Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aseksueel?

Gestart door JM, april 28, 2015, 07:20:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JM

Hallo mensen, bij het voorstellen heb ik al iets verteld over mezelf. Maar ik zit nog wel met een boel vragen. Alhoewel alles nu wel op zijn plaats valt door te lezen op dit forum. Ik ben in mijn leven 2 keer verliefd geweest, maar had daar geen enkele seksuele gevoelens bij. In mijn pubertijd was ik daar ook nooit mee bezig en dat is altijd zo gebleven.  Nu help ik mijzelf wel af en toe een handje. Niet omdat ik dan wel seksuele gevoelens heb, maar omdat seks volgens mij v oor veel mensen erg belangrijk is. Ik doe dat dan omdat het erbij zou horen. Nu ik dat schrijf, denk ik, wat een onzin eigenlijk. Ik heb die gevoelens niet. Punt. Maar hier met andere mensen over praten gaat nog wel een stap te ver. ik hoop hier te kunnen lezen en reacties te krijgen, want jawel, ik ben dus echt niet de enige!

Edewecht

Aseksualiteit is er in allerlei soorten en maten en dus zijn er ook aseksuelen in allerlei variëteiten. Volgens de boekjes (of ons boekje) is aseksualiteit: geen seksuele aantrekking ervaren naar anderen.
Dat betekent dus niet, dat een aseksueel geen seksuele gevoelens kan hebben. Om mezelf even als voorbeeld te nemen: ik kan soms best fantasieën hebben, ik kan opgewonden raken, ik masturbeer soms, puur als 'ontspanning'. Alleen: die opwinding en die fantasieën hebben niet met een werkelijk bestaand iemand te maken.
Andersom herken ik wat je schrijft: als ik verliefd ben, of zelfs als ik op een warme zomerdag een prachtige luchtig geklede jongen of man zie, roept dat geen seksuele gevoelens op. En als ik droom over een relatie, speelt seks daar geen rol in.

Algemeen: er zijn ook aseksuelen die nooit éen enkele seksuele handeling verrichten, ook niet met zichzelf. Sommigen willen zelfs bijna niet aangeraakt worden, anderen houden wel van zoenen, knuffelen, strelen. Zo divers is de club wel.  ;D

Uit jouw bericht begrijp ik dat je jezelf 'een handje helpt' puur omdat (je vindt dat?) seks erbij moet horen, wil je normaal zijn. Niet omdat je er behoefte aan hebt. En als je het nou gewoon niet doet? Is dat zo gek? :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)