Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensechte opblaaspoppen

Gestart door femme1968unique, april 15, 2015, 09:37:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femme1968unique

Laatst las ik een stukje over een opblaaspop die levensecht lijkt. In dat artikel stond ook dat opblaaspoppen ook voordelen hebben. Je hoeft niet bang te zijn voor aids en vreemdgaan. Dat heeft me aan het denken gezet. En daar zit wel een waarheid in. En nog iets. Ik zie een relatie puur voor het maken van kindjes. En niet voor de sex,  gezoen en  gestreel. Ik kan mij dat gewoon niet voorstellen.  In mijn fantasieën zie ik stellen dit allemaal doen maar ik vind het tijdverdrijf en het heeft iets komisch. Ik ga liever wandelen. Dat heeft op mij hetzelfde effect. Daar word ik helemaal gelukkig van.  En ik kijk alleen maar naar de negatieve kanten van sex namelijk dat je er aids van kan oplopen. Nou gezellig dan.

Briggy

Een relatie is zoveel meer.. heb je er wel eens aan gedacht dat je misschien aromantische aseksueel bent?
12-1-2015 <3 MarkA

Sir F

Volgens mij bedoel je Real Dolls, en dat zijn geen opblaaspoppen, ze zijn namelijk van solide siliconen, met een stalen skelet.

Maar je kunt met een opblaas- of andere pop ook geen kindjes maken, zo levensecht zijn ze dan weer niet ;)

Edewecht

Ik doe het liever met mezelf dan met een  :geezer:  pop...  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

hobbitscones

Volgens mij stond er wat over die Real Dolls in de Quest Psychologie waarin ook een artikel over aseksualiteit staat. Ik heb het namelijk doorgebladerd en vond het opmerkelijk genoeg om dit te lezen.

In de kast

in de zaterdag editie van trouw stond ook een artikel over dit onderwerp. Als er iemend in geïnteresseerd is wil wel bij m'n moeder in de krantenbak duiken

Koffie

Ik denk niet dat ik iets zou kunnen met een real doll. Juist omdat een relatie zo veel meer is dan seksualiteit. Net zo min als een huisdier de plaats van een partner voor me kan vervullen. Ik zoek toch iets wederkerigs, iets met menselijk contact, verbinding en emotionele uitwisseling en zo. ;) Bovendien, ik heb wel behoefte aan lichamelijke intimiteit. Alleen hoeft seks voor mij niet. Ik heb ook wel gelezen dat eenzame mensen als partner een robot hebben, die 'echt' reageert. Daar kan ik me ook niets bij voorstellen. Het lijkt mij zo nep allemaal. Doe mij dan maar een boek!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

In de kast

Ik kan me ook niet voorstellen dat een pop als vervanging kan en wil hebben voor een echt mens. Liever iemand die praat, die ademt, waar je een discussie mee kan voeren, en waar je mee kan knuffelen.

hobbitscones

Ik las dat een van de heren een pop sprekend op zijn overlijden vrouw heeft laten lijken, dus ik kan het me ergens wel voorstellen. Er stond ook wat in over heren die hun vertrouwen in vrouwen kwijt zijn (door bijvoorbeeld vreemdgaan)... ik voel me er alleen niet zo comfortabel bij dat ze die poppen voornamelijk voor seks gebruiken (al hebben ze wel "gesprekken" met hun pop enzo), maar dat zal wel zijn omdat ik aseksueel ben? :o

AniMeshorer

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n pop nog maar in de buurt komt van "echt", alleen al omdat je geen interactie hebt. Het is alsof je een lichaam aanraakt dat op geen enkele impuls reageert, vermoed ik ; iets wat me heel erg onprettig lijkt.

En een relatie is veel meer dan kindjes maken. Er is het fysieke deel zoals kussen, knuffelen, etc maar vergeet niet dat er ook het emotionele deel is. Een gevoel van zeldzame verbondenheid emotioneel, het gevoel van twee personen die elkaar compleet maken, het gevoel dat die andere persoon met zijn/haar aanwezigheid je leven een meerwaarde geeft en doet inzien dat het leven echt zo mooi is ...

Poppen zijn niet eens de term "surrogaat" of "ersatz" waard, ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met zo'n pop iets hebben kan dat enigszins emotioneel waardevol is. Surrogaat en ersatz is op zich al een zeer negatief geladen term voor mij; een pop heeft zowaar een nog negatiever gevoel voor mij. Ik kan me niet voorstellen dat iemand naar een prostituee gaat, maar een pop lijkt me nog onwaarschijnlijker. Zelf zou ik nooit naar een bordeel willen gaan, maar ik kan nog enigszins begrijpen dat mensen met een totaal andere ingesteldheid dat misschien nog ergens zouden overwegen (al vind ik zelfs dat een heel bevreemdende gedachte). Maar een pop, dat lijkt me nog absurder dan absurd.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Sir F

Citaat van: AniMeshorer op april 17, 2015, 01:54:19 AMik kan me echt niet voorstellen dat iemand met zo'n pop iets hebben kan dat enigszins emotioneel waardevol is.
Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar dat betekent niet dat het niet kan of gebeurt.

AniMeshorer

Uiteraard, vandaar dat ik zei "IK kan me niet voorstellen dat..." ; mijn indrukken of opinies zijn niet de absolute waarheid, en dat heb ik ook nooit geclaimd.  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.