Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Weinig bekend

Gestart door femme1968unique, maart 23, 2015, 07:05:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femme1968unique

Er is maar bitter weinig bekend in de media over asexualiteit. Misschien is dat een taboe. Terwijl dat toch serieus genomen moet worden. Je hoort wel veel over homoseksualiteit.  

Imogen

Daarom zijn er steeds meer mensen hier van het forum die mee doen aan interviews (al dan niet anoniem) over aseksualiteit, in kranten/tijdschriften/nieuws items. Om meer zichtbaarheid te krijgen.
En er is ook al aardig wat (sociale)media aandacht geweest over het aankomende inloopcafé in Nijmegen. Er komt een stuk over te staan in het ledenblad van het COC Nijmegen na het inloopcafe en ik wil ook weer de (lokale) media opzoeken na zaterdag a.s. om over het initiatief te vertellen.
Ook ga ik over een paar weken een interview geven voor een lesbisch tijdschrift en hebben Edewecht en ik mee gedaan aan een interview voor een dagblad van Gelderland.
En Briggy komt binnenkort in 2 tijdschriften te staan, kort na elkaar.

We doen ons best, maar sommige vinden het nog te eng om met foto en naam in de publiciteit te komen. Maar ook anoniem komt er meer aandacht voor aseksualiteit.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Dat is grappig. Ik heb net een uurtje geleden een telefonisch interview gehad met een NRC-journaliste. (http://asexuality.org/du/index.php?topic=4400.0) Een aantal van haar vragen ging precies over wat femme1968unique aankaart: nog niet veel aandacht in de media.
Maar, zoals Imogen zegt, dat wordt wel steeds meer. Steeds vaker weten journalisten de weg naar dit forum te vinden, en steeds meer forumleden durven - al dan niet anoniem - hun verhaal te vertellen.

En dat krijg  je een sneeuwbal-effekt: hoe meer er over geschreven wordt, hoe bekender. Hoe bekender, hoe meer er over geschreven wordt.  :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)