Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksuelen Salon in Nijmegen, NL

Gestart door Imogen, februari 19, 2015, 05:19:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Imogen

@ DutchAmoebe: Ze waren op het Duitse forum al erg enthousiast dat ik me had aangemeld en ik had ook al verteld over het interview in de krant van aankomende zaterdag. Dat vinden ze daar erg moedig, zo met foto en mijn naam erbij.
Vanuit het Duitstalige forum hebben ze regelmatig meetings (Treffen) per stad of regio. En ergens in augustus hebben ze van hun vereniging een heel weekend georganiseerd in Stuttgart. Misschien ga ik er wel heen als ik vervoer kan regelen met iemand van het forum die hier in de buurt woont....
Ik tast het nu nog even af, ben pas sinds eergisteren lid van hun forum. Duitsland trekt me al jaren, heb ook twee cursussen Duits gedaan, waarvan 1 cursus zakelijk Duits. Ben qua schrijven/typen nog wat roestig, moet de lesboeken er maar weer eens bij pakken.
Stiekem hoop ik ook een leuke vriendin via dat forum tegen te komen, zeg al jaren dat als de gelegenheid zich voor doet en ik iemand leuks tegen kom uit Duitsland, pak ik zo mijn spullen en vertrek  ;D Gek genoeg voelt Duitsland voor mij als thuiskomen  ;)
Ben wel benieuwd hoe het voor jou was om de beslissing te nemen naar Amerika te emigreren...

Qua schrijven zou ik alleen je hulp straks nodig hebben met het vertalen van het artikel in de Gelderlander, daar zijn ze op het Duitstalige forum erg nieuwsgierig naar haha

Ben benieuwd ook of er daadwerkelijk ook mensen vanuit het Duitstalige forum naar het inloopcafé komen...

Volgende week vrijdagavond gaan Petra, Alwynn en ik lekker borrelen om de laatste zaken door te spreken. Heeft iemand nog tips/ideeën/suggesties?
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Roos1984

Super goed zeg. Ik vlieg op die dag van bangkok naar dusseldorf, hoop op een succes en een nieuwe datum, dan ben ik erbij!
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

Roos1984

Edit: ik vlieg de 18e,maar ben tot begin mei nog wwoofen in DL.

Grappig dat je dat zegt Imogen. Ik ben ook mijn sociale netwerk en de taal aan het uitbreiden om wie weet de grens over te gaan. Ik zal eens op het Duitse forum gaan kijken.
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

Nelfeah

Ah dit is die bijeenkomst in Nijmegen :) Zal proberen die dag vrij te maken, het zou alleen kunnen dat ik dan midden in een verhuizing zit. En dat word pas bekend gemaakt na de 20e. Hopelijk weet ik rond die tijd wat meer :p
Had alleen nog een vraagje... Het inloopcafé is georganiseerd voor aseksuelen, dus dat betekend dat je ook echt niemand mag meenemen die geen aseksueel is? Hmm... misschien is het antwoord vanzelfsprekend, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid.
๑۩۞۩๑
There's a place where I want to hide,
with a view to a shallow moon.
There's a star in my cosmic mind,
that reminds me of you~
๑۩۞۩๑

Imogen

@ Nelfeah: Het inloopcafé is iid alleen voor mensen die zich in het aseksuele spectrum begeven of nog zoekende zijn. Dus niet voor ouders/vrienden/partners. Voor partners willen we wel in het najaar een borrel houden, maar dan niet in het Roze Huis. Wel in Nijmegen.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Nelfeah

Citaat van: Imogen op maart 14, 2015, 07:11:20 PM
@ Nelfeah: Het inloopcafé is iid alleen voor mensen die zich in het aseksuele spectrum begeven of nog zoekende zijn. Dus niet voor ouders/vrienden/partners. Voor partners willen we wel in het najaar een borrel houden, maar dan niet in het Roze Huis. Wel in Nijmegen.
Oke, bedankt :) Dat word spannend dan, hopelijk durf ik in m'n eentje te komen :bloos:
๑۩۞۩๑
There's a place where I want to hide,
with a view to a shallow moon.
There's a star in my cosmic mind,
that reminds me of you~
๑۩۞۩๑

In de kast

Helaas moet ik werken. Maar ik had graag gekomen om wat te praten. Volgende keer lukt het misschien wel.

Sabine

Kan er helaas niet bij zijn, ook ik ben dan op Dutch Comic Con.  :) Hoop dat dit een succes wordt en dat zoiets vaker plaats zal vinden, misschien kan ik een volgende keer wel dan.

Imogen

Tussentijdse update:

Het wil helaas nog niet echt vlotte met info op de sites van het COC en het Roze huis over het inloopcafé. Druk of......? Heb al meerdere keren contact gehad met beide voorzitters en kreeg steeds te horen dat ze er achterheen gaan. maar kennelijk hebben zij het niet voor het zeggen wat er op de site komt. Ik houd het wel in de gaten.

Verder heb ik van een redactielid van het ledenblad Pink! van het COC Nijmegen de vraag gekregen of hij de 28ste langs mag komen om mij te interviewen en voor een sfeerimpressie, dit komt dan de maand erna in het ledenblad. Ik zal duidelijk aan hem doorgeven dat hij alleen mij mag interviewen, tenzij iemand anders er geen bezwaar tegen heeft en hij/zij mag er dan bij zitten.

Ook Nijmegen heeft een P&R (Park en Ride) met een Waalsprinter:
http://www.breng.nl/nieuws/24/breng-pr-waalsprinter/973
De 125 vanaf Kelfkensbos terug naar de P&R rijdt tot 18:00 en daarna vanaf 20:30 weer.

