Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

'Allo =)

Gestart door Antrenyu, augustus 18, 2006, 09:19:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Antrenyu

Ik vond dat ik me, als rondzwevende member, toch maar eens voor moest stellen... Ik ben Antrenyu, volgens heersende maatstaven nog reeds een tiener, afkomstig uit de lage landen en in het oog van de aanschouwer toch wel redelijk normaal. Ik zal maar meteen beginnen met mijn geweldig boeiende verhaal (kuch):

Nu ik toch wel bijna uit de periode ben waarin hormonen toch eens flink zouden moeten huishouden, heb ik me toch wel meer dan eens afgevraagd waar die van mij dan blijven. Aan het begin van de puberteit begon iedereen om me heen te veranderen en naar het andere geslacht te kijken met meer dan oppervlakkige interesse, terwijl ik me afvroeg waar dat gedrag dan weer vandaan kwam (bij wijze van spreken hè). Als vriendinnen begonnen te zwijmelen over 'vlinders in je buik hebben' en verliefd zijn en leuke jongens of al dat gedoe, kon ik me daar heel slecht bij inleven. Dat werd raar gevonden en daarom heb ik een aantal keren maar 'alsof' gedaan - naar een willekeurige mooie jongen wijzen en roepen hoe hot 'ie is. Het kwam blijkbaar heel overtuigend over.

Maar to the point: Ik ben nog nooit verliefd geweest, ik heb me nog nooit tot iemand aangetrokken gevoeld. Ik zie of mensen esthetisch mooi zijn, maar dat is voor mij, zoals veel besproken, niet anders dan uh, luisteren naar muziek van Yann Tiersen of zo (ik noem maar wat). Zaken als verleiding en seksuele aantrekking heb ik meegemaakt noch begrepen. Daarbij vind ik mezelf misschien toch nog wel erg jong om zaken als dit zo zeker te weten - ik vraag me wel eens af of het niet gewoon een zaak is van naïviteit of  gebrek aan 'ervaring' (wat trouwens niet verder gaat dan praktische info en spam e-mailtjes enzo, brr)... Maarja, ik heb het hier veel gelezen: geen behoefte, geen gemis.
Wow, wat klinkt dit formeel... Nouja goed, ik ben op AVEN gekomen via Wikipedia, nadat iemand in een discussie opperde dat hij het normaal vond dat iemand vreemd ging als zijn partner een aseksueel was. Geen idee waar dat gesprek over ging en hoe men erop kwam, maar ik vond het nogal een belachelijke uitspraak en ben de term gaan Google'n.
Ik heb veel rondgezwerfd op AVEN, zowel op deze site als op het internationale forum, maar vond het nooit nodig om mijn verhaal te posten. Ik heb niet zoveel meegemaakt en heb geen moeite met mijn gebrek aan... tsja, aan wat eigenlijk.

Een tijdje geleden heb ik de term echter in een gesprek met een vriendin gemengd (die trouwens ook de vriendin van mijn broer is. Echt vriendin vriendin dus) en via via is mijn ma het ook te weten gekomen. Ze denkt nu dat ik een soort vreselijke hormonale stoornis heb, en begint me onzekerheid in te prenten met 'maar seksualiteit hoort nou eenmaal bij een mens' en dat soort uitspraken. Alsof ik me abnormaal moet gaan voelen of zo, denk ik dan. Ik ben zeer ontwijkend over seksualiteit tegen familie en vrienden, dus ik heb echt geen behoefte om dit soort dingen te bespreken met ze. Zeker niet als het zo moet. Ik weet ook niet echt hoe ik haar kan laten stoppen met piekeren over de situatie - er is gewoon niks aan de hand, maar dat wil ze niet aannemen.

Heel verhaal weer. Sorry ^^;. Ik wilde niet zo langdradig worden, maar dat is toch gebeurd. Stuk :cake: als je er toch doorheen gekomen bent, en ik hoop in de toekomst meer van jullie te leren!
Words of wisdom: Let it be.

myra

Hallo Antrenyu,

Welkom op ons forum!

Fijn dat je zelf geen problemen hebt met het feit dat je geen seksuele aantrekkingskracht ervaart! Houden zo!


Ereinion

Welkom Antrenyu, Stukje  :cake: ?

Lastig hoor, je bent er voor jezelf nog niet helemaal uit en je moeder maakt zich al helemaal zorgen. Misschien zou je er toch een keer over moeten praten, maar ik snap dat dat erg lastig kan zijn.  :-\

:wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Hoi Antrenyu,
Welkom op dit forum..  :D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Hoi hoi,

misschien kan je je mama eens naar het forum leiden... zo ontdekt ze zelf ook meer wat aseksualiteit is.

