Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Roze zaterdag Maastricht

Gestart door Imogen, februari 22, 2015, 08:22:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Jaja, zo gaan er weken overeen voor er weer een meeting is en zo staan er al weer 4 meetings op de planning.... ;D

Op zaterdag 20 juni wordt de jaarlijkse Roze zaterdag dit keer gehouden in Maastricht:
http://www.maastricht-colours-you.nl/

Houd je agenda vrij die dag zou ik zeggen  :klap: Naarmate de datum dichterbij komt kunnen we plannen maken voor een meeting en afspreken waar/hoe laat/met wie. Heb er nu al zin in!!  :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Punky

Ik hou 20 juni alvast vrij!!! 😎😋

Briggy

Lijkt me leuk om mee te maken. Ik probeer vrij te regelen..
12-1-2015 <3 MarkA

Uffie

De datum staat in mijn agenda. Leuk!
Is there any escape - A guy called Gerald

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

suzanina

ben dan op vakantie, dus zal er niet bij zijn

AceVentura

Ik weet nog niet echt wat ik me bij zo'n dag voor moet stellen eigenlijk, is er toevallig iemand die eerder naar een roze zaterdag is geweest ?

Ik zie wel op de site dat er een infomarkt is, is dat misschien een geschikte plaats om aseksualiteit ook onder de aandacht te brengen ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Flying Ace

Ik weet ook niet wat ik me er bij voor moet stellen,
heb alleen zo'n beeld van zo'n bootje in Amsterdam voor me, met allemaal halfnaakte, in roze gehulde mannen :P

Imogen

@ AceVenture (en stiekem alle anderen die nog nooit geweest zijn):

https://www.youtube.com/watch?v=L0KWrhjWjps

Schrik niet van de kerkdienst aan het begin van het filmpje, dat is een keuze om te gaan of niet. Misschien iets voor de religieuze Aces onder ons  :D

Op de Roze maandag in Utrecht 2 jaar terug (vorig jaar Eindhoven kon ik niet) hebben we geloof ik niet geflyerd. Op de infomarkt van de GayPride in Amsterdam wel.
Weet niet of we een stand kunnen/mogen/willen huren en wie er dan zou willen staan. Ik ben wel van de zichtbaarheid met de kleuren/T-shirts/teksten op T-shirts enz. En evt. flyeren als mensen naar ons toe komen. Niet om ze zo uit te delen. Heb ik een erg hoog Johova´s Getuigen gevoel bij....aseksuele zieltjes winnen muahahaha  >:D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

In de kast

Een vriendin van mij is een paar jaar geleden in Groningen naar de kerkdienst op roze zaterdag geweest. Zij vond het een mooie dienst, en heeft daar veel eenheid ervaren. Het was voor haar zeker de moeite waard. Toen zat daar de kerk ook stampvol. (gebeurt ook niet iedere zondag)

Edewecht

Imogen je hebt een gevoelige snaar bij me geraakt. De reden dat ik niet al te enthousiast reageerde op Roze Zaterdag heeft te maken met dat Jehova-gevoel.
Ik zal daarom hier kort iets over mezelf vertellen.

Godzijdank ben ik nooit bij de Jehova's geweest, maar als jongetje en later als opgroeiende puber was ik wel heel gelovig. Met schaamte denk ik terug aan de tijd dat ik christelijke krantjes uitdeelde, dat ik bad voor mensen dat ze bekeerd mochten worden, en dat ik inpraatte op de toenmalige vriend van mijn zus die 'ongelovig' was, in de hoop hem tot geloof te brengen.

Maar ooit in mijn leven heb ik het besluit genomen dat ik zoiets nooit meer zou doen.

Maar met zo'n Roze Zaterdag in zicht, en flyers en een standje, komen die ongemakkelijke gevoelens wel terug. Ik heb geen moeite met zichtbaar zijn, dat weten jullie, maar ik heb wel moeite met roepen, leuzen, aandacht trekken, overtuigen. Met ruimte innemen.

