Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksuelen Salon in Nijmegen, NL

Gestart door Imogen, februari 19, 2015, 05:19:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AceVentura

Voor mij is het inmiddels zeker dat ik kan komen  :cheerleader:
Na afloop zou ik ook graag mee gaan om wat te eten voordat ik aan de wereldreis terug naar huis begin  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Gudrun

wow het is weer feest bij het openbaar vervoer. Hopelijk rijden de treinen tussen Utrecht en Nijmegen weer als ik ga proberen naar Nijmegen te komen....
Tot vanmiddag allemaal!

Rense

Vandaag is het zover! Ik heb er zin in!

Ik heb de laatste tijd nog regelmatig nagedacht over waarom ik me nou eigenlijk betrokken voel bij dit onderwerp terwijl ik niet aseksueel ben, en langzaam begint het kwartje te vallen, en dat kwartje is ongeveer dit: Net zoals de meeste mensen heb ik niet altijd zin in seks, en al helemaal niet in alle soorten seks. En soms een hele tijd niet. En in bepaalde seks nooit. En ik verander mijn hele leven dus mijn behoeftes veranderen ook voortdurend.
Hoewel ik niet de hoofddoelgroep ben van de aseksuele beweging, heeft de emancipatie van aseksualiteit ook invloed op mij. Want als het geaccepteerder wordt voor aseksuelen om te zeggen "Ik heb daar geen zin in" en "Ik heb daar nooit zin in", worden die keuzes ook makkelijker voor mij. Hoe geaccepteerder aseksualiteit wordt, hoe meer ik ook vrij ben om mezelf te zijn, of dat nu gaat over wat ik wel wil of over wat ik niet wil.
Dus: bredere acceptatie van aseksualiteit maakt mijn leven beter.  :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:

Gudrun



;D Voor vanmiddag. Ze ruiken super lekker. Vanmiddag kijken hoe ze smaken.

Trouwens, vergeten te vragen: ik heb niet iets van servetjes of papieren bordjes gekocht ... heeft het inloopcafe zoiets?

In de kast

Ziet er lekker uit. Jammer dat ik niet kan vandaag. Volgende keer misschien beter.

Koffie

Citaat van: Rense op maart 28, 2015, 11:31:07 AM
Vandaag is het zover! Ik heb er zin in!

Ik heb de laatste tijd nog regelmatig nagedacht over waarom ik me nou eigenlijk betrokken voel bij dit onderwerp terwijl ik niet aseksueel ben, en langzaam begint het kwartje te vallen, en dat kwartje is ongeveer dit: Net zoals de meeste mensen heb ik niet altijd zin in seks, en al helemaal niet in alle soorten seks. En soms een hele tijd niet. En in bepaalde seks nooit. En ik verander mijn hele leven dus mijn behoeftes veranderen ook voortdurend.
Hoewel ik niet de hoofddoelgroep ben van de aseksuele beweging, heeft de emancipatie van aseksualiteit ook invloed op mij. Want als het geaccepteerder wordt voor aseksuelen om te zeggen "Ik heb daar geen zin in" en "Ik heb daar nooit zin in", worden die keuzes ook makkelijker voor mij. Hoe geaccepteerder aseksualiteit wordt, hoe meer ik ook vrij ben om mezelf te zijn, of dat nu gaat over wat ik wel wil of over wat ik niet wil.
Dus: bredere acceptatie van aseksualiteit maakt mijn leven beter.  :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:


Dat vind ik sowieso super om te lezen!
Zo heb ik een vriendin die een lichamelijke ziekte heeft waardoor seks langzamerhand een probleem geworden is. Ze schrijft in het blad van de patientenvereniging graag over taboe-doorbrekende onderwerpen en zo ook hierover. Ik hoop dat de acceptatie van aseksualiteit en alle varianten ook in bredere zin effect heeft.

En ik vind het erg jammer dat ik niet kan komen, maar het is voor mij echt te ver weg en zo'n reisje is voor mij peperduur. Snif...
Maar ik wens iedereen een gezellige dag!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Sir F

Citaat van: Sir F op maart 26, 2015, 06:36:19 PM
Ik ben ook van plan te komen, trouwens.
Ik was het van plan, maar de NS besliste anders. Volgende keer beter...

Imogen

@ Gudrun: ziet er lekker uit! Ik ben nu onderweg naar de stad. zal voor servetjes en vorkjes zorgen.

@ Rense: echt super van je dat het inloopcafé je helpt met je eigen zoektocht naar hoe je seksualiteit ervaart en er mee omgaat! Ik ben echt heel blij dat ik dit mag en kan doen. Mijn gevoel om meer zichtbaarheid te krijgen en het uit de taboesfeer te halen is voor mij heel sterk.
Tot vanmiddag! Ik ben iig trots op je!  :knuffel:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Alwynn

Voor wie er nog iets aan heeft: volgens mij is de treinstoring tussen Utrecht en Nijmegen weer opgelost. Balen dat mensen hier last van hebben.
Ik vertrek zo op mijn fietsje, lekker makkelijk.  ;)

Edewecht

#69
Bijna middernacht... (gaat de zomertijd straks niet in?)  ...het motorgeraas van m'n autootje klinkt nog na in m'n hoofd... en ik denk terug aan een héél geslaagde meet!

