Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Werkgroep Aseksualiteit

Gestart door Imogen, juni 01, 2015, 07:01:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

De website is af, vind ik, ondanks dat-ie (nog) niet volmaakt is. Hij staat online, is voorzien van een logo, en vormt een afgerond geheel, klaar voor 'de buitenwereld'.
We willen alleen nog wat tekst aanpassen - daar ben ik mee bezig. En we hadden foto's willen plaatsen, maar hebben geen geschikt materiaal.
Wat mij betreft maken we (maak ik) het nu bekend op het forum, maar niet zonder overleg met jou, DutchAce.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Rense

Jammer dat het minder voorspoedig loopt, maar toch tof dat er weer wat van de grond komt  :afro:

Citaat van: Edewecht op september 30, 2015, 06:24:51 AM
De website is af, vind ik, ondanks dat-ie (nog) niet volmaakt is. Hij staat online, is voorzien van een logo, en vormt een afgerond geheel, klaar voor 'de buitenwereld'.
We willen alleen nog wat tekst aanpassen - daar ben ik mee bezig. En we hadden foto's willen plaatsen, maar hebben geen geschikt materiaal.
Wat mij betreft maken we (maak ik) het nu bekend op het forum, maar niet zonder overleg met jou, DutchAce.

Hadden jullie niet dat mooie krantenartikel met foto? is het niet een idee om die te scannen en het artikel als illustratie te plaatsen? Waar mensen op kunnen klikken om naar het hele artikel te gaan?

Imogen

#33
De website ziet er al goed en overzichtelijk uit! Dank Edewecht!!  :cake:

In de toekomst zouden het COC Nijmegen, Transgender Werkgroep Nijmegen en Movisie ook toegevoegd kunnen worden aan organisaties waar we mee samenwerken. En misschien zelfs de Nederlandse vereniging van seksuologen...... :cheerleader:

We kunnen voor een foto ook kijken of we 31 oktober iets leuks kunnen verzinnen, met het doek met harten bijv. Voor nu is het belangrijk dat de site online is.
Misschien kan mijn filmpje "Asekuwattes" of een filmpje van Edewecht waarin hij zingt wel op de voorpagina, als beeldmateriaal. Want dat schijnt ook te helpen om acceptatie te vergroten....Zie https://www.movisie.nl/sites/default/files/alfresco_files/Factsheet-conclusies-do-the-right-thing%20%5BMOV-7649630-1.0%5D.pdf vanaf pagina 3.

Van mij mag de link naar de website vanaf nu, of alsnog morgen 1 oktober  ;D, hier op het forum komen te staan. We zijn er met de werkgroep stiekem toch wel een beetje trots op!!  :dance:

En misschien vindt Jonnatje of iemand anders hier het wel leuk om een comic te maken over (a)seksualiteit.....En wil Nikkinda haar filmpje(s) straks op de website laten zetten.....
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

@ allen: Ik kom hier a.s. weekend op terug.  :wave:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

GEZOCHT: CREATIEF TALENT!
Binnen de werkgroep zijn we nog op zoek naar iemand die flyers, posters en ander beeldmateriaal kan/wil maken. Wij zijn daar niet goed in en ik heb daar met alle regelzaken rond de werkgroep eigenlijk niet echt tijd voor.
Dit kan anoniem gedaan worden en je ontwerpen kunnen naar het mailadres van de werkgroep gestuurd worden:
info@werkgroep-aseksualiteit.org

Tevens is vanaf nu de website van de werkgroep officieel online:
www.werkgroep-aseksualiteit.org

Als we dan massaal via Google de website gaan zoeken, dan komt hij straks bovenaan te staan, samen met Aven als men "aseksualiteit" als zoekterm intypen  :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Ik heb de site vandaag eens rustig bekeken en mijn goedkeuring kan hij wegdragen! :) Rustig aan de oogjes (voor mij erg belangrijk ;)) kort, bondig en duidelijk.
Ik vroeg me alleen af of er misschien in de uitleg over wat aseksualiteit (niet) is misschien kort iets gezegd 'moet' worden over de grijze gebieden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie


rianne

Goede site!! Duidelijk en overzichtelijk. Knap gedaan zeg!

