Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel Zij aan Zij

Gestart door Imogen, mei 17, 2015, 11:36:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Deze mail kreeg ik vanmorgen, de aanhouder wint dus..... :cheerleader:

"Beste (Imogen),

Ik ben redacteur voor het blad ZijaanZij. Via een andere redactrice kreeg ik jouw (tweede) mail doorgestuurd waarin je voorstelde om een artikel te maken over a-seksualiteit (onder lesbische vrouwen). Ik vind het een interessant onderwerp en wil er graag mee aan de slag gaan. Zou ik je deze week kunnen bellen om op redelijk korte termijn een afspraak te maken voor een interview? Telefonisch of face to face kan wat mij betreft allebei, laten we even kijken wat praktisch is.

Ik heb daarnaast meteen twee andere vragen. De andere redactrice kon jouw oorspronkelijke eerste mail niet meer vinden. Heb jij die toevallig nog wel? Dan krijg ik vast een beter beeld van een en ander.
Ten tweede: wellicht is het leuk om nog een a-seksuele lesbische vrouw te interviewen, of bijv de voorzitter van de landelijke vereniging. Heb jij suggesties voor personen die iets zouden kunnen vertellen en hiervoor openstaan? Ik ga uiteraard ook zelf op zoek maar jij kent de 'scene' beter en hebt wellicht al ideeën.

Alvast hartelijk dank en ik hoor graag van je!

Hartelijke groet,"

Wie wil er ook aan dit artikel meewerken? Ze vraagt wel een andere lesbische vrouw (mag anoniem).
Ook vraagt ze dus of ze de voorzitter van de landelijke vereniging mag interviewen. Maar we hebben (nog) geen landelijke vereniging. Maar misschien wel iemand, weet niet of dit gezien het tijdschrift een vrouw moet zijn, die al heel lang bij het forum is.
Andere ideeën zijn ook welkom.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Heel goed  :klap:

Citeer
Ook vraagt ze dus of ze de voorzitter van de landelijke vereniging mag interviewen. Maar we hebben (nog) geen landelijke vereniging. Maar misschien wel iemand, weet niet of dit gezien het tijdschrift een vrouw moet zijn, die al heel lang bij het forum is.
Sterker nog, we hebben helemaal geen vereniging  :schater:
Voor zover ik weet is Ereinion een van de oprichtsters van dit forum, toen ze actiever was heeft ze ook regelmatig aan publicaties meegewerkt. Ik heb geen idee of ze dat nu nog ziet zitten, lesbisch is ze in ieder geval niet.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Citaat van: AceVentura op mei 17, 2015, 12:40:12 PM
Voor zover ik weet is Ereinion een van de oprichtsters van dit forum, toen ze actiever was heeft ze ook regelmatig aan publicaties meegewerkt. Ik heb geen idee of ze dat nu nog ziet zitten, lesbisch is ze in ieder geval niet.
Ik zat ook aan Ereinion te denken, en aan Jovi_Hobbes. Zij is er volgens mij ook al vanaf het eerste uur bij, en na een pauze van een jaartje (geloof ik) heb ik gezien dat ze weer terug is op het forum.
@Jovi_Hobbes: zie jij het zitten om mee te werken?

Imogen

#3
Ik had enkele dagen geleden een pb naar Jovi_Hobbes gestuurd maar nog geen reactie gehad. Weet ook niet of Ereinion zou willen meewerken...
Volgende week dinsdagavond is het interview met de journaliste van de Zij aan Zij. Graag zou ik met z´n 2en willen gaan. Om zowel mijn verhaal te belichten als de afgelopen 10 jaar dat het Aven er is en de ontwikkelingen tot nu toe.
Heeft er iemand hier tijd om mee te gaan? Jouw deel van het interview kan anoniem, met een andere naam als je dat liever hebt.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Het is jammer dat Jovi_Hobbes nog niet gereageerd heeft. Ze liet onlangs in een berichtje op het forum weten weer wat actiever te willen worden op de deze site, maar ik heb na dat berichtje helaas ook geen nieuwe berichten van haar gezien...

