Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Werkgroep Aseksualiteit

Gestart door Imogen, juni 01, 2015, 07:01:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Klinkt interessant en ook zeker niet te duur, ik vraag me alleen af of ik er de tijd voor zou hebben. Ik neem even aan dat de belangrijkste locatie Nijmegen zal worden en dat is voor mij niet echt in de buurt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Om te beginnen met het laatste:
Citaat van: Imogen op juni 15, 2015, 09:45:50 AM
Ook mensen die niet aseksueel zijn kunnen "vriend van de vereniging" worden en een x bedrag doneren.

Ik zou dit onderscheid niet maken. Iemand is lid of iemand is geen lid, dat moet je niet afhankelijk maken van haar/zijn feitelijke aseksualiteit.
Sterker nog: het zou discriminatie zijn op grond van seksuele voorkeur/geaardheid om niet-aseksuele leden anders te behandelen dan aseksuele leden.
Ook hetero's kunnen immers bijvoorbeeld lid worden van het COC? (Mijn hetero-ouders waren lid.)

Over de poll:
Ik reageer liever hier, want ik kan me in geen van de vijf antwoorden goed vinden. Ik zit ergens tussen 'ja top' en 'ja maar' in. Want wat is een 'actief lid'? Zelf ben ik 'zichtbaar' en aktief op het forum, ook als admin. Achter de schermen ben ik al bezig met een website (verklap ik bij deze  8) ). Maar ik zie mezelf niet in een bestuur, of de boer opgaan.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

In de kast

Ik heb gestemd op geen actief lid zijn. Maar dit hangt wel af van het hoe, waar, wanneer en zo. Kortom ik weet nu niet hoe actief ik wil en kan zijn.

Imogen

CiteerOok hetero's kunnen immers bijvoorbeeld lid worden van het COC? (Mijn hetero-ouders waren lid.)
Dat wist ik niet, maar dan gaat dat onderscheid weg zou ik zeggen. Iedereen die Zichtbaarheid Aseksualiteit een warm hart toe draagt kan lid worden.

CiteerWant wat is een 'actief lid'?
Dat wil vooral achter de schermen zeggen. En voor wie wil en durft voor de schermen bij bijv. het symposium van de Transgenderwerkgroep Nijmegen, door het geven van een lezing/kringgesprek of achter de infostand staan tijdens de introductieweek van lokale universiteiten met folders/flyers en ander materiaal. Zichtbaar, maar op een manier dat mensen zelf kunnen kiezen om naar ons toe te komen om vragen te stellen, infomateriaal mee te nemen.

Ook zou er een duidelijke omschrijving van Activiteiten, doelstelling Netwerk, doelgroep, financiële ondersteuning ´moeten´ komen. En een duidelijke omschrijving die als voorlichting naar verschillende (zorg)instellingen gestuurd kan worden, i.d.v.v. een brochure.
In Nederland is er de Nederlandse wetenschappelijke vereniging seksuologie: http://www.nvvs.info/. Misschien hebben zij interesse om het onderzoek Asexual Identification Scale op te pikken en uit te voeren onder de aseksuelen in Nederland-België. Want onder die doelgroep (de seksuologen) valt er, wat mij betreft, nog veel te halen.
Iemand vanuit de vereniging zou dit kunnen oppikken en contact met deze vereniging kunnen opnemen.

Als je op verschillende plekken vanuit de vereniging oliedruppels laat vallen, komen deze ´vanzelf´ bij elkaar en vormt het een grote(re) olievlek. Zo werk je zowel zichtbaar (d.m.v. o.a. media-aandacht) en onzichtbaar (door contacten te leggen met andere verenigingen, het COC, zorginstellingen/universiteiten enz.) aan de doelstelling van deze hele ´onderneming´; het creëren van Zichtbaarheid Aseksualiteit.

je hoeft echt niet in het bestuur om actief mee te werken/helpen/denken aan de vereniging. Dat kan op allerlei manieren.

