Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Werkgroep Aseksualiteit

Gestart door Imogen, juni 01, 2015, 07:01:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Voor degene die afgelopen zaterdag niet bij de Salon waren en toch mee willen werken aan het oprichten van een Vereniging Zichtbaarheid Aseksuelen, kan een mail sturen naar:
landelijknetwerkaseksualiteit@gmail.com
Ook kun je daar met je vragen terecht over de Werkgroep, of ideeën die me misschien hebt.

Update 26-06-2015
De kogel is inmiddels door de kerk, so to speak. We gaan verder als Werkgroep Aseksualiteit. De vereniging zetten we voorlopig in de ijskast.
Op dit moment zijn er 12 mensen vanuit dit forum actief om aseksualiteit zichtbaar te maken. Met kleine subgroepjes die bijv. werken aan de nieuwe website, tekst en design brochure en contact met het Roze Huis en het COC hebben.


En als we het toch over het COC hebben, in overleg met Rense (Onze super Ally - bondgenoot), kunnen we als werkgroep onder de regenboogvlag van het COC komen en via hen een startsubsidie aanvragen bij de gemeente. 1 downside...de WAZ activiteiten moeten dan wel plaatsvinden in Nijmegen. Misschien dat we over een jaar over kunnen stappen naar het COC landelijk en dan op meer plekken activiteiten organiseren. All in due time.
Het COC gaat volgende week op een welverdiend zomerreces en is pas eind september terug.

Met de Werkgroep - WAZ - willen we ook het 10-jarig bestaan van Aven organiseren en kijken of we dit jaar al iets gaan doen tijdens de AAW (Asexual Awareness Week).

Ook willen enkele leden van de werkgroep op de infomarkt gaan staan van de HAN en de Radboud uni tijdens de introductieweek. Zie laatste bericht.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Briggy

Ik ben niet goed met cijfers, ben geen designer en geen jurist. A.k.a. niet geschikt  :P
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Ikke zit te denken over dat 'webdesigner'. Ben geen designer, wel knutselaar  ;D .  Ik kom hier later op terug.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

@ Briggy: Ik zoek nog een ondersteuner in mijn taken als secretaris, die Facebookbericht. Dat we er een duo-functie van maken. Is dat wat?  :D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Citaat van: Edewecht op juni 02, 2015, 05:56:26 AM
Ikke zit te denken over dat 'webdesigner'. Ben geen designer, wel knutselaar  ;D .  Ik kom hier later op terug.

Nou, hier ben ik dan weer.  ;D

In principe lijkt het me wel leuk om dit werk te gaan doen, al zitten er mogelijk wat haken en ogen aan.

(*Edewecht is een bedachtzame man, er is altijd ergens wel een 'maar'.)

Die paar websites die ik geknutseld heb, heb ik zelf geschreven. Mijn spaarzame ervaringen met 'editors' zijn niet zo prettig: òf ze doen niet wat ik wil, òf ze doen wel wat ik niet wil.  :geezer:
Daarom schrijf ik de code liever zelf. (Vergelijk het met zelf een kippenhok timmeren, precies zoals jij het wil, of een bouwpakket van de gamma halen: dat is makkelijker en sneller, maar je zit vast aan hun model...)

Alleen (hier komt m'n beroemde 'maar') heb ik geen ervaring met bijvoorbeeld contactformulieren, en hoe een bezoeker dus informatie kan opsturen naar de website. Daarvoor heb je een ander soort verbinding nodig dan een gewone eenrichtingswebsite. (Ik meende dat dit ftp  heet, maar... ??? )
Nu is een contactformulier misschien ook niet eens nodig: als je luid en duidelijk een email-adres vermeldt, kan men evengoed kontakt opnemen, gewoon via email.

Ander nadeel: als ik alles zelf schrijf zonder editor, is het moeilijker voor anderen om mijn werk eventueel over te nemen.

Conclusie? Toch maar met behulp van een editor? Zijn hier mensen die me hierin kunnen adviseren?

Ggrrrr... wordt dat weer een zomer binnen zitten aan de computer? Nee hè!   >:(
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Edewecht op juni 07, 2015, 06:58:25 PM
Alleen (hier komt m'n beroemde 'maar') heb ik geen ervaring met bijvoorbeeld contactformulieren, en hoe een bezoeker dus informatie kan opsturen naar de website. Daarvoor heb je een ander soort verbinding nodig dan een gewone eenrichtingswebsite. (Ik meende dat dit ftp  heet, maar... ??? )
Nu is een contactformulier misschien ook niet eens nodig: als je luid en duidelijk een email-adres vermeldt, kan men evengoed kontakt opnemen, gewoon via email.
Een formulier is niet erg moeilijk, al hoewel ik adviseer om altijd ook een email adres neer te zetten. Persoonlijk heb ik een hekel aan formuliertjes, zeker als er verplichte velden bij komen kijken ....  ::)
Een formulier bestaat uit twee delen: Het formulier zelf, dit maak je door middel van de "form" en "input" html codes, met jouw ervaring zal je daar denk ik wel wat moois van kunnen maken. Het tweede deel is de pagina waarnaar je de ingevulde informatie toe stuurt. Hier zit dan vaak een taal achter zoals bijvoorbeeld php om deze te verwerken en de gewenste actie uit te voeren (bijvoorbeeld de informatie in een email zetten en die versturen).
* AceVentura kan Edewecht hier eventueel wel bij helpen.