Ik was graag met je meegegaan (al ben ik een lid van het '2de uur';op 26 juni ben ik precies 5 jaar actief op deze site), maar qua reistijd/geld is dat helaas echt niet haalbaar.

Imogen

*Heeft nog steeds niemand gevonden...als je biromantisch aseksueel bent en mee wilt werken aan dit artikel, graag! Het kan ook telefonisch/evt. per mail. Deadline is 16 juni.*
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Citaat van: Imogen op mei 23, 2015, 08:26:20 AM
*Heeft nog steeds niemand gevonden...als je biromantisch aseksueel bent en mee wilt werken aan dit artikel, graag! Het kan ook telefonisch/evt. per mail. Deadline is 16 juni.*

Tja, ik ben heteroromantisch aseksueel. Afgezien daarvan wil ik wel meewerken (liefst per mail).


Jovi_Hobbes

Tja, ik had inderdaad gezegd weer iets actiever te willen zijn, maar na een heel lange tijd van inactiviteit is een keer per twee weken een berichtje achter laten technisch gezien wel actiever...  ;D
Het is dat Imogen mij een PM heeft gestuurd, anders was ik dit nooit tegengekomen. Heb nog steeds erg weinig tijd voor het forum namelijk, maar probeer langzaam mijn leven te beteren.
@Dutchamoeba, als jij Imogen zou kunnen helpen zou dat heel fijn zijn. Ik kom hier nog niet aan toe en ben eerlijk gezegd ook niet iemand die heel graag aan interviews meewerkt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Imogen

Vanmiddag kreeg ik de conceptversie van het artikel dat in de Zij aan Zij komt. Via een oproepje op het digitale prikbord van het tijdschrift online, dat een lesbische vrouw er op had gezet die ik ken via een lesBische vrouwengroep in mijn omgeving, melde zich nog een lesbisch-aseksuele vrouw.
Zij heeft uiteindelijk via de mail ook enkele vragen van de journaliste beantwoord.

Ik moet zeggen dat ik echt heel blij ben met de conceptversie. Ik heb alleen hier en daar wat dingen verbeterd/aangepast qua feiten. Verder wordt het een heel duidelijk, positief en uitgebreid artikel. Alleen mijn voornaam wordt gebruikt, maar dat vind ik niet erg.
De deadline is woensdag. Daarna komt het denk ik in september/oktober (heb ik om gevraagd i.v.m het 10-jarig bestaan van Aven en de Asexual Awareness Week) in het blad. Het tijdschrift komt geloof ik 6x per jaar uit, geen maandblad dus.

Zodra het er in staat zal ik het eerst bij het privégedeelte zetten. Daarna, zodra het mag, komt het hier te staan. Of in het Media topic.

Ik ben echt een happy camper met zo´n goed artikel  :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Dat is goed nieuws, Imogen! :klap: :visibility:

Imogen

#10
Kan 1 van de Mods dit topic verplaatsen naar "Visability"? Want dit hoort nu niet meer bij de oproepjes. het interview heeft inmiddels plaatsgevonden. En zal al in de editie van juli in het tijdschrift staan, met een portretfoto van mezelf  :bloos:
Dacht eerst alleen met tekeningen, maar ze vroegen van de redactie om een foto van mij....spannend!

Het komt dus toch niet in september/oktober uit zoals ik gevraagd had i.v.m. 10 jarig bestaan AVEN. Maar ik ben al lang blij dát het in het tijdschrift komt. Van BN-er (bekende Nijmeegse) naar BN-er (Bekende Nederlandse) hahaha

*update: op vrijdag 24 juli ligt de Zij aan Zij met het artikel waaraan ik heb meegewerkt in de winkel. Heb helaas geen scanner ter beschikking en voor de online versie moet je een abonnement hebben. Dus ik zal zien wat ik kan doen.*
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"