Rense

Citaat van: Dutch Ace op oktober 01, 2015, 09:26:34 AM
GEZOCHT: CREATIEF TALENT!
Binnen de werkgroep zijn we nog op zoek naar iemand die flyers, posters en ander beeldmateriaal kan/wil maken. Wij zijn daar niet goed in en ik heb daar met alle regelzaken rond de werkgroep eigenlijk niet echt tijd voor.
Dit kan anoniem gedaan worden en je ontwerpen kunnen naar het mailadres van de werkgroep gestuurd worden:
info@werkgroep-aseksualiteit.org

Ehhh... ik heb al een paar keer aangeboden dit te doen?
Maar als jullie liever een asexy persoon hebben snap ik dat.

Citaat van: Dutch Ace op oktober 01, 2015, 09:26:34 AM
Als we dan massaal via Google de website gaan zoeken, dan komt hij straks bovenaan te staan, samen met Aven als men "aseksualiteit" als zoekterm intypen  :cheerleader:

Zo te zien is de website nog niet door google geindexeerd want hij komt nog nergens in de resultaten voor. Nog even geduld dus....

Imogen

CiteerEhhh... ik heb al een paar keer aangeboden dit te doen?
Maar als jullie liever een asexy persoon hebben snap ik dat.

Super tof dat je het wilt doen, we weten al wel dat je het eerder hebt aangeboden. Maar net als dat we iemand extra willen vragen voor de website, als ondersteuning van Edewecht en iemand zoeken die teksten wil vertalen/redigeren als ondersteuning van Alwynn en DutchAmoeba, als ze weinig tijd hebben door werk/studie/verhuizing enz.; was mijn opzet om ook iemand van Aven te zoeken die iid asexy is  ;D
Zodat mocht je het een periode iets drukker hebben, dat we niet in de knel komen met een deadline. Snappie?

Iemand die ik ken poste al de link van de website op mijn FB tijdlijn met de vraag of ik de werkgroep al kende haha Misschien in de toekomst toch maar een (groeps)foto van de mensen achter de werkgroep op de site haha
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Rense

Een groepsfoto van mensen die durven is altijd een heel goed idee. Een beeld hebben van een paar van de mensen die je bij een ontmoeting met de groep gaat treffen geeft voor nieuwe mensen net dat beetje meer zekerheid, merk ik ook bij de transgendergroep.

Edewecht

Citaat van: Koffie op oktober 01, 2015, 09:50:58 AM
Ik heb de site vandaag eens rustig bekeken en mijn goedkeuring kan hij wegdragen! :) Rustig aan de oogjes (voor mij erg belangrijk ;)) kort, bondig en duidelijk.
Ik vroeg me alleen af of er misschien in de uitleg over wat aseksualiteit (niet) is misschien kort iets gezegd 'moet' worden over de grijze gebieden.

Ja... ik zat ook al wat met deze tekst in mijn maag, maar bij gebrek aan beter heb ik 'm er maar (voorlopig) opgezet, overgenomen van de AVEN-wiki.
Achter de schermen zijn we er al mee aan de slag. Nog even geduld a.u.b.  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Beste allemaal,
Ik heb de tekst op de pagina Wat is aseksualiteit (niet)  herschreven. Daarbij gebruik gemaakt van zowel wikipedia, avenwiki als m'n eigen verstand  :ange:. Ik heb de tekst wat toegankelijker willen maken: minder lange zinnen, minder wetenschappelijke taal.
'Kiek moar' of dat gelukt is.

Daarnaast heb ik op de Voorpagina nog wat tekst toegevoegd, n.a.v. een tekstje van DutchAce: "waarom is het belangrijk dat er meer aandacht komt voor aseksualiteit" .

Ik hoop later in dit weekend nog een Nieuwspagina in te bouwen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)