Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ben ik nu een stalker?

Gestart door femme1968unique, april 03, 2015, 06:26:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femme1968unique

Iedere keer als ik iemand ontmoet die ik sympathiek vindt maakt niet uit van welk geslacht dan ga ik vol in op die persoon. Ik heb mijn enthousiasme dan niet meer in de hand en stuur diegene berichtjes of wil dingen delen met personen bijv mijn blog. Daar blijft het bij want ik ga nooit stiekum gluren bij het huis van die persoon. Ik vind andere bezigheden leuker om te doen. Begrijp me niet verkeerd maar ik ben niet verliefd. Want een relatie wil ik absoluut niet. Daar ben ik te asexueel voor. Wha, ha, ha! Ben ik nu een stalker?

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Geen idee. ;) dat hangt er vanaf hoeveel berichtjes je stuurt en vooral: wat vindt de ontvanger daarvan? Geeft die aan dat onprettig te vinden of houdt hij/zij de boot af, zonder dat je je enthousiasme wat indamt dan kan het als stalkerig ervaren worden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

femme1968unique

Af en toe stuur ik een berichtje.  En nu heb ik een slachtoffer gevonden en die laat het aan de ene kant wel toe dat ik berichtjes stuur en aan de andere kant weer niet.

Koffie

Dan is het denk ik dus aan jullie beiden om de grenzen daarin in de gaten te houden. ;)
Mij klinkt het ook wel een beetje apart in de oren als je zegt een 'slachtoffer' gevonden te hebben. Het is waarschijnlijk ironisch bedoeld, maar toch, kennelijk voel je wel aan dat je de neiging hebt verder te gaan dan de ontvanger plezierig vindt. Misschien zijn die contacten ook een beetje eenzijdig op jouw plezier gericht?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Flying Ace

Ik herken dit wel, ik heb ook een tijdje de neiging gehad om iemand te "bombarderen" als het ware met berichtjes.
Misschien is bombarderen wat sterk uitgedrukt, maar het voelde destijds zo, en ik voelde me ook een beetje een "stalker".

Ben het daar in wel met Koffie eens.

Als het al zo voelt, kan  het helpen om te kijken hoe je dichter bij jezelf kunt blijven.
Voor mij was dat uiteindelijk de "les" die er in zat.