Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksuliteit op Viva.nl

Gestart door Imogen, maart 27, 2015, 09:10:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Ik kan nog niet zien of het artikel van Briggy in de Viva van deze week (week begint bij Viva op vrijdag) staat maar kon al wel dit vinden op hun website:

http://www.viva.nl/sex-en-liefde/asexualiteit-wat-is-het/

Ga straks naar de Bruna om de Viva door te bladeren en evt. te kopen.... Er staat wel bij dat het om ´Meike` gaat...en dat het de Viva nummer 11 is. Deze week komt nummer 13 uit. I´m confused.... ???
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Jammer dat er weer een foto bij staat van een blank heteroseksueel stel dan van elkaar weggedraaid is en er niet vrolijk uitziet. Waarom moet dat beeld van aseksualiteit toch altijd verspreid worden?

Koffie

Ja, die foto is weer jammer. Blije lachende aseksuele vrouw en gefrustreerde kennelijk niet aseksuele man. Dan heb je alle clichés ook wel weer bij elkaar.

Of ehm... Is zij seksueel en lacht ze blij bij het idee en duikt hij gefrustreerd in elkaar? Zij wil hem ook aanraken. Zo te zien heeft-ie hoofdpijn.  ;) En denkt hij aan zijn mannelijke collega? Ach ja...
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Citaat van: Koffie op maart 27, 2015, 09:26:47 AM
Ja, die foto is weer jammer. Blije lachende aseksuele vrouw en gefrustreerde kennelijk niet aseksuele man. Dan heb je alle clichés ook wel weer bij elkaar.
Precies. Ik heb een keer gevraagd n.a.v. een interview om voor de verandering eens een foto te plaatsen van een blij stel dat elkaar liefdevol omarmt/aankijkt. Helaas is dat artikel nog steeds niet gepubliceerd, al heeft het interview al 10 maanden geleden plaatsgevonden...

Citaat van: Koffie op maart 27, 2015, 09:26:47 AM
Of ehm... Is zij seksueel en lacht ze blij bij het idee en duikt hij gefrustreerd in elkaar? Zij wil hem ook aanraken. Zo te zien heeft-ie hoofdpijn.  ;) En denkt hij aan zijn mannelijke collega? Ach ja...
;D Wie weet?

Koffie

Het zou fijn zijn als er een positiever licht op kwam te schijnen, zoals je ook liefdevolle foto's ziet van homokoppels.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Precies. Helaas is het nu nog zo dat de meeste foto's bij artikelen over aseksualiteit (ongeacht het land waarin zo'n artikel is uitgebracht) aan het hierboven al beschreven cliche voldoen...

Alwynn

Volgens mij worden dezelfde soort foto's ook gebruikt bij artikelen over seksproblemen. De "ik heb vanavond geen zin in seks want ik heb hoofdpijn" variant. Alleen heb je bij aseksualiteit dan "altijd hoofdpijn". Dat is dan althans het beeld dat opgeroepen wordt.  :-\
Meer diversiteit en plaatjes van gelukkige mensen is inderdaad wenselijk..

Ben benieuwd naar het artikel met Briggy en wanneer het komt. De "Meike" die ze beschrijven is ook 28 en Briggy is een paar jaar jonger dus het lijkt bijna om een andere persoon te gaan. ??? Of een foutje..

Koffie

Of ze hebben haar geinterviewd en het verhaal aangepast om het beter in de Viva te laten passen? Hopelijk niet, maar ik weet wel van een vroegere vriendin die zich over diverse onderwerpen liet interviewen, dat ze er soms maar een slag naar slaan, omdat het dan beter in hun context past. Dan is het smeuiiger. Geen idee of Viva dat ook doet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Toch nog maar even snel naar de winkel huppelen voor een viva...  8)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Het staat er niet in deze week dacht ik...deze week is nummer 13 en het scheen in de nummer 11 gestaan te hebben. Toch maar eens aan Briggy vragen... ???
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Uffie

Ja, zo lees ik het ook, Imogen. Gelukkig kun je oudere nummers van de Viva in de bieb raadplegen.
Is there any escape - A guy called Gerald

Briggy

Beste Brigitte,

Dank voor je email en verzoek. Hierbij sturen wij je de PDF uit Viva editie 11, met daarin de tekst van Meike aseksueel.
Zoals je ziet is het verhaal al twee weken geleden gepubliceerd. Hierdoor kan er niets meer veranderd worden.

Met vriendelijke groeten,

VIVA redactie
Karin Coenradi



Verzonden: dinsdag 24 maart 2015 0:33
Aan: Viva redactie
Onderwerp: Vraag over "Het blad Viva"

Via het Viva contactformulier is een nieuwe vraag binnengekomen.
Hieronder vind je de gestelde vraag terug:

Hallo, Op 23 februari ben ik geinterviewd voor het blad Viva. Het interview ging over mijn aseksualiteit. Het interview werd afgenomen door Jasmine Groenendijk. Nu stuurde mijn vriendin mij een berichtje dat ze had gelezen over een artikel in de viva van volgende week. Het artikel ging over een aseksueel persoon. Nu vroeg ik mij af, of dit het artikel is over mij. En zo ja, of het dan nog niet te laat is om mijn echte naam (Brigitte) te printen in plaats van een pseudoniem (Meike). Met vriendelijke groet, Brigitte
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

1. Wat vreemd dat ze het artikel gepubliceerd hebben zonder jou op de hoogte te stellen van de datum.

2. Vreemd dat ze - zonder overleg - een pseudoniem hebben gebruikt.

3. Kun je de PDF op een of andere manier op het forum zetten, Briggy?

4. Voor Briggy zelf:  :cake:  :cake:  :visibility:  :visibility:  :D  !!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

MarkA

Briggy is op het moment op vakantie maar ze meldt dat dit toch niet haar artikel is.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Edewecht

 :rollol:  Verborgen Gebreken ??  :schater:  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)