Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel personage in comedy serie

Gestart door Melissa, februari 19, 2015, 12:17:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sir F

Zolang zowel Sherlock als The Doctor door Moffat worden geschreven, zullen dat geen aseksuele personages zijn/worden :(

Het gebrek aan iets is wel erg lastig uitleggen. Zelfs als een personage interesse heeft in iemand of meerdere iemanden, hoeft dat nog geen seksuele interesse te zijn, en zelfs als ze met iemand naar bed gaan, kunnen ze nog steeds aseksueel zijn. Dus tenzij het expliciet genoemd wordt...

Edewecht

Citaat van: hobbitscones op februari 23, 2015, 12:02:27 PM
Citaat van: Melissa op februari 21, 2015, 03:23:38 PM
Er zijn wel meer bekende personages waarvan weleens gezegd wordt dat ze aseksueel zouden zijn, bijvoorbeeld: Sherlock Holmes, Bilbo Baggins en the Doctor uit Doctor Who. Maar dat komt meer vanuit de fantheorieën dan vanuit de schrijvers volgens mij.
Inderdaad, dat heten dan 'headcanons'. Zo zien die mensen de karakters, maar ze zijn dit niet officieel. Dat helpt dus uiteindelijk niet helemaal voor het publieke oog. :P
Eens. Het helpt alleen als een acteur/actrice *zelf* , als persoon, uit de kast zou komen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sir F

Citaat van: MarkA op februari 19, 2015, 09:37:52 PM
Misschien wel handig om te vermelden dat de serie Sirens heet :P
Erg leuke serie! En goeie representatie voor ons :)

Sabine

Oh interessant, dit ga ik zeker eens kijken  :)

Ik weet trouwens niet of hier nog liefhebbers van The Walking Dead zijn, maar de maker heeft gezegd dat Daryl 'somewhat asexual' is. Eerste officiële Grey-A personage?  ;D

lalalalicia


Speaker

Citaat van: Edewecht op februari 23, 2015, 06:54:23 PM
Citaat van: hobbitscones op februari 23, 2015, 12:02:27 PM
Citaat van: Melissa op februari 21, 2015, 03:23:38 PM
Er zijn wel meer bekende personages waarvan weleens gezegd wordt dat ze aseksueel zouden zijn, bijvoorbeeld: Sherlock Holmes, Bilbo Baggins en the Doctor uit Doctor Who. Maar dat komt meer vanuit de fantheorieën dan vanuit de schrijvers volgens mij.
Inderdaad, dat heten dan 'headcanons'. Zo zien die mensen de karakters, maar ze zijn dit niet officieel. Dat helpt dus uiteindelijk niet helemaal voor het publieke oog. :P
Eens. Het helpt alleen als een acteur/actrice *zelf* , als persoon, uit de kast zou komen.

Matt Smith heeft in een interview gezegd dat the Doctor aseksueel is. Alleen, zoals Sir F al zei,  Moffat!  >:(

Varys (Game of thrones) is, ongeveer, als Aseksueel bevestigd met zijn monoloog, alleen helpt het niet dat hij een eunuch is.





hobbitscones

Citaat van: Sabine op maart 13, 2015, 09:09:24 PM
Oh interessant, dit ga ik zeker eens kijken  :)

Ik weet trouwens niet of hier nog liefhebbers van The Walking Dead zijn, maar de maker heeft gezegd dat Daryl 'somewhat asexual' is. Eerste officiële Grey-A personage?  ;D
Het kan maar zo, hoewel we echt niks van zijn seksualiteit weten. Ik ben bang dat het qua representatie niet helpt als het niet in de show zelf benoemd wordt, mensen zoals ik die de show meer kijken omdat ze eenmaal zijn begonnen in plaats van mensen die echt fan zijn, zullen niet de woorden van de makers lezen. :P
Je ziet wel dat Daryl en Carol een oogje op elkaar hebben, maar ze zetten dit niet echt voort en ik vind hun unieke manier van doen juist wel leuk. Ik zou zelfs bijna denken dat hij ook demiromantisch is, maar ach.

Over Matt Smith, kijk dan helpt het weer niet dat de Doctor eigenlijk een alien is. Het verbaasd me niks dat ie seks, iets dat wordt gedaan door mensen om voort te planten, niet zo tof vind. :P Maar ik had altijd wel als 'headcanon' dat de Doctor inderdaad aseksueel is. Leuk dat Matt het dan even confirmd.  ;D
We vergeten Moffat even.

Van Varys zou het me ook niet verbazen, maar ja... eunuch dus.

Sir F

Varys kan in ieder geval niet als kind als zijn gecastreerd dus of de makers hebben een foutje gemaakt, of hij liegt.

Maar mocht het inderdaad het eerste geval zijn, dan zou dat nog redelijk logisch zijn aangezien hij dan nooit in de puberteit terecht is gekomen en zijn brein onder invloed van testosteron zich dan ook seksueel niet heeft ontwikkeld.