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Ik wil wel min of meer aktief lid zijn. 'Min of meer' wil zeggen: ik zie wel wat er op mijn pad komt en dan zeg ik 'ja' of 'nee'.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Idril Telrúnya

Ik zou heel graag het deel in België willen doen. Had net een Facebookgroep opgericht voor de Belgische Aces, maar blijkbaar was er al eentje (geheim, dus zag het niet, vandaar) om zo meer awareness te kunnen krijgen en dan mijn verhaal te gaan doen bij de Holebi-communities hier. Zou tof zijn mochten we ons bij de community kunnen aansluiten! Alleen heb ik dus wat hulp nodig  ???
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Idril Telrúnya

Zoals ik al in de andere post over Facebook al zei: mijn groep voor de Belgische Aces is open, mocht er interesse zijn. Zo kunnen we beter afspreken en al. Ik had zelfs als een naam en een banner ;D

Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Imogen

#22
@ Idril Telrúnya: Je kunt het beste even contact op nemen met Suzanina, zij is ook Belgisch en is bezig (geweest) met het opzetten van de Aseksuelen Salon in Antwerpen. Zij kan je hulp goed gebruiken.
Een open groep voor Belgische Aces is denk ik niet haalbaar ben ik bang. Vele willen toch graag anoniem blijven en zijn in hun omgeving niet uit de kast. Als je op facebook naar mijn naam zoekt, dan kan ik je accepteren in de geheime groep.
Wel een gave banner!

In het eerste bericht van dit topic staat een nieuwe update. Ff lezen voor je hieronder reageert a.j.b.

Op maandag 17 augustus is er een openingsmarkt van de Radboud universiteit in Nijmegen. Petra1963 en ik hebben aangegeven daar met een kraam te willen staan:

"Bedankt voor uw interesse, voor non-profit organisaties als de uwe vragen we €25,- per kraam.

Hierbij alle informatie over het aanmelden:

Dit jaar zal er eind augustus wederom een spetterende Introductie worden neergezet voor de nieuwe studenten aan de Radboud Universiteit. In één week tijd maken de eerstejaars dan kennis met de stad, de universiteit, hun studie en medestudenten.

Traditiegetrouw start de Introductie met de Openingsmarkt; een festivalachtige informatiemarkt waar bedrijven, instellingen, organisaties en verenigingen zich voorstellen aan de (nieuwe) studenten.
Ook uw organisatie krijgt hierbij de mogelijkheid één van de beschikbare promotiekramen te reserveren, zodat u zich kan presenteren aan de nieuwe studenten.

De markt vindt plaats op maandag 17 augustus 2015. Na het succes van voorgaande jaren zal de locatie wederom Park Brakkenstein zijn, wat gelegen is achter het universitair sportcentrum aan de Driehuizerweg. Het inrichten van de kramen dient te gebeuren tussen 14:00 en 15:00 uur en de markt duurt van 15:00 tot 18:00 uur. Het formaat van een kraam is 4x1 meter.

Als vergoeding voor deelname aan de Openingsmarkt wordt aan uw vereniging €25,- per kraam gevraagd. Wanneer u zich wil aanmelden voor deelname aan de markt, dient u zich vóór maandag 27 juli aan te melden via www.ru.nl/introductie/openingsmarkt. Aanvragen na deze datum worden niet gehonoreerd. Als wij uw aanmelding in goede orde ontvangen hebben, krijgt u een ontvangstbevestiging per e-mail. Het toelatingsbewijs en nadere informatie zult u begin augustus ontvangen.

Met nadruk wijzen wij u erop, dat de kramen dienen te worden ingericht met materiaal van uw eigen vereniging en dat materiaal van een sponsor hierbij niet aanwezig mag zijn. Ook het ontplooien van horeca-activiteiten is niet toegestaan."


We zoeken nog 1 a 2 mensen die hier ook willen staan. Naast de Aven-vlag willen we ook een grote banner via bijv. Vistaprint laten drukken en die aan de voorkant van de tafel ophangen. En naast flyers voor geïnteresseerden ook al de brochures hebben liggen. Want naast het feit dat er die dag mensen kunnen rondlopen die mogelijk aseksueel zijn, lopen er ook studenten rond die een opleiding (gaan) doen in een maatschappelijke/zorg richtingen om die reden geïnteresseerd zijn.
Ook willen we buttons end. op de tafel hebben en misschien enkele interviews uit de media kopiëren en ter inzage op de tafel leggen.

Wie kan er maandag 17 augustus komen helpen en wie kan mij voor 15 juli een duidelijk ontwerp voor de banner aanleveren, per mail, met het logo en de tekst van dit Aven forum. Zodat ik et doek kan gaan bestellen.

Omdat zo´n kraam en materialen geld kosten, en we nog geen subsidie via het COC hebben, is een vrijwillige donatie heel welkom! Dit kan al met 5 euro. Stuur dan even een pb en je krijgt de gegevens waar je het kan overmaken toegestuurd. Tijdens de meeting van de GayPride ben ik ook aanwezig en kun je ook een vrijwillige donatie doen.