Citeer
Ander nadeel: als ik alles zelf schrijf zonder editor, is het moeilijker voor anderen om mijn werk eventueel over te nemen.

Conclusie? Toch maar met behulp van een editor? Zijn hier mensen die me hierin kunnen adviseren?
Ik heb net de code van je joeperoog website bekeken en die ziet er beter uit dan ik uit menig editor heb zien komen, zoals Barry Stevens ooit al regelmatig zei: Gewoon doorgaan ! Leesbaarder dan deze code heb ik niet veel gezien, als iemand anders dit niet kan onderhouden ligt dan meer aan de ander dan aan jouw code  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juni 07, 2015, 07:41:15 PM

* AceVentura kan Edewecht hier eventueel wel bij helpen.

YES!!  :cheerleader:

Citeer
Ik heb net de code van je joeperoog website bekeken en die ziet er beter uit dan ik uit menig editor heb zien komen, zoals Barry Stevens ooit al regelmatig zei: Gewoon doorgaan ! Leesbaarder dan deze code heb ik niet veel gezien, als iemand anders dit niet kan onderhouden ligt dan meer aan de ander dan aan jouw code  ;D

Oef! Dank je!  :'(
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Edewecht op juni 07, 2015, 09:25:43 PM
Oef! Dank je!  :'(
Niet verkeerd bedoeld, maar deze reactie (of voornamelijk de  :'( smiley ) snap ik niet zo goed. Ik zei volgens mij iets heel positiefs, toch ?
Zo bedoelde ik het in ieder geval wel, dus als het niet zo over kwam dan in ieder geval  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: om het goed te maken  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juni 08, 2015, 06:50:04 PM

Ik zei volgens mij iets heel positiefs, toch ?

Absoluut! Ik heb je wel begrepen, Ace! Ik probeerde tot uitdrukking te brengen dat je opmerking me aangenaam raakte, dus ik was op zoek naar een glimlach met een traan. Die was er niet, dus nam ik deze.
Tijd dat ik weer eens ga knutselen, deze keer aan een smiley.

(*Ondertussen verbaast Edewecht zich over de ironie: smileys werden uitgevonden om de bedoeling van de tekst te verduidelijken, nu hebben we weer tekst nodig om de bedoeling van smileys te verduidelijken   :schater: )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor je toelichting Edewecht, nu snap ik je helemaal  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

...en gaan we gauw weer on-topic.  :flic:  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Rense

Hoi hoi, als niet-asexy (a-asexy? ;) ) supporters ook een steentje bij kunnen dragen wil ik wel helpen met het ontwerpen van folders / brochures / logo etc.
Ik ben geen professioneel ontwerper maar heb voor meerdere tentoonstellingen en verenigingen drukwerk ontworpen en tot nu toe lijkt dat in de smaak te vallen. Als een minder ervaren iemand uit de beweging zelf graag de ontwerpen doet kan ik ook feedback geven vanuit mijn ervaring of alleen de ins-en-outs van werk drukklaar maken, kleurpercentages instellen, snijranden plaatsen uitvoeren/uitleggen.
Tot dusver mijn sollicitatie, indien nodig heb ik een portfolio van tot nu toe ontworpen folders ;)
 

Edewecht

Leuk!

Dan zou het goed zijn als de website dezelfde 'huisstijl' heeft als de brochures of folders. En gebruik maakt van hetzelfde logo.

In dit geval lijkt het me handiger dat (ik?) de website zou aanpassen aan de stijl en kleur van de folders, dan andersom.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Ik heb bovenaan een poll toegevoegd. Want voor we zover gaan om de op te richten vereniging bij de KvK in te schrijven en geld uit te geven voor een notariële akte, willen we eerst weten of er mensen zijn hier die überhaupt lid willen worden van de vereniging.
De jaarcontributie om lid te worden is naar draagkracht, 10 euro voor mensen met een minimum inkomen, 15 euro voor mensen die daar net boven zitten en 20 euro voor degene met een modaal inkomen. Dit betaal je 1x per jaar.
Ook mensen die niet aseksueel zijn kunnen "vriend van de vereniging" worden en een x bedrag doneren.


"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"