Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe moet ik ooit aan een relatie beginnen als...

Gestart door ussderpmaster, april 11, 2015, 07:27:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ussderpmaster

Hier zit ik al een tijdje mee, zelfs voordat ik erachter kwam dat aseksualiteit bestond, misschien zijn er mensen die hetzelfde hebben ervaren?

Elke keer als ik mij aan een date waag met iemand (mannen), vind ik het nogal moeilijk om mijn grenzen aan te geven; ik zou het dolgraag meteen kunnen zeggen van "hey, zoenen en seks zijn gewoon niets voor mij, en het zou fijn zijn als je dat kon respecteren", maar dat kan ik niet. Mijn dates gaan meestal goed en zijn heel leuk, maar ik ben dan bang dat als ik zoiets zeg, dat die persoon opeens niet meer geïnteresseerd is. En ik heb het steeds meegemaakt dat de meeste mannen eigenlijk meteen op de eerste afspraak willen zoenen, en dat is voor mij gewoon niet oké. Ten eerste heb ik tot nu toe geen enkele prettige ervaring gehad met zoenen. Ten tweede, al zou ik het nogmaals met iemand willen proberen, is het dan niet meer normaal om minstens nog een paar keer uit te gaan en daarna pas te gaan zoenen? Of ben ik nou gek? Ik heb tot nu toe steeds meegemaakt dat mannen zodra ze zich meer op hun gemak voelen bij je, dat ze zo snel mogelijk naar de volgende stap willen, en dat voelt zo agressief en ik kan ze nauwelijks meer aankijken als ze iets proberen. Ik heb het één keer tegen mijn date gezegd dat ik niet de type persoon ben die meteen op de eerste afspraak op welke manier dan ook intiem wordt, en hij zei dat hij dat begreep, maar geen uur later probeerde hij met mij te knuffelen en te zoenen. Heb ik nou domweg ontzettend veel pech met dates of...?

Ik zou best een keer een relatie willen hebben, maar dit soort dingen zorgen ervoor dat ik nooit meer met iemand uit wil gaan.  :'(

Stravagante

Uit dat eerdere topic dat je bent begonnen heb ik begrepen dat je het liefst een trouwe vriend wilt waar je alles aan kunt vertellen.
En in dat geval moet je ook niet op 'dates' gaan, want die impliceren direct al dat je naar intimiteit zoekt.

Probeer wat meer publieke sociale aangelegenheden te vinden waar je je in een groep bevindt. Daar heb je die verwachtingen niet en kun je gewoon vrienden maken.


Het belangrijkste is dat als iemand je grenzen niet accepteert, je afstand van ze moet nemen. Dat zijn geen gezonde relaties.

:pinguin:
When you raise the most valid of points, you will be grazed by the most hollow of souls, and the most vacant of personages.

Edewecht

Citaat van: Stravagante op april 11, 2015, 09:58:59 PM

En in dat geval moet je ook niet op 'dates' gaan, want die impliceren direct al dat je naar intimiteit zoekt.

Probeer wat meer publieke sociale aangelegenheden te vinden waar je je in een groep bevindt. Daar heb je die verwachtingen niet en kun je gewoon vrienden maken.

Mooi gezegd, Stravagante. Zo had ik het nog niet eerder bekeken, maar inderdaad: op datingsites komen veelal die mensen af met 'speciale' verwachtingen.

Maar ussderpmaster, ik wil er graag nog iets aan toevoegen: hoe eerder je duidelijk bent, hoe makkelijker het voor beide partijen is. En of een man nu meteen zijn interesse in je verliest, of later, in beide gevallen is-ie weg...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Citaat van: ussderpmaster op april 11, 2015, 07:27:59 PM
Ik heb het één keer tegen mijn date gezegd dat ik niet de type persoon ben die meteen op de eerste afspraak op welke manier dan ook intiem wordt, en hij zei dat hij dat begreep, maar geen uur later probeerde hij met mij te knuffelen en te zoenen. Heb ik nou domweg ontzettend veel pech met dates of...?

Wat een eikel. Als je je grenzen aangeeft, en iemand negeert ze, dan mag je blij zijn dat het niets geworden is. Wel lullig natuurlijk dat dit soort ervaringen je vertrouwen in een succesvolle date beschadigen.  :-\

12-1-2015 <3 MarkA

silver6471

#4
verwijderd door gebruiker.