Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Werkgroep Aseksualiteit

Gestart door Imogen, juni 01, 2015, 07:01:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Edewecht je bent geweldig! Heb je zelf de tekst geschreven over het belang van meer aandacht voor aseksualiteit? Echt een heel goed en duidelijk stuk!  :knuffel:
De eerste veer mag je al in je achterwerk steken hahaha Of een mooi plekje geven in huis  ;D

CiteerPersonen die zowel seksuele drift ervaren als emotionele aantrekkingskracht van naar anderen, maar die toch geen seks hebben.
Kun je dit nog veranderen?

Verder ben ik het ook met Koffie eens, een simpel en strak ontwerp zonder al die tierlantijntjes die alleen maar zouden afleiden waar het om gaat. Maar foto´s, van de komende activiteiten op de site maakt de site net wat meer af.
Misschien wil Rense of Petra1963 wel wat foto´s maken tijdens het kringgesprek bij het Symposium....
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Het ziet er allemaal mooi uit Edewecht  :klap:

Het logo voor de werkgroep ziet er ook creatief uit, zit daar nog een bepaalde gedachte of betekenis achter ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Rense

Citaat van: Dutch Ace op oktober 03, 2015, 04:15:22 PM
Misschien wil Rense of Petra1963 wel wat foto´s maken tijdens het kringgesprek bij het Symposium....

Ik ben niet bij het gesprek zelf, ik ben op dat moment bij een andere workshop aan de slag. Jullie mogen natuurlijk iemand vragen foto's te maken zolang alle aanwezigen de keus hebben niet op de foto's te komen.

Edewecht

Citaat van: Dutch Ace op oktober 03, 2015, 04:15:22 PM
De eerste veer mag je al in je achterwerk steken hahaha

Ahhh lekker!  >:D

CiteerPersonen die zowel seksuele drift ervaren als emotionele aantrekkingskracht van naar anderen, maar die toch geen seks hebben.
Kun je dit nog veranderen?
Veranderd in 'tot anderen'. (Het is 'aantrekking tot').

CiteerHeb je zelf de tekst geschreven over het belang van meer aandacht voor aseksualiteit?
Ja, naar aanleiding van dit tekstje:
CiteerWaarom is het belangrijk dat er meer aandacht komt voor aseksualiteit?
Omdat er nogal veel misverstanden over deze geaardheid bestaan, waardoor sommige niet-aseksuelen ten onrechte gevoelens van haat en angst met zich meedragen ten opzichte van mensen van deze geaardheid, en er soms daardoor ook negatieve gedragingen op na houden ten opzichte van mensen van deze geaardheid. Een belangrijk onderzoek over vooroordelen/discriminatie ten opzichte van aseksuelen is het volgende van Gordon Hodson: (...)
Ik vond deze tekst (uit je mail aan Movisie) niet zo geschikt, maar het bracht me wel op ideeën.

Citaat van: AceVentura op oktober 03, 2015, 05:46:48 PM
Het logo voor de werkgroep ziet er ook creatief uit, zit daar nog een bepaalde gedachte of betekenis achter ?
Ontwerp van Rense  :klap:
Heb ik gekozen uit een paar alternatieven, die eigenlijk meer bestonden uit alleen een statische driehoek. Ik vond hier wel beweging in zitten, en die lijnen schuin naar boven doen me wel aan 'zichtbaarheid' denken. In overleg met Rense gekozen voor één tint paars, om eventueel drukwerk goedkoper te houden dan bij meer kleuren.

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Rense

Citaat van: Edewecht op oktober 03, 2015, 06:55:36 PM
CiteerHeb je zelf de tekst geschreven over het belang van meer aandacht voor aseksualiteit?
Ja, naar aanleiding van dit tekstje:
CiteerWaarom is het belangrijk dat er meer aandacht komt voor aseksualiteit?
Omdat er nogal veel misverstanden over deze geaardheid bestaan, waardoor sommige niet-aseksuelen ten onrechte gevoelens van haat en angst met zich meedragen ten opzichte van mensen van deze geaardheid, en er soms daardoor ook negatieve gedragingen op na houden ten opzichte van mensen van deze geaardheid. Een belangrijk onderzoek over vooroordelen/discriminatie ten opzichte van aseksuelen is het volgende van Gordon Hodson: (...)
Ik vond deze tekst (uit je mail aan Movisie) niet zo geschikt, maar het bracht me wel op ideeën.

Wat ik in de tekst nu een beetje mis (als ik mee mag praten), is wat ik bij de verhalen van aseksuelen die ik heb gehoord altijd heel belangrijk vond: Veel jonge mensen hebben het gevoel 'kapot' te zijn als ze merken dat iedereen om hen heen seks wil en zij zelf niet. Maar er is niets mis met aseksueel zijn. Iedereen zou moeten kunnen leven zonder te denken dat ze raar of ongezond zijn alleen omdat ze geen seks hebben.

Edewecht

Jij mag meepraten!

Ik kan het wel inpassen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Alwynn

Ziet er goed uit! Mooie tekst inderdaad op de homepage. :)
De tekst over aseksualiteit vind ik ook verbeterd (ik ben blij dat sommige dingen zoals "aseksuelen zijn niet zielig" eruit gehaald zijn).

Edewecht

#52
Citaat van: Rense op oktober 03, 2015, 07:07:25 PM
Wat ik in de tekst nu een beetje mis (als ik mee mag praten), is wat ik bij de verhalen van aseksuelen die ik heb gehoord altijd heel belangrijk vond: Veel jonge mensen hebben het gevoel 'kapot' te zijn als ze merken dat iedereen om hen heen seks wil en zij zelf niet. Maar er is niets mis met aseksueel zijn. Iedereen zou moeten kunnen leven zonder te denken dat ze raar of ongezond zijn alleen omdat ze geen seks hebben.

Dit heb ik eringevlochten.
Verder is de site uitgebreid met een pagina Nieuws.

(En, voor de lekkerbekken onder ons:) omgezet van HTML 4.01 naar XHTML 1.