Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

meewerken artikel in Marie Claire

Gestart door Marie Claire, maart 26, 2015, 03:50:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

suzanina

Ik heb ook meegedaan aan het interview. Dat was dinsdag. Ze zei dat ze het artikel zaterdag ging doorsturen (sprak toen ook nog van deadline 6 april) opdat ik het eerst kon nalezen voor ze het naar de eindredacteur doorstuurde.
Ik had de indruk dat ze nog weinig over het onderwerp kende. Zo was ze bv héél erg verbaasd over het feit dat er ook aseksuele mannen zijn  ???

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Dutchamoeba

Ik doe mee via de e-mail. Als die deadline echt de 6e is, dan kan ze me geen vervolgvragen meer stellen. Ik ben benieuwd...

Koffie

Ik ook via mail en ik heb geen idee of ze er wat aan gehad heeft. Ik hoop het!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Imogen

Ik heb inmiddels van de journaliste het voorlopige artikel gemaild gekregen. Het ziet er goed uit, duidelijk en met een deskundige (seksuologe) aan het woord. Meerdere leden van het forum komen aan het woord.
Bij mijn stukje moest nog wel een kleine wijziging komen, maar verder was ik erg tevreden. Het zal nog wel enkele maanden duren voor het in de Marie-Claire komt, vaak schrijven ze artikelen voor een maandelijks tijdschrift een ruime tijd van te voren.
wanneer het uiteindelijk in de Marie-Claire komt weet ik niet en ook niet of en welke foto ze erbij zullen plaatsen. Dat was in het begin nog wel een issue.

I´ll keep you posted!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Mee eens, ik had ook wat kleine wijzigingetjes maar was erg tevreden verder.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

suzanina

Hier ook, best tevreden over het artikel en over de deskundige die ze aan het woord laat.

Imogen

Het tijdschrift met het artikel in de Marie Claire staat ligt vanaf vandaag in de winkel. Online is nog niks te vinden....Ik had helaas nog geen geld binnen gekregen zodat ik het tijdschrift kon kopen, maar ik zou het ook toegestuurd krijgen. Dus nog ff geduld uitoefenen.

Wie heeft het al wel gezien/gelezen? Ik heb het alleen vluchtig gescand met lezen omdat ik met de bus mee moest. Ben benieuwd naar het hele artikel, hoe het geworden is... :D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Bedankt voor de melding, Imogen. Ik zet de MarieClaire op m'n boodschappenlijstje voor vanavond.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Eliza Harmony

#23
Ik ga hem ook even halen vandaag denk ik!

Edit: ze hadden de MarieClaire hier niet in de supermarkt  :( Morgen toch maar even ergens anders kijken.
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

Edewecht

(Loop ik zaterdagmorgen met m'n ongeschoren kop de Primera binnen, leg de MarieClaire op de toonbank.
"Is het een kadootje?"
"Nee. Het is helemaal voor mezelf"
"Oh... O ja. Kan ook"
;D )


Goed artikel meiden! Afgezien van een enkel foutje als 'een aseksueel is niet gevoelig voor seksuele prikkels' , maar daar kunnen jullie niks aan doen. Jullie verhalen zijn helder en duidelijk. Vier verschillende verhalen, vier invalshoeken. Mooi!
AVEN wordt duidelijk genoemd, dus er zullen wel weer reakties komen.  :cheerleader:

Maar... 'het laatste taboe?' Ik zie deze term wel vaker voorbijkomen m.b.t. aseksualiteit, en word er wat flauw van. Er zijn nog taboes zat, helaas. We hebben nog wel even werk ... ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Ik heb ´m nog niet opgestuurd gekregen, misschien komt ie nog vandaag. Anders ´moet´ ik ´m ook kopen. Maar dat kan pas maandag...
@Edewecht: kun jij het inscannen en in het privé topic plaatsen, voor nu. Dan kan het vanaf begin juli wel op het open gedeelte van dit forum. Thanx!
En de Aseksuelen Salon in Nijmegen wordt in mijn stukje ook genoemd, yay!!  :klap:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Eliza Harmony

Ik heb het stuk inmiddels ook gelezen. Leuk stuk. Ook fijn dat er niet maar één of twee mensen geïnterviewd zijn, maar lekker veel. Geeft toch een beter beeld en het idee dat het niet maar een paar "vreemde vogels" zijn die zich zo noemen, maar echt een hele groep. En AVEN werd genoemd én de salon :cheerleader: Was nog beter geweest voor de beeldvorming als er ook een man aan het woord was geweest, maar het blijft natuurlijk een vrouwenblad.

Weet trouwens nog niet zo goed wat is van de foto moet vinden, beetje kil. Maar goed, je kunt ook té kritisch zijn. Dus: hoera voor visibility!
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik heb het zojuist gelezen (dank je wel Edewecht  :cake: ), het is inderdaad een mooi artikel met de verschillende verhalen. Het laat daardoor ook mooi zien dat niet alle aseksuelen het zelfde zijn, wij weten dat natuurlijk al langer maar blijkbaar moeten sommigen dat bevestigd krijgen  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

JM