Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

(Hoe) moet ik het mijn ex vertellen?

Gestart door Fiora, april 07, 2015, 05:54:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fiora

Hoi,

Ik ben er nu, na ruim een jaar van zoeken en onderzoeken er dan toch echt zeker van dat ik wel degelijk aseksueel ben.
Zelf heb ik er eigenlijk niet zo'n probleem mee, maar ik ben bang dat mijn omgeving dat misschien wel zal hebben.
Los van de kwestie hoe ik dit aan mijn ouders en mijn zus ga vertellen zit ik nog met iets anders.

Zo ongeveer twee jaar geleden nu, begon voor mij een hele leuke relatie met een jongen die ik heel erg lief vond (en nog steeds vind).
Alleen wilde hij altijd zo graag zoenen en knuffelen en na een tijdje wilde hij natuurlijk ook wel seks.
Ik houd daar allemaal niet van, maar omdat ik hem zo lief vond probeerde ik het elke keer toch maar weer.
Op een gegeven moment zijn we samen op vakantie geweest, en normaal gesproken lijkt het mij dat je daar als koppeltje veel zin in hebt.
Maar ik kon alleen maar denken aan hoe hij dan hoogstwaarschijnlijk seks zou willen en ik niet zomaar gemakkelijk naar huis zou kunnen gaan.
Dus ik heb die hele vakantie net gedaan alsof ik ongesteld was en heel veel last had van mijn buik, en hij was natuurlijk hartstikke lief voor me maar ik voelde me er ondertussen heel erg rot door.
Na die vakantie heb ik het nog twee maanden vol kunnen houden in die relatie, hij vroeg namelijk regelmatig of ik bij hem wou komen logeren en mijn smoesjes raakten op.
Dus toen heb ik heel plotseling (voor hem dan toch) de relatie afgebroken. Ik heb hem toen maar gezegd dat mijn verliefdheid over was, en dat hij zichzelf niet de schuld moest geven.

Net toen ik dacht dat hij er wel overheen zou zijn en toen ik niet meer zo veel aan hem dacht stuurde hij mij een mailtje, om te vragen waarom ik nou eigenlijk precies onze relatie beƫindigd had en of hij iets fout heeft gedaan.
En nu weet ik niet hoe ik dit aan moet pakken, ik ben er intussen achter dat het zeker niet aan hem heeft gelegen, en dat gevoel heb ik hem ook nooit willen geven.
Ik voel me een beetje verplicht om het uit te leggen, want hij is altijd zo lief voor me geweest. Alleen ben ik ook een beetje bang dat hij het niet zal begrijpen.

Als iemand tips heeft om hier mee om te gaan, of ervaring of gedachten dan hoor ik dat heel graag!

Briggy

Ik zou persoonlijk gewoon eerlijk zijn. Je hoeft niet alles op te biechten, maar ik zou hem gewoon kort vertellen wat aseksualiteit is en hem misschien een link naar meer info sturen. :)
12-1-2015 <3 MarkA

Koffie

Je 'moet' niets natuurlijk. Maar het leest voor mij alsof je je er zelf nog ongemakkelijk bij voelt hoe het gegaan is toen en kennelijk zit hij er ook nog steeds mee. Daarom denk ik: vertel het hem maar gewoon. Je hebt hem pijn gedaan omdat je niet wist wat je moest beginnen, toen. En dat doet jou op dit moment ook nog pijn.
Aan de andere kant begrijp ik ook dat het je eerste keer is dat je openlijk met je aseksualiteit naar buiten gaat komen en dat is soms best eng. Zou hij er vervelend op kunnen reageren, denk je? Of denk je dat het wel safe is om open te zijn bij hem?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

tanneke

Als ik je verhaal lees is dit echt wel een lieve,begripvolle jongen...open kaart spelen zou ik zeggen...
Ja,het is misschien niet gemakkelijk om met dit onderwerp naar buiten te treden,maar zowel hij als jijzelf zullen zich achteraf beter voelen denk ik.
Succes Fiora!!!

Fiora

Heel erg bedankt voor jullie inzichten!
Ik vind het inderdaad behoorlijk eng om het te vertellen aan hem.
Maar ik heb het gevoel dat als ik het niet doe, dat ik hem dan tekort doe.
Ik denk wel dat hij te vertrouwen is als ik hem zou vragen om dit voorlopig nog aan niemand te vertellen, dus misschien kan ik het inderdaad het beste maar gewoon doen.
Anders blijft hij misschien met een rotgevoel zitten en dat heeft hij zeker niet verdiend.

Fiora

Ik wil jullie even een update geven!
Ik heb dus vanmiddag mijn ex gemaild, en ik was er toch behoorlijk zenuwachtig voor. Nu krijg ik net zijn reactie binnen en ik sta echt versteld! Hij reageert zo lief en zo positief! Hij is er wel een beetje sprakeloos van zegt hij, maar hij wil me heel graag steunen en hij stelt het heel erg op prijs dat ik hem in vertrouwen heb genomen. Hij vraagt zelfs of we misschien eens kunnen bijkletsen. Ik had echt niet verwacht dat hij zo positief zou reageren. Ik wist dat het een hele lieve jongen is, maar dit had ik niet verwacht! Ik wil jullie heel erg bedanken, dat jullie mij de moed hebben ingesproken om het gewoon te doen!

Koffie

Hihi, graag gedaan. :) Ik hoop dat jullie goed kunnen bijpraten. Het is voor jou denk ik een opluchting om hierover open te kunnen zijn en hem te vertellen dat het niet zijn schuld was destijds, maar hij zal ook blij zijn denk ik.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

tanneke

Dat is super nieuws en wat goed dat je eerlijk hebt verteld wat de reden was van jullie breuk! :klap:
Heeft het je een beetje opgelucht?
Het is toch leuk als je iemand hebt met wie je open en eerlijk kan praten...en wie weet is er voor jullie samen toch een mooie toekomst weg gelegd...
Fiora,ik wens je heel veel succes en weet...je hebt een toppertje als vriend!

Fiora

Het lucht inderdaad heel erg op om open en eerlijk te kunnen zijn!
En als je dan ook nog zo'n positieve reactie krijgt lijkt alles opeens een stukje minder eng!
Ik denk dat hij inderdaad ook wel erg blij is dat ik toch nog contact heb gezocht en hem alles heb uitgelegd.
We gaan volgende week eens lekker bijpraten, er zal vast wel een hoop te praten zijn!