Doordat we deze keer in een rustige, eigen ruimte zaten - en niet in een café, restaurant, dierentuin of ;D tussen de elfjes, was de sfeer totaal anders dan bij andere meets. Er vond spontaan een kringgesprek plaats; ook mensen die later binnenkwamen schoven aan en konden meteen meedoen. Mensen hebben open over zichzelf, hun situatie, hun vragen kunnen praten; er werd goed geluisterd. Ik vond dat er veel rust en ruimte was voor iedereen.
Iedereen, dat is: van Limburg tot Drenthe, en van De Liemers tot Den Haag. Dat kwam allemaal naar Nijmegen. Dus  kun je wel zeggen dat er behoefte aan was. Dat bleek!

Dus  op deze plek nogmaals een dankjewel voor Imogen, die -zacht uitgedrukt- met 'enige vasthoudendheid' letterlijk en figuurlijk deze ruimte bij het COC, resp. Roze Huis heeft gevraagd.

Zaterdag 30 mei doen we het weer!

(* Edit de volgende ochtend) -  Er waren dus maar liefst 15 (vijftien) deelnemers!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Alwynn

Ik denk ook dat het een geslaagde middag was. Ik zal als ik de enquêtes verwerkt heb, ook op het forum wat algemene statistieken plaatsen met een algemeen overzicht wat de wensen / ideeën zijn voor de volgende keer.

AceVentura

Het was zeker een zeer geslaagde meeting. Het grote kringgesprek was een fijn en open gesprek met respect voor elkaar, en opkomst was natuurlijk helemaal geweldig  :cheerleader:
Ik vond het sowieso leuk om jullie allemaal een keer te ontmoeten, de laatste meeting waar ik geweest was was al weer veel te lang geleden.

Ik heb nog wat ideetjes, misschien zijn die bruikbaar voor de volgende keer:
Je zou een stapeltje briefjes met vragen kunnen maken, gerelateerd aan aseksualiteit natuurlijk. Af en toe pak je een willekeurige vraag van de stapel en is dat nieuwe gespreksstof.
Misschien is het ook handig om iets met de forum namen te doen (voor wie lid zijn van het forum uiteraard), het is niet altijd makkelijk om de juiste link naar de namen hier te leggen  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Madelief_86

Wat leuk om te lezen dat het een succes was gisteren! Ik ben momenteel helaas niet in staat om erbij te kunnen zijn en weet niet of ik dat op 30 mei wel weer ben. Maar ik kijk ernaar uit om er een volgende keer bij te zijn, lijkt me heel leuk om andere aseksuelen te ontmoeten en spreken, erg leuk initiatief!!  :klap:
"Het gevaar van terugblikken is dat je zomaar achterover in de toekomst kunt lazeren" (Loesje)

In de kast

Wat goed om te lezen dat het inloopcafe zo goed is geweest. Volgende keer ga m' best doen om er ook bij te zijn. Duim voor me dat m'n zusje wil oppassen. :pinguin:

Imogen

Ik was erg blij met de opkomst en hoe het gegaan was, Iedereen die iets kwijt wilde kon het met de anderen delen. Er waren zelfs 3 mensen gekomen n.a.v. het artikel in de Gelderlander!
2 van hen had een seksuele partner, veel stof tot bespreken dus. Fijn dat dit op zo´n manier kon, dat doe je toch minder gauw in een openbare plek.

De drankjes waren 1,50 euro per stuk, voor fris en koffie/thee, dus dan ben je op zo´n dag ook geen vermogen kwijt. In de collectebus die op de flyertafel stond is nog 39 euro opgehaald om folder/flyermateriaal en straks ander visability materiaal van te bekostigen.

Het etentje naderhand was ook erg gezellig. Er blijken toch wat mensen, van het forum en van buiten het forum, geïnteresseerd te zijn om in een Centraal Wonen complex te gaan wonen in de toekomst. Maar dan een complex voor alleen aseksuelen. Je hebt je eigen woonunit en daarnaast een gezamenlijke keuken/woonkamer/tuin enz. Veel aseksuelen zijn alleen en op zoek naar een maatje, dat hoeft niet perse 1 op 1 te zijn. Dus wie weet komt er in de toekomst wel een heus Centraal Wonen project voor aseksuelen  :klap: Ik ben iig voor!

Ik ben blij met zo´n positieve reacties. Daar wil ik best wel als een pitbull (woorden van Edewecht) mijn tanden in zetten, om dit ook op andere plaatsen voor elkaar te krijgen. Tot 30 mei!!   
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"