heeft in daten en hoe deze mensen dat het liefste vormgeven.
Goede punten, Alwynn!

Citaat van: Edewecht op mei 15, 2015, 08:11:24 PM

@Dutchamoeba, super, die vragenlijst en het verslag uit 2011. Dat levert -denk ik-  al genoeg gespreksstof op.
Graag gedaan!

Citaat van: Merel op mei 15, 2015, 11:25:28 PM
De dating discussie kan ik niet helemaal volgen, maar dat is misschien omdat ik nog niet eerder naar een bijeenkomst ben gekomen. Gaat de discussie over tijd inplannen voor mensen die willen daten (over hoeveel mensen hebben we het eigenlijk?) of over het duidelijk aangeven dat je iemand zoekt waar je ook contact mee wil buiten het forum (dus onderdeel van de naamkaartjesdiscussie)?
Ik denk dat de discussie over beide punten gaat...

Citaat van: Merel op mei 15, 2015, 11:25:28 PM
Ik vond de samenvatting van de vorige bijeenkomst erg interessant en mij lijkt het ook leuk om het over activisme educatie en zichtbaarheid te hebben (ik heb geen ervaring met activisme maar wel met educatie en communicatie) zoals Gudrun eerder aangaf.
Dat lijkt mij ook een goed idee toe.

Edewecht

@Imogen: alle lof voor de organisatie van, het denken over, je energie en tijd voor  -  het inloopcafé (al dan niet samen met  Alwynn en Petra)!

Tussen alle bedrijven en diskussie door wil ik dit toch even zeggen !  :klap: :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Thanx!  :bloos:

Met de opgelaaide discussie over o.a. het naambordje zag ik een beetje op tegen de 30ste. Het plaatje dat ik had gepost was een voorbeeld, dat van de site kwam van de Duitse Aseksuelen vereniging. Had niet gedacht dat het zoveel los zou maken.
Je wilt toch (ik iig, aard van het beestje) het iedereen naar de zin maken. Ook evt. degene die naar de salon komen en op zoek zijn naar een leuk contact buiten het forum.

Inmiddels heb ik aan Susanina al aangeboden om haar achter de schermen te helpen met de Aseksuelen Salon in Antwerpen. En ook hands-on te helpen als de eerste Salon in Antwerpen gehouden wordt.

Maandag laat ik een foto van mezelf maken in de ruimte van het Zelf Regie Centrum, in de ontmoetingsruimte, met mijn roze T-shirt met AVEN vlag erop. Die komt dan bij het persbericht voor de lokale krant De Nijmegenaar.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Citaat van: Imogen op mei 16, 2015, 09:16:46 PM

Had niet gedacht dat het zoveel los zou maken.


:D Positief bekeken, Imogen: Kennelijk zijn er zoveel meningen en wensen t.a.v. wel of niet daten, dat je (we?)  serieus zou kunnen overwegen om een keer een date-salon te houden. En in een apart topic hierover van gedachten te wisselen.

Het is niet alleen omdat ik zelf geen behoefte heb aan daten, dat ik het volgende wil voorleggen (en ik denk even hardop...):
Je hoort vaak -ook in 'gewone hetero' kringen- dat 'alleenstaanden-avonden' enz. een bepaalde lading hebben; doorgaans verlopen deze bijeenkomsten niet in een ontspannen sfeer, er 'moet' iets. Ik ben niet tegen daten (nogmaals), maar ik zou ervoor willen waken dat open gesprek & uitwisseling aan de ene kant, en dating & kontakt aan de andere kant, door elkaar gaan lopen. Het zijn naar mijn mening twee verschillende dingen, die je dan ook apart zou moeten presenteren.
Misschien ben ik de enige die dit zo ziet, geeft niet. Ik heb soms nogal behoefte aan duidelijkheid en afbakening.  :-\

Citeer

Met de opgelaaide discussie over o.a. het naambordje zag ik een beetje op tegen de 30ste.


Ik hoop dat je er niet langer tegenop ziet, Imogen. Wat mij betreft, maken we er weer een echte ont-moet-ing van, waar ruimte is voor iedereen. Af en toe een misverstandje of irritatietje gebeurt gewoon als je iets organiseert.
Ik zie er in ieder geval naar uit. :knuffel:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

CiteerMisschien ben ik de enige die dit zo ziet, geeft niet. Ik heb soms nogal behoefte aan duidelijkheid en afbakening.

Misschien moeten we het dan in het vervolg "Aseksuelen praatgroep" gaan noemen. dan is het meteen voor iedereen duidelijk en kunnen er geen verwachtingen ontstaan die niet waar gemaakt kunnen worden.
In de Wiki op internet staat dat een Salon een bijeenkomst was bij iemand thuis waar filosofen en denkers hun denkbeelden konden uitwisselen. Een huiskamercafé zeg maar.
Het praten en uitwisselen van ervaringen, frustraties en andere gedachten staat toch centraal in deze bijeenkomsten. Niet het borrelen en over koetjes en kalfjes praten.

Dus "praatgroep" is dan een betere benaming. Alleen mochten we gratis van de ruimt bij het Roze Huis gebruiken als we het "Salon" zouden noemen, zoals de andere bijeenkomsten binnen het COC genoemd worden. Ik weet niet of het COC/Roze Huis ook gratis aan ons de barruimte beschikbaar stellen als we een praatgroep houden en de hele middag per persoon ´maar´ 1 drankje bestellen. Of alleen water drinken....
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Dit zijn denk ik een aantal min of meer praktische probleempjes die wel op te lossen zijn.

