Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Uit die kast!

Gestart door verward meisje 86, mei 04, 2015, 10:27:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verward meisje 86

Zow.... Ik heb mijn moeder en mijn achternichtje verteld dat ik Aseksueel ben. Zij reageerden ook wel zoals ik verwacht had :). Vreemd genoeg reageerde ik bij mijn moeder wel wat emotioneler. Niet dat ik moest huilen, maar ik stond wel onder spanning en ik trilde en had toch een soort brok in mijn keel toen ik het vertelde, terwijl ik zelf het wel prima vind om Aseksueel te zijn.
Bij mijn nichtje was het echt zo van: Oh by the way.... :schater:

Voor de rest weet nog helemaal niemand iets. Komt nog wel... of niet haha. Ben toch wel van een aantal mensen bang voor hun reactie en de cliché opmerkingen. Vooral eentje zal wel ernstig irritant daarin zijn. Hij begreep al niet waarom ik geen alcohol drink, want ja dat is zo gezellig, of dat ik niet blow, want ja dat is ook zo gezellig, óf nog beter... Dat ik niet aan one night stands doe, want ja dat is ook.... zo gezellig  :rollol:... Op een gegeven moment gooide ik er maar uit dat ik niet met hem naar bed zou gaan :P.

Nu had ik het dus ook met mijn achternichtje over sex. (Zelf niet zo'n probleem om er over te praten verder, maar het doet me ook niks.) En toen kwam ze er mee van: wat als je vriend wel sex wil? Wat doe je dan? Ja.... wat doe ik dan? No F**** way dat ik met hem naar bed ga om hém een plezier te doen... Dus ik: Dan zoekt die het zich maar bij iemand anders... Maarja zou ik dat wel accepteren als hij zich het "plezier" ergens anders gaat halen? Want in mijn hoofd is het niet logisch dat men een relatie heeft met de een en met de ander sex. Maar dat ben ik waarschijnlijk omdat voor mij bij zoiets altijd liefde en dat soort gevoelens hoort.

Zijn er mensen die zo'n soort relatie hebben? Dat de partner sex mag hebben met iemand anders?

Flying Ace

Hee,

Tof dat je uit de kast bent!  ;D  :cake: voor jou!
Idd niet zo'n erg goed argument dat je zou moeten drinken of seks hebben omdat dat "gezellig" is...

Op een bepaalde manier vind ik aseksualiteit en nuchterheid eigenlijk een stuk gezelliger :P

En ja, zulke stellen zijn er wel.
In open relaties vinden mensen het iig oké als de partner met iemand anders gaat, of in poligame relaties,
het verschil daarin is alleen dat die dan wel ook intiem zijn met elkaar. Maar als je dat zelf niet relaxed vind, zou ik dat niet doen.

Kwestie van voelen: wat is oké voor jou?

verward meisje 86

yay :cake:!!

Ja inderdaad aseksualiteit en nuchterheid dat is het beste haha. In een andere post ergens van mij zei ik ook al dat ik meer het "friends with benefits" type ben, maar dan zonder de sex en dat gedoe eromheen  :P. Zo veel makkelijker! Voor mij dan  :schater:

Edewecht

Gefeliciteerd dat je uit de kast bent Verwardmeisje86  :) .

Citaat van: verward meisje 86 op mei 04, 2015, 10:27:20 PM
Hij begreep al niet waarom ik geen alcohol drink, want ja dat is zo gezellig, of dat ik niet blow, want ja dat is ook zo gezellig, óf nog beter... Dat ik niet aan one night stands doe, want ja dat is ook.... zo gezellig  ...

Geeft weer eens aan dat het probleem eigenlijk bij de ander ligt. Heeft bepaalde verwachtingen van jou of van 'men' om hem heen, en als je daar dan niet aan voldoet ... ben je niet gezellig. Of erger: zogenaamd niet normaal.
Goed dat je dit dóórhebt!  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Goed dat je deze stap gezet hebt Verward meisje 86   :klap: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
Iets doen omdat andere vinden dat jij dat moet doen lijkt me nooit de juiste reden (behalve op je werk misschien ...  ::) ).