Melissa


hobbitscones

Denk wel dat 90% headcanons zijn, maar ik ben het er wel mee eens met de karakters die ik ken. Echter... bij Doctor Who laten ze alleen David Tennant's Doctor zien, terwijl Matt Smith (hij komt na David Tennant) zelfs een keer gezegd heeft dat zijn karakter wel "een beetje aseksueel is" en dat ie liever schaakt dan seks heeft. Nou zijn de schrijvers het er niet helemaal mee eens, maar Matt speelt de Doctor dus zijn woorden neem ik aan. :P

Als het op Bilbo aankomt denk ik altijd dat ie naast aseksueel ook aromantisch is. Kan er niks aan doen.

Dat was dan mijn reactie op het filmpje.  ;D

Melissa

Haha, veel headcanons inderdaad! De maker van het filmpje legt hier trouwens uit waarom ze voor deze personages heeft gekozen (David Tennant paste beter in het filmpje dan Matt Smith, dus vandaar :P): http://serendysm.tumblr.com/post/101026865722/heres-a-link-to-the-video-x-first-of-all-i-would

Ik blijf het toch wel interessant vinden dat fans met allerlei theorieën aan komen zetten. Zolang er geen bewijs is voor het niet-aseksueel zijn van een personage, vind ik dat je best je eigen fantasie erop los mag laten (alleen in fictie, bij echte mensen is dat een ander verhaal :P) En helemaal leuk dat sommige acteurs erin meegaan. Nu de schrijvers nog! Ik heb gelezen dat Moffat voornamelijk bang is dat personages 'te saai' worden wanneer je ze als aseksueel gaat benoemen. Maarja, dat hij nou zo nodig personages met een seksueel spanningsveld nodig heeft om zijn verhalen interessant te maken, zegt volgens mij meer iets over hem:p Ik vind het nogal een domme reden eerlijk gezegd. Ik heb ook nog nooit kritiek gehoord over personages die te saai zijn omdat ze geen seksleven hebben ;D


Speaker

Een interessante theorie die had gelezen, was dat The Doctor  zijn geaardheid ook verandert bij regeneration. Ik de post niet meer vinden, maar ik vond het wel passen.

En wat Moffat had zegt gaat wel verder dan dat een aseksueel saai is om over te schrijven:
CiteerSherlock Holmes, again, must have sexual impulses because human beings tend to – most human beings, not absolutely all, but that's the majority.

hobbitscones

@Melissa
Ik vind het grappig dat Bilbo niet eens een beschrijving heeft. :P Alsof het duidelijk genoeg is.
Verklaart wel, die beschrijving van haar met de Doctor. Ach, ik vind Tennant toch leuker.  ;D  Van mij mag ie in het filmpje zitten.

Ik heb zo ook wel een paar headcanons, maar nooit uitgebreid over geschreven. Het is meer van "ik vind dat deze karakters aseksueel zijn" en als er naar gevraagd wordt onderbouw ik het enigszins, maar of de onderbouwing goed is, is een ander verhaal. Mensen hebben zoveel homoseksuele headcanons "omdat ze het sexy vinden", dus dan mag ik de mijne ook hebben.

@Speaker
Het zou me niet verbazen dat de Doctor's geaardheid kan veranderen, gezien zijn gedrag etcetera ook verandert. Hij is nooit helemaal hetzelfde. Echter kan de Doctor ook aseksueel worden gezien, omdat ie toch wel een alien is, en wie weet hoe hun zichzelf uitbreiden. Wie weet vind ie daadwerkelijk seks niks, maar dan zou bepaalde woorden van River Song niet meer gelden, dus het is meer een gedachte dat rondvloog. Nogmaals, de schrijvers willen 'm toch niet aseksueel, als Matt dit wil of niet. :P



Niemand mag Moffat, dus wat maakt het uit.  ;D  Tenminste, ik heb nog nooit een positief woord over hem gehoord.

Melissa

Citaat van: Speaker op april 09, 2015, 10:32:39 PM
Een interessante theorie die had gelezen, was dat The Doctor zijn geaardheid ook verandert bij regeneration. Ik de post niet meer vinden, maar ik vond het wel passen.

En wat Moffat had zegt gaat wel verder dan dat een aseksueel saai is om over te schrijven:
CiteerSherlock Holmes, again, must have sexual impulses because human beings tend to – most human beings, not absolutely all, but that's the majority.


Volgens mij heeft Matt Smith's doctor wel eens gezegd dat bij een regeneration alles verandert, psychisch en fysiek. Het enige wat blijft, zijn zijn herinneringen. Dus wat dat betreft zou het wel kunnen!  ;D
Ik heb altijd al het idee gehad dat Moffat meer bezig is met het maken van een serie voor het grote publiek, in plaats van voor de kleinere, maar enthousiaste fanbase. Is ook wel logisch aanzien de rekeningen toch betaald moeten worden. Wel jammer dat zo de fans een beetje aan het lijntje worden gehouden. Fans kunnen wel met mooie theorieën komen, maar uiteindelijk doet Moffat toch wat ie zelf wil. Ik heb even het artikel doorgelezen waar die quote vandaan komt en daaruit blijkt ook dat hij helemaal geen zin heeft om aseksualiteit erbij te betrekken. Zo zullen er veel meer producenten zijn die zich hier niet in willen mengen. Dat maakt het wel extra tof dat er film- en televisiemakers zijn die zich er wel aan wagen.