Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

uitleg sexuologe

Gestart door reader, mei 12, 2015, 04:41:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reader

Beste AVEN-collega's,


Vorige woensdag ben ik nogmaals naar mijn sexuologe geweest met de vraag of het genetisch of exact te achterhalen is waarom a-sexualiteit kan bestaan bij iemand.  Helaas kon ze mij niet echt veel meer zeggen of vertellen, er wordt en is weinig effectief onderzoek naar gedaan deze tijden.  Laten we zeggen dat ik wel opgewonden en lust kan zijn bij het kijken van een vrijscéne of mezelf erotische fantasieën kan hebben, maar de drang ZELF om het in de praktijk te beleven is er totaal niet.Dit op zich is al een moeilijk gegeven om het echt om uitleg te hebben/verkrijgen.  Ik ga er misschien vanuit de het toeval is en er misschien net dat ietsje te kort is in de hersenen van een prikkel.....


Hopelijk kan ik met deze jullie wat helpen indien er bij jullie eenzelfde vraag omtrent dit is.


mvg


reader


Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Inmiddels al enige tijd terug is er een programma op de BBC geweest met de naam "The making of me", in dit programma gingen ze van een specifieke eigenschap van een bekend persoon kijken of het aangeleerd was of aangeboren. Denk hierbij aan "Waarom kan die sporter zo hard lopen ?" en "waarom kan die muzikant zo goed dat instrument bespelen ?". Een uitzending ging over een homoseksuele man en, en de vraag in de aflevering was of zijn homoseksualiteit iets is wat aangeboren was of aangeleerd.
Gedurende het programma werden er verschillende tests en onderzoeken gedaan, en eentje daarvan heeft denk ik raakvlak met aseksualiteit en met dit onderwerp. In die test werd er naar DNA gekeken. Het zal ongetwijfeld wat versimpeld voorgesteld zijn, maar er waren genen die aantrekking tot hetzelfde geslacht regelen en andere die aantrekking tot het andere geslacht regelen.
Dit gegeven geeft direct de mogelijkheden van alleen hetzelfde geslacht (homo), het andere geslacht (hetero), beiden (bi) of geen van beiden (a). Mede door dit soort dingen ben ik er ook van overtuigd dat aseksualiteit een echte geaardheid is en in het rijtje homo/hetero/bi thuis hoort.

Als je op internet zoekt naar "The making of me" en "John Barrowman" zal je ongetwijfeld wat terug kunnen vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

reader

dank je wel voor jullie uitleg en links

Dutchamoeba

Hallo reader,

Ik denk dat je deze video zeer interessant zult vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=GLGvdyGCSNE

reader