En eh... welkom natuurlijk! :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Welkom Antrenyu, lust je een stukje  :cake: ?
Fijn dat je aseksualiteit in ieder geval zelf niet als een probleem ziet, maar wel lastig dat je moeder zich er zorgen over maakt. Heb je de faq op deze site al gelezen? Daar staat ook een stukje informatie bij voor ouders van... Misschien dat je moeder daar wat aan heeft?

Over je onzekerheid of je echt aseksueel bent kan ik alleen maar zeggen, de tijd zal het leren. Ik vind je verhaal heel herkenbaar en als tiener dacht ik eigenlijk hetzelfde als jij: het komt vast nog wel, maar ik ben nu 27 en denk dat ik toch echt niet meer zal veranderen  :D Of dat bij jou ook zo is weet ik natuurlijk niet, het is in ieder geval niet onmogelijk!

Veel plezier hier en ik hoop dat we je hier vaak tegen zullen komen  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

littlefanny

Hoi!
Gaaf dat je Aven hebt ontdekt en sterkte met je moeder.
Grote kans dat naarmate de tijd vordert je moeder wel min of meer zal gaan accepteren hoe je bent en zal inzien dat een leven zonder seks niet het einde van de wereld is, en zo niet, dan meot je toch alles proberen omdat te bereiken  :D   :cake:alvast!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Tempesta

Hoi Antrenyu  :wave:. Wat een prachtige naam trouwens, ik hoor graag hoe je erop gekomen bent!

Vervelend dat je moeder er niet erg goed mee omgaat. Ik ken het probleem wel een beetje: ik heb eens een keer heel voorzichtig laten vallen dat seks wat mij betreft niet zo nodig is, waarop ik te horen kreeg dat ik eraan zal moeten wennen, want het hoort erbij...
Nou ja, van ons allemaal hoeft het iig niet, dus dat is weer een beetje troost :D.

Stev

Citaat van: Tempesta op augustus 20, 2006, 01:48:29 PM
Hoi Antrenyu :wave:. Wat een prachtige naam trouwens, ik hoor graag hoe je erop gekomen bent!

En ik hoor graag hoe ik moet onthouden om je naam te spellen?  ;D

Wat schandalig dat je tot nu toe maar 2  :cake:  aangeboden hebt gekregen  :flic:

En nu eindelijk welkom ook van mij, lust je een stukje  :cake: ?  :D

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Hoi Antrenyu,
Ik blijf helaas nieuwsgierig ( sorry, sorry): Hoe kom je aan je naam ? En wat betekent die ?  :wave:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Antrenyu

Dankjulliewel voor het advies en de  :cake:!

Mijn ma heeft er verder niet veel naar geïnformeerd, al vroeg ze wel of ik eens iets schokkends heb meegemaakt toen ik klein was, of zo. Toen ik zei van niet is ze erover opgehouden. Ook al kan ik me veel beter met aseksuelen identificeren dan met seksuelen, ik denk niet dat ik haar het concept van aseksualiteit al helemaal ga uitleggen met betrekking tot mezelf. Aan haar reacties te zien gelooft ze er totaal niet in, en ze schuift het af op de mogefelijkheid dat ik een laatbloeier zou kunnen zijn. Daarbij heb ik inderdaad de FAQ gelezen (erg behulpzaam trouwens!), dus het lijkt me geen kwaad kunnen om aan te kaarten dat een leven zonder seks geen reden is voor OMG*GASP*-reacties, op het juiste moment.

Als voor mijn naam, bedankt voor de complimentjes ^^. Ik gebruik altijd 'Ayu' of een variant daarvan, maar ik wilde dit keer wat anders, dus ben ik gaan brainstormen. Het heeft geen diepere betekenis, ben ik bang. Ezelsbruggetje om 'm te spellen: An-tren-yu? Ahh sorry, ik weet 't zelf ook niet :-X

Nu, het zal zeker lukken hier vaker te komen ^^!
Words of wisdom: Let it be.

Jovi_Hobbes

Je naam deed me meteen denken aan Artreyu, een van de jongens in The Never Ending Story. Dus mocht ik je ooit per ongeluk zo noemen, dan weet je hoe dat komt  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: Antrenyu op augustus 25, 2006, 11:05:28 AM
Nu, het zal zeker lukken hier vaker te komen ^^!

Dat is heel goed nieuws  :wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 25, 2006, 09:00:13 PM
Je naam deed me meteen denken aan Artreyu, een van de jongens in The Never Ending Story. Dus mocht ik je ooit per ongeluk zo noemen, dan weet je hoe dat komt  :D

Daar dacht ik ook aan, Jovi. Geweldig boek!  ;)

littlefanny

precies, ik vind dat boek ook zo geweldig met die verschillende kleuren inkt en mooie hoe heten die dingen? monogrammen?
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!