Er komt ook iets anders bij: meer dan eens heb ik het gevoel dat (wij) aseksuelen soms ook wel in een underdog-positie kruipen. We zijn verongelijkt dat de boze buitenwereld ons niet begrijpt en willen geaccepteerd worden zoals we zijn. Je leest het goed: "we willen geaccepteerd worden" waarmee  we de bal bij 'die anderen' leggen. Nou dat gaat niet gebeuren.
En in die rol wil ik ook niet meedoen aan een Roze Zaterdag, een Gay Pride, of wat voor manifestatie dan ook. Het zou me teveel 'hun' tegenover 'ons' worden.

En dan nu het goede nieuws:
Wat me wel  beweegt (en daar is mijn stokpaardje weer) is de zin: "Jij bent niet de enige". Hierom  zou ik mee willen gaan. Een spandoek met: "Geen zin in seks? Je bent niet alleen" daar zou ik met hart en ziel onder willen lopen.
Ik ga niet om de goedkeuring af te smeken van de seksuele homo's en de tolerante hetero's, maar om die ene persoon in het publiek stilletjes te laten weten: jij, jij bent niet gek hoor, je hoort ergens bij.

Oké. Ik schrijf dit om jullie een en ander duidelijk te maken, maar ook voor mezelf! Door dit te schrijven krijg ik helder wat er in me leeft, en hoe ik ermee om wil gaan. Het één en ander is misschien wat ongepolijst, maar allez.

* Na deze woorden schrijft Edewecht de Roze Zaterdag in zijn agenda en neemt het besluit om mee te gaan, met vlag en met wimpel :ange:




PS En, hoewel ikzelf nu 'ongelovig' ben, dan kan zo'n kerkdienst een mooie ontmoeting zijn tussen oud-zeer en nieuwe verbondenheid met mensen. Maar dat terzijde.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Goed dat je hier zo over verteld Edewecht  :klap:

Ik denk inderdaad ook niet dat je heel actief dingen moet gaan roepen bij zo'n standje. Het idee wat ik had is dat je met de spulletjes die we laatst in het roze huis hadden liggen een standje wel herkenbaar aseksueel kan aankleden, je kan dan tekst en uitleg geven als daarom gevraagd wordt.

* AceVentura twijfelt nog steeds of hij zal afdalen naar het verre Maastricht

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Artemis

is in mijn vroegere stadje,.. ik twijfel
wel grappig.
maar vind het ergens toch vreemd dat wij daartussen staan: als andere smaak op het deviante niet-man/vrouw/seks/huis/boom/beest-gedrag??

Edewecht

Citaat van: Artemis op juni 06, 2015, 02:32:43 AM

maar vind het ergens toch vreemd dat wij daartussen staan: als andere smaak op het deviante niet-man/vrouw/seks/huis/boom/beest-gedrag??


Dit is inderdaad een diskussie die van tijd tot tijd terugkeert, en dat zal nog wel even zo blijven, denk ik.

Maar inmiddels gaat het om méér dan alleen seksuele voorkeur. "LGBT" is inmiddels inklusief die "T", transgenders, en dat heeft niets met seksuele voorkeur te maken, maar hoe je je identificeert, of manifesteert. Als je vervolgens 'pan-' en 'queer' ook bij de LGBT-beweging rekent, dan kan "A" (wij dus) er ook wel bij.
Het gaat dan niet meer om seksuele gerichtheid, maar - inderdaad, Artemis - om alles wat niet hetero huisje boompje beestje is.
Met andere woorden: vraagtekens zetten bij de traditionele maatschappij-indeling en een feestje vieren over de vrijheid van het individu.  (  >:D Nou? Hoe heb ik dat gezegd?  :D  )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

En niet te vergeten: wie gaan er naar de Roze Zaterdag en komt er een meeting?
Ik ben al reis en verblijf aan het regelen. Dat ik ´s avonds in Maastricht blijf. Voor mij is het te vermoeiend om totaal ruim 4 uur heen en weer te reizen en mee te doen met het feestje  ;D

Wie willen/gaan er nog meer naar Maastricht de 20ste???
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"