Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

meewerken artikel in Marie Claire

Gestart door Marie Claire, maart 26, 2015, 03:50:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marie Claire

Beste forummers,

Voor het tijdschrift Marie Claire ben ik op zoek naar vrouwen die (eventueel anoniem) hun verhaal willen vertellen over aseksualiteit. Zoals hier op het forum als staat aangegeven is het hoog tijd om dit onderwerp uit de taboesfeer te halen.

Ik zou graag een integer artikel willen maken met daarin meerdere vrouwen en deskundigen aan het woord over dit onderwerp.

Mijn deadline is 6 april, dus ik hoop dat er snel reactie komt.

Mocht je interesse hebben dan kun je een mailtje sturen naar: annemarievanlooij@gmail.com

groet,

Annemarie

suzanina

Ik wil wel mee doen en voor mij hoeft het niet anoniem

Koffie

Ik heb je gemaild. Als het via mail is wil ik graag meewerken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ace89

Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Briggy

Het lijkt me wel eens grappig als er een artikel komt over "de meiden van AVEN" 😉
12-1-2015 <3 MarkA

Imogen

Ik heb me ook gemeld om aan het interview deel te nemen en heb morgenmiddag  telefonisch een gesprek met Annemarie. Kan ik meteen vertellen over zaterdagmiddag en reclame maken voor het volgende inloopcafe.  :cheerleader:

Ik hoop dat de deskundigen die aan het woord komen aseksualiteit wel zien als iets serieus. Niet dat het een voor/tegen discussie wordt...
Ben benieuwd!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

#6
Citaat van: Imogen op maart 27, 2015, 02:31:44 AM
Ik hoop dat de deskundigen die aan het woord komen aseksualiteit wel zien als iets serieus. Niet dat het een voor/tegen discussie wordt...
Ben benieuwd!
Dat is ook een heel belangrijk punt voor mij. Als de deskundigen zeggen dat aseksueliteit niet bestaat en 'tussen de oren' zit, dan wordt het een verhaal van de 'deskundigen' tegenover de 'psychiatrische patienten'. Dan staan we gelijk met 2-0 achter...

Edewecht

In ieder geval:  :cheerleader: zet 'm op, meiden!  :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

#8
Citaat van: Dutchamoeba op maart 27, 2015, 07:02:32 AM
Citaat van: Imogen op maart 27, 2015, 02:31:44 AM
Ik hoop dat de deskundigen die aan het woord komen aseksualiteit wel zien als iets serieus. Niet dat het een voor/tegen discussie wordt...
Ben benieuwd!
Dat is ook een heel belangrijk punt voor mij. Als de deskundigen zeggen dat aseksueliteit niet bestaat en 'tussen de oren' zit, dan wordt het een verhaal van de 'deskundigen' tegen de 'psychiatrisch patienten'. Dan staan we gelijk met 2-0 achter...

Hier sluit ik me overigens helemaal bij aan. En als die deskundigen aseksualiteit ontkennen of in een bijzondere context plaatsen, wil ik ook niet meewerken. Goed dat hier even aan gedacht wordt, ik ben vaak zo gemotiveerd om mijn (bescheiden) steentje bij te dragen dat ik daar helemaal niet bij stilsta.

Ik werk dus mee als aseksualiteit volkomen serieus genomen wordt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Citaat van: Koffie op maart 27, 2015, 09:28:53 AM
Ik werk dus mee als aseksualiteit volkomen serieus genomen wordt.
Ik ook.

Koffie

Ik heb dit ook in een mail geschreven, maar ik heb er nog geen reactie op gehad. Ik wacht het even af, voordat ik de vragen ga beantwoorden die ze me zou sturen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba


Imogen

#12
Ik heb vanmiddag telefonisch het interview gedaan met Annemarie en ze deed het erg integer, had goede vragen en was oprecht en geïnteresseerd. Het was alleen dat ik me in het begin zorgen maakte over de deskundigen die ook aan het woord zouden komen.
Maar dit is wat ze me liet weten via de mail:

"Nee het is geen voor of tegen artikel, zeker niet. Wij willen het onderwerp juist uit de taboesfeer halen. En vrouwen aan het woord laten over wat voor een invloed hun aseksualiteit op hun leven en hun omgeving heeft. Dus juist heel integer."

Geen reden om niet mee te werken dus dames! We krijgen allemaal, degene die meewerken, het artikel eerst per mail te lezen voor het naar de eindredactie gaat. Ik heb iig een heel goed gesprek met haar gehad en heb er ook een goed gevoel over. Ze nam me volledig serieus.

* Ik had het gisterenmiddag op het einde van mijn interview met Annemarie ook nog over de evt. foto die bij het artikel komt. Ik had haar uitgelegd welke foto er bij het stuk op de site van de Viva stond en gezegd dat we het jammer vonden dat zo´n foto gebruikt werd bij informatie over aseksualiteit. Dat een juiste en positieve beeldvorming erg belangrijk is. Ze zou informeren bij de beeldredactie of er een foto bij komt en welke dit zal zijn. Ik krijg daar nog bericht van. Ze begreep me volkomen.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

O dan wil ik juist heel graag meewerken! Het is vooral dat 'deskundigen' soms niet zo deskundig lijken en daar pas ik wel mee op. Maar dit klinkt OK. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Imogen

Gisteren had ik nog een mail gestuurd naar Annemarie van Marie Claire om last minute nog wat door te geven over de Aseksuelen Salon. Zei mailde me terug dat ivm Pasen de deadline van vandaag, 6 april, verschoven is naar morgen. Het artikel had ze nog niet af...
Ze zou me wel het artikel sturen voor het in het tijdschrift komt.

Wie van de leden hier heeft nog meer meegewerkt aan het interview en hoe vonden jullie het gaan?
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"