Voor degene die later (willen/kunnen) komen; vrijdagavond gaan Petra1963, (Alwynn) en ik bij pannenkoekenrestaurant het Hoogstraatje eten. Kijken of er voor het groepje dat na het inloopcafé wil blijven eten een geschikte plek gevonden kan worden. En we gaan het menu testen op vega/vegan  ;D

Mochten er naast Edewecht en degene die wat lekkers wil bakken voor tijdens de borrel nog andere mensen zijn die de 28ste willen helpen (ik zoek nog iemand die in de gaten houdt wie er binnen komen, geen pottenkijkers aan e deur! haha), dan graag een pb. Dan bespreken we het onderling.

Dit was het voor nu.

We hopen dat het volgende inloopcafé op de laatste zaterdag van mei gehouden kan worden, samenvallend met de Roze Zaterdag van de Roze meimaand in Nijmegen. Maar laten we ons nu eerst richten op het eerste inloopcafé.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Citaat van: Imogen op maart 18, 2015, 08:12:50 PM
Tussentijdse update:

Het wil helaas nog niet echt vlotte met info op de sites van het COC en het Roze huis over het inloopcafé. Druk of......? Heb al meerdere keren contact gehad met beide voorzitters en kreeg steeds te horen dat ze er achterheen gaan. maar kennelijk hebben zij het niet voor het zeggen wat er op de site komt. Ik houd het wel in de gaten
Dat vind ik jammer, omdat we op deze manier minder mensen kunnen bereiken. Ik heb overigens wel gezien dat er in de agenda van het Roze Huis staat staat dat er een inloopcafe voor aseksuelen zal zijn.

Citaat van: Imogen op maart 18, 2015, 08:12:50 PM
Verder heb ik van een redactielid van het ledenblad Pink! van het COC Nijmegen de vraag gekregen of hij de 28ste langs mag komen om mij te interviewen en voor een sfeerimpressie, dit komt dan de maand erna in het ledenblad. Ik zal duidelijk aan hem doorgeven dat hij alleen mij mag interviewen, tenzij iemand anders er geen bezwaar tegen heeft en hij/zij mag er dan bij zitten.
:klap:

Citaat van: Imogen op maart 18, 2015, 08:12:50 PM
Voor degene die later (willen/kunnen) komen; vrijdagavond gaan Petra1963, (Alwynn) en ik bij pannenkoekenrestaurant het Hoogstraatje eten. Kijken of er voor het groepje dat na het inloopcafé wil blijven eten een geschikte plek gevonden kan worden. En we gaan het menu testen op vega/vegan  ;D
Geldt dat ook voor vega/vegan :cake: ;D?


Rense

Citaat van: Imogen op maart 18, 2015, 08:12:50 PM
Het wil helaas nog niet echt vlotte met info op de sites van het COC en het Roze huis over het inloopcafé. Druk of......? Heb al meerdere keren contact gehad met beide voorzitters en kreeg steeds te horen dat ze er achterheen gaan. maar kennelijk hebben zij het niet voor het zeggen wat er op de site komt. Ik houd het wel in de gaten.

Mijn gok: Druk. Je wil echt niet weten hoeveel werk het kleine team bestuur & nog kleinere team pr van COC Nijmegen op hun bordje krijgt en het Roze Huis is al even overwerkt.
Maar goed, ik heb ze ook nog even extra een por gegeven en er is nu een facebook evenement: https://www.facebook.com/events/736039159842652/

Dutchamoeba

 :klap:

Ik heb in ieder geval bewondering voor wat die kleine teams dan toch nog allemaal voor elkaar weten te krijgen. :klap:

Edewecht

Citaat van: Dutchamoeba op maart 21, 2015, 03:24:55 PM
:klap:

Ik heb in ieder geval bewondering voor wat die kleine teams dan toch nog allemaal voor elkaar weten te krijgen. :klap:

Misschien juist  die kleine teams...  :)




@Imogen, hoe laat verwacht je mij (of andere voorbereiders/meehelpers) in Nijmegen?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

#43
Op de facebookpagina´s van het COC en het Roze Huis staat nu een oproep voor het inloopcafé.

Voor degene die willen helpen zaterdag, om half 3 wordt je verwacht, dan kunnen we samen de ruimte inrichten. @ Edewecht: neem jij folder/flyermateriaal mee?
We hebben ook zitten denken aan buttons met een leuke spreuk. Iemand ideeën?

Het etentje met Petra1963 en Alwynn bij het Hoogstraatje was erg geslaagd, leuk restaurant met lekkere dingen, ook vega(n). Dat moeten we wel van te voren aangeven.
Willen degene die na het inloopcafé willen/kunnen blijven eten dit hier aangeven en of je vegetarisch/veganistisch eet. Dan kan ik dat doorgeven. We hebben gereserveerd voor  5 personen om 19:00, het restaurant is tot 20:00. Er kunnen altijd mensen bij komen.
Hieronder vind je het menu:

http://hoogstraatje.nl/wp-content/uploads/2014/05/menukaart_2014.pdf

Vanuit dit forum komen er ongeveer 10 personen, via andere fora ongeveer 4-5. We rekenen op ongeveer 20-25 personen.




"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Citaat van: Imogen op maart 23, 2015, 03:30:13 PM

We hebben ook zitten denken aan buttons met een leuke spreuk. Iemand ideeën?


"You can caaalll meee A" (of: "Ace")
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)