Voor wat betreft de Friends with Benefits vind ik deze quote van Sheldon (The Big Bang Theory) erg toepasselijk:
What exactly does that expression mean, 'friends with benefits?' Does he provide her with health insurance?
:schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Alwynn

Stoer dat je uit de kast bent gekomen! :)
Ik heb ook wel eens gedacht dat ik een friends with benefits relatie ideaal zou vinden, alleen dan juist niet voor de seks. Een soort intieme non-romantische relatie waarbij er bepaald level van emotionele verbondenheid en bijvoorbeeld knuffelen is dat ongebruikelijk is bij wat traditioneel onder vriendschap verstaan wordt maar zonder dat het een romantische relatie is. Als je daar interesse in hebt, kun je eens op aromantische relaties of 'queerplatonic' googlen.


AliasHans

Hoi Verward Meisje,

Het is mss wel onlogisch om seks bij een ander dan je partner te hebben, maar is het niet net zo onlogisch dat een aseksueel een liefdesrelatie heeft met een seksueel? Een homoseksueel heeft toch ook geen liefdesrelatie met een heteroseksueel. En toch komt de eerste vergelijking vaak voor zoals je kan lezen op dit forum. Meestal na uiting van aseksualiteit na een jarenlange relatie waarin veel is opgebouwd. Zowel materieel als emotioneel.

En, dit is mijn mening over jou vraag of je het kan accepteren als jou partner seks heeft met een ander. Wie ben jij om hem dat te verbieden? Als jij het niet kan geven? Het verlangen naar seks is voor sommigen zo diep, dat, als je die gevoelens begrijpt, en geloof me, die begrijp je niet, een ander dit nooit mag ontzeggen. Doe je het wel? Dan lijkt mij de relatie ten dode opgeschreven, of hij gaat het stiekem doen.



Koffie

Fijn dat je goede reacties kreeg!

Over het aangaan van relaties: ik denk dat er verschil is als je van te voren weet dat er aseksualiteit meespeelt. Je kunt dan meteen aangeven dat dat zo is en je wordt er niet gaandeweg de relatie mee geconfronteerd. Dan stap je er op een andere manier in en beslis je beiden hoe je dat invult en of het er uberhaupt aan begint. Seksueel-aseksueel is inderdaad een heel lastige combi, maar ook onder seksuelen zijn verschillen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

verward meisje 86

Natuurlijk kan ik hem dat niet verbieden en ja ik zou liever een realatie willen hebben met een aseksuele, maar die zijn helaas zeldzaam en ik zou toch uiteindelijk een relatie willen hebben. Maar ik hoef het niet te accepteren als hij de sex bij iemand anders gaat halen als ik daar niet mee om kan gaan. Dan zou ik graag willen dat hij open en eerlijk tegen mij is over hoe belangrijk de sex voor hem is (liefst al in het begin van de relatie of bij het daten al) en dan zou ik er liever de vingers van laten. Want zoals ik al eerder vermelde ga ik met niemand naar bed tegen mijn zin in om diegene te please. Dat is een van de weinige dingen waarin ik geen compromisse sluit.

Heb ooit een relatie gehad en ik zei direct aan het begin dat ik de eerste 2 maanden zeker geen sex met hem ga hebben. Dit ivm hem nog beter leren kennen in relatieverband etc etc. Of hij echt wel the one is. Hij vond het helemaal prima. Maar toen.... De eerste maand was nog niet om of hij zat regelrecht te pushen wanneer ik er eindelijk klasr voor was... Alsof mijn libido een of andere agenda had en ik daar ff moest checken of er ergens een gaatje vrij was. Ik heb na 2 maanden de relatie verbroken omdat ik mij zo in het nauw gedreven voelde ook al hield ik nog veel van hem. Maar met zoiets kies ik toch echt voor mezelf

Maar het kan ook zijn dat ik het helemaal prima vind dat hij met iemand anders naar bed gaat, maar dat weet ik niet omdat ik geen relatie heb momenteel waarin ik dat zou kunnen "aanvoelen" in hoeverre mij dat iets doet.