Dat het Roze Huis als voorwaarde had gesteld dat onze bijeenkomsten 'Salon' zouden heten, wist ik niet. Nu snap ik de dubbele naamgeving ook, van Inloopcafé naar Salon.
Ik heb geen moeite met dit woord, trouwens. 'Praatgroep' klinkt dan weer zo... tja, 'problematisch' zou ik haast zeggen. ;)
Het ging me dan ook niet om de naam, maar om de inhoud. M.i. zijn het twee verschillende aktiviteiten, die je -allebei!-  onder de noemer Salon zou kunnen organiseren. Alleen, de thema's en dus de aankondigingen zouden dan verschillend kunnen zijn.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Laat ik beginnen met
Citeer
Met de opgelaaide discussie over o.a. het naambordje zag ik een beetje op tegen de 30ste.
Dat is denk ik nergens voor nodig. We zijn blijkbaar allemaal erg begaan de aseksuelen salon en dat is een goed teken  ;D Dat er verschillende meningen zijn daar moeten we volgens mij uit kunnen komen.  :cake: :cake: :cake: :cake:

Voor wat betreft de naam:
Praatgroep klinkt op zich wel goed vind ik, maar als we aan "salon" vast zitten lijkt me dat ook geen probleem. Misschien moeten we dan wel de betekenis van "salon" wat verduidelijken, de betekenis zoals jij hem hier aanhaalde kende ik niet maar past op zich wel bij wat we doen denk ik.

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Imogen op mei 17, 2015, 07:45:03 AM

Ik weet niet of het COC/Roze Huis ook gratis aan ons de barruimte beschikbaar stellen als we een praatgroep houden en de hele middag per persoon ´maar´ 1 drankje bestellen.


(Edewecht zet het op een drinken...   ;D  )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Dus als ik het goed begrijp, gaan er mensen na 19:00 uur zelfgemaakt eten opeten in de salon?

Weet niet of Mark en ik tot het einde blijven. We moeten nog even bespreken hoe en wat qua tijden.
12-1-2015 <3 MarkA

Imogen

Nee, het is de bedoeling dat we om 18:00 uiterlijk gaan eten en dat het zo rond 19:00 totaal is afgelopen. En het eten doen we in de kantine. Mocht je eerder weg willen en niet met een lege maag naar huis, kun je altijd al een bordje eten pakken. Mits je zelf ook wat meeneemt.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Briggy

Ok, duidelijk. Ik denk dat we wel mee eten, en dan nemen we ook zeker wat mee. :) Nu nog bedenken wat..!
12-1-2015 <3 MarkA

Imogen

#161
Even een korte mededeling: Ik ben een ´achter de schermen voel ik me het prettigst en op mijn best´ type, dus mij maak je niet blij met openlijke erkenning tijdens de aankomende Salon, voor alles wat ik de afgelopen tijd heb gedaan en in de toekomst nog ga doen.
Je kan me even persoonlijk een teken geven (duim omhoog, knipoog etc.), maar een evt. applaus geef je maar aan je zelf, want die verdienen jullie ook!  :knuffel:

*Update: Er komt (hoogst waarschijnlijk) een journalist van de lokale Nijmeegse krant zaterdag de 30ste om een verslag te doen van de Aseksuelen Salon. Dat komt dan met foto de week erna in de Nijmegenaar. Geef ajb even aan, komende week of aan het begin van de bijeenkomst, of je bezwaar hebt om met foto in de krant te komen. En of je, al dan niet anoniem, geciteerd wilt worden. Zie bericht in het topic "Lokale aandacht aseksuelen salon". *
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Citaat van: Imogen op mei 21, 2015, 08:31:31 AM
Even een korte mededeling: Ik ben een ´achter de schermen voel ik me het prettigst en op mijn best´ type, dus mij maak je niet blij met openlijke erkenning tijdens de aankomende Salon, voor alles wat ik de afgelopen tijd heb gedaan en in de toekomst nog ga doen.
Je kan me even persoonlijk een teken geven (duim omhoog, knipoog etc.), maar een evt. applaus geef je maar aan je zelf, want die verdienen jullie ook!  :knuffel:

Helder, Imogen!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Rense

Citaat van: Imogen op mei 11, 2015, 05:03:09 PM
Heeft Rense al een flyer-ontwerp af die geprint kunnen worden en verspreid kunnen worden? Vanwege de eenmalige andere locatie heb ik nu even zelf de flyer van Rense die hij hier gepost had aangepast.

Ik heb nu een printvriendelijke versie, maar als je een drukker versie wil moet ik nog even de kleurenschema's en snijranden bijstellen. Wil je een flyer voor 1 datum, dan is een printvriendelijke versie natuurlijk genoeg, wil je een groot aantal professioneel uitziende flyers om nog maanden te gebruiken, dan zou ik voor een drukker gaan. (Ga uit van plusminus 45 euro voor 1000 flyers).
Als er misschien binnenkort een website komt, zou ik nu even voor de print-versie gaan en wachten tot de website op de flyer kan voor je gaat drukken. Overweeg misschien ook een speciaal emailadres te openen, iets van aseksuelensalon@provider.com? Dan hoef je niet je eigen emailadres op flyers te zetten en kunnen mensen je wel bereiken.

Hier is de meest recente print-versie, ik heb 'm ook nog op hogere resolutie. Als je wil dat ik er contactgegevens opzet of andere info, laat het even weten.
Citaat van: Rense op april 12, 2015, 02:51:51 PM


Citaat van: Edewecht op mei 17, 2015, 05:31:57 PM
(Edewecht zet het op een drinken...   ;D  )

:schater:



Rense

Betreffende de zorg 'snappen mensen wel dat het een praatcafe is en geen dating club? dat zou je ook nog eens duidelijk op de flyer kunnen zetten:



Ook een idee: de andere salons van het COC houden gewone kletsdagen en af en toe een speciale dag speed daten.