Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik heb wel seksuele gevoelens maar ik kan ze niet met een ander delen

Gestart door Meintje, mei 19, 2015, 09:02:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meintje

Zijn er mensen die dit herkennen?
Ik heb heel lang gedacht dat ik niet aseksueel ben omdat ik wel degelijk seksuele verlangens heb en daar zo nu en dan ook graag uiting aan geef (alleen).
Maar het lukt me gewoon niet om dat met een partner te delen. Ik ben gek op knuffelen, houd absoluut niet van zoenen, weer wel van flirten en ik ben ook niet vies van bloot. Ze mogen overal aanzitten maar ik verdraag geen penetratie. Ik heb geen vaginisme, inwendig onderzoek is geen enkel probleem. Dat is zelfs makkelijker dan seks omdat het niet zo beladen is.
Ik dissocieer tijdens het vrijen en krijg buikpijn. Na afloop ben ik overprikkeld en helemaal van mn padje af. Ik werd doodongelukkig in relaties, Mijn ziekteverzuim op mijn werk ging zelfs omhoog wanneer ik een relatie had. Dan was ik niet lichamelijk ziek, maar had soms een dag hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Ik had dan gewoon een dag voor mezelf nodig. Doordeweeks werken en in het weekend mijn vriend om me heen is teveel. Ik kan het niet.
Dus ik ben misschien niet seks-loos, maar in de praktijk ben ik voor een partner wel aseksueel. Omdat bij de gedachte wat het me  geestelijk gaat kosten mijn lijf ermee uitscheidt.
Ik ben al een hele tijd vrijgezel en eigenlijk is dat niet ideaal. Ik zoek een knuffelmaatje (heb zelf ervaren dat dat nooit zo blijft...)
Ik heb eigenlijk een hekel aan seks omdat het zo dwangmatig is voor zoveel mensen. Terwijl ik weet dat het ook mooi en lekker kan zijn. Ik weet dat seks een deel van mij is, misschien niet superheftig, maar het hoort voor mij wel bij het leven.

Ik ben in aanraking gekomen met taoistische en tantrische opvattingen over seks en daar ziet men seks als een soort levenskracht die je op verschillende manieren kunt gebruiken. Om een kind te verwekken, maar ook om andere dingen te scheppen of om je lichaam te regenereren zeg maar. Het werkt vrij goed voor me. Het heeft me geholpen mijn seksualiteit voor zover die er is, te accepteren en een deel van mezelf te laten zijn.

Ik heb gelukkig geen complex meer met het onderwerp seks. Maar het blijft lastig in een maatschappij die het verafgodt. Ik accepteer mezelf nu maar er blijft toch iets knagen. Ik zou zo graag meer intimiteit in mijn leven hebben

Dutchamoeba

Ik herken het niet echt in die zin dat seks geen deel van mij is. Bovendien hou ik wel van zoenen, maar heb ik nog nooit seks gehad.

Knuffelmaatjes bestaan wel degelijk (ik heb er zelf ook 1), die ik gevonden heb via de volgende datingsite voor aseksuelen: www.asexualitic.com

Alwynn

Ik heb zelf wel een libido en ben dus ook niet helemaal seksloos. Hierdoor dacht ik in eerste instantie ook dat ik niet aseksueel was en gewoon nog de juiste persoon tegen moest komen of door de juiste situatie getriggerd moest worden om ook een verlangen of aantrekkingskracht te krijgen voor seksueel contact met iemand anders. Dat is echter tot dusver niet gebeurd. Ik heb mij nog nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot iemand (ik kan personen ook niet op een seksuele manier zien lijkt het wel) en voel mij daarom via het seksueel oriëntatie model ("tot wie voel jij je seksueel aangetrokken: mannen en/of vrouwen") wel aseksueel.
Misschien dat je inderdaad via aseksuele datingssites of het contacthoekje op het forum een partner of een maatje kunt vinden waarmee je op één lijn zit. :)

Koffie

Precies daarom en omdat ik wel verliefd word, kon ik me ook niet voorstellen dat ik aseksueel was. Daardoor heb ik er ook zo lang mee lopen tobben, ik wost niet van het bestaan van aseksualiteit en de variaties binnen het spectrum.
Het is dus niet zo zeer dat het me niet lukt om deze gevoelens te delen, in de zin dat ik dat wel zou willen, de link van seks naar delen is er niet echt. Ik heb er dus ook geen behoefte aan dat te delen.  Wel het knuffelen en intiem zijn, maar ik begrijp niet waarom je dan verder moet gaan, met elkaar. Ik kan dat wel 'doen',  maar niet 'beleven'. Ik kan/wil van alles delen, maar dat niet.
Ook als ik een knappe man zie heb ik geen enkele associatie met seks. Daarnaar kijk is als naar een mooi schilderij.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Meintje

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat er dus meer mensen zijn die dat hebben.