AliasHans

Ik denk dat dat ideaal zou zijn, om als aseksueel een aseksuele partner te vinden.
ik ben seksueel en heb geen enkele behoefte om seks te hebben met mijn vriendin. Hoe mooi ze ook is. Ik weet dat zij er niet van geniet, en het alleen maar zou doen om mij te pleasen.

Zij heeft zelf mij gestimuleerd om een seks partner te vinden. Juist omdat zij die emotie mist, die bij seks ervaren wordt door seksuelen, heeft zij er geen enkele moeite mee. Ik kan het er met haar gewoon over hebben, en ons huis claimen in het weekend. Zij gaat dan naar haar nichtje toe met wie ze veel optrekt.

verward meisje 86

Die dingen moet ik nu gaan "uitzoeken". Ik weet pas sinds kort dat ik aseksueel ben. Ik kon er vroeger nooit een naam aan geven, maar ik wist altijd al dat ik "anders" ben. Ik durf daarom sinds jaren eigenlijk ook geen relatie aan te gaan vanwege het thema sex... Het hoort er bij. Het is normaal. Het word van je verwacht. Tenminste zo voelde dat altijd in mijn vroegere relaties. Daarom duw ik iedere man direct de friendzone in, want dan voel ik mij "veilig". Maar nu ik het een naam kan geven (aseksualiteit) kan ik er beter mee omgaan. Het is rustiger in mijn hoofd. Nu kan ik tenminste zeggen tegen mannen: ik ben aseksueel, deal with it. Zoals ik moet dealen met seksuelen. Willen zij sex? Helemaal prima, van mij mogen ze, maar niet met mij. Komt misschien hard over hoe ik het formuleer, maar ik bedoel er mee te zeggen dat ik nu direct duidelijk kan zijn hoe het zit met mij en dat daardoor mijn grenzen duidelijk zijn. En hoe het dan verder gaat, dat merken we vanzelf wel.

AliasHans

Het lijkt me ook erg moeilijk. Maar denk inderdaad dat je op een gegeven moment openheid van zaken moet geven.
Ik ben nieuw op dit forum. Maar mss zijn er inderdaad datingsites voor aseksuelen.

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AliasHans


Dutchamoeba

Citaat van: AliasHans op mei 05, 2015, 04:46:26 PM
Maar mss zijn er inderdaad datingsites voor aseksuelen.
Die zijn er inderdaad, zoals asexualitic.com. Via deze site heb ik mijn aseksuele partner leren kennen, met wie ik nu alweer ruim 3 jaar een vaste relatie heb.
Hmm, Edewecht was me net voor...

Citaat van: AliasHans op mei 05, 2015, 03:32:32 PM
Het is mss wel onlogisch om seks bij een ander dan je partner te hebben, maar is het niet net zo onlogisch dat een aseksueel een liefdesrelatie heeft met een seksueel? Een homoseksueel heeft toch ook geen liefdesrelatie met een heteroseksueel.
Daarom heb ik ook bewust gezocht naar een aseksuele partner.

Verder ben ik het hierin ook met Koffie eens:

Citaat van: Koffie op mei 05, 2015, 03:44:37 PM
Over het aangaan van relaties: ik denk dat er verschil is als je van te voren weet dat er aseksualiteit meespeelt. Je kunt dan meteen aangeven dat dat zo is en je wordt er niet gaandeweg de relatie mee geconfronteerd. Dan stap je er op een andere manier in en beslis je beiden hoe je dat invult en of het er uberhaupt aan begint.
Ik denk dat er nog best veel aseksuelen in seksuele relaties zitten die (nog) niet weten dat ze aseksueel zijn, of er pas later in de relatie zijn achtergekomen. Zij hebben wat dat betreft ook niet de optie gehad om bewust naar een aseksuele partner te zoeken.

En verder speelt dit punt ook mee bij sommige aseksuelen op zoek naar een partner:

Citaat van: verward meisje 86 op mei 05, 2015, 03:50:20 PM
ja ik zou liever een relatie willen hebben met een aseksuele, maar die zijn helaas zeldzaam en ik zou toch uiteindelijk een relatie willen hebben.