Willen degene die aan de tekst + ontwerp van de brochure bezig waren mij even een pb sturen. Dan overleggen we even.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Idril Telrúnya

#23
Citaat van: Dutch Ace op juni 26, 2015, 11:20:02 AM
@ Idril Telrúnya: Je kunt het beste even contact op nemen met Suzanina, zij is ook Belgisch en is bezig (geweest) met het opzetten van de Aseksuelen Salon in Antwerpen. Zij kan je hulp goed gebruiken.
Een open groep voor Belgische Aces is denk ik niet haalbaar ben ik bang. Vele willen toch graag anoniem blijven en zijn in hun omgeving niet uit de kast. Als je op facebook naar mijn naam zoekt dan kan ik je accepteren in de geheime groep.
Wel een gave banner!

Ik heb je een request via Facebook gestuurd. Kun je mss dan Suzanina haar naam doormailen? Ze is hier al een tijdje niet online geweest, dus ben ik ook niet echt op de hoogte van dat 'Salon'. Ik zou graag willen focussen op Vlaams-Brabant en Brussel en een andere kameraad van mij Gent.
Een besloten groep is by the way even safe als een geheime groep. Zolang mensen niet plots 'Belgian Asexuality' intypen, zullen ze nooit iets vinden 8)

(Naam verwijderd door Edewecht)
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.

Rense

Hoi, sorry ik ben niet zo vaak op dit forum dus had wat updates gemist (so much for super-ally), is het al gelukt met dat logo en die banner?
Anders wil ik best een poging wagen de komende paar dagen, maar dan moeten we misschien even mailen of bellen over wat jullie belangrijk vinden in zo'n ontwerp. Hetzelfde geld voor een flyer: als jullie een nieuw ontwerp willen of willen voortbouwen op mijn oude ontwerp help ik beiden graag, maar dan moet ik wel weten wat jullie wensen.

Imogen

Op dit moment ligt de werkgroep een beetje stil, o.a. vanwege de vakantie. En er is geen animo voor de infokraam op de infomarkt van de Radboud Universiteit. Dus een banner en flyers zijn niet nodig. We houden het denk ik op dit moment bij de Aseksuelen Salon in september.
We werken toch (liever) op onze eigen manier aan zichbaarheid.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Rense


Imogen

Achter de schermen hebben enkele leden van dit forum hard gewerkt aan een website voor de Werkgroep Aseksualiteit. het is de bedoeling dat deze op 1 oktober officieel en feestelijk gelanceerd wordt, zie topic "Bijeenkomsten en activiteiten overzicht 2015".
Er komt nog drukwerk aan en zowel voor als achter de schermen is er nog van alles te doen qua zichtbaarheid. Zo kan ik je per mail de flyer over de werkgroep sturen, zodra deze klaar is, en kun je deze thuis uitprinten en in je eigen gemeente ophangen. Bijv. in buurthuizen, bibliotheek, universiteiten enz. Mail kan gestuurd worden naar info@werkgroep-aseksualiteit.org.




"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Rense

Ik sta in de startblokken om promotie te maken voor jullie hele volle oktober maand, maar het is me niet helemaal duidelijk wanneer ik 'mag'. Ik wil niet jullie aangekondigde persbericht voor zijn en jullie de kans ontnemen zelf als eerste de aandacht te pakken.
Dus even een hint als er een bericht is dat ik kan gaan verspreiden?  :cheerleader:

Imogen

Hoi Rense,

Omdat de website nog niet af is, geen foto´s of ander beeldmateriaal beschikbaar helaas....gaat de officiële lancering er van niet door op 1 oktober.  :(
Voor de ludieke actie op 22 oktober is er weinig animo en het mooie doek met hartjes om door leden ingetekend te worden is nog leeg. En we kunnen moeilijk een leeg doek gaan ophangen.

Voor komende maand gaat het alleen om 10 oktober het kringgesprek tijdens het Symposium, 26 oktober de lezing in het Zelf Regie Centrum en 31 oktober de Aseksuelen Salon in Voorburg.
Ik ben nog bezig met het maken van een flyer, die moet ik nu aanpassen omdat er enkele dingen afvallen.

Tot nu toe zijn er ook geen ideeën om het 10 jarig bestaan van Aven te vieren, behalve misschien een bericht in de media.....

Wanneer de website van de werkgroep wel af is weet ik niet. Daar ga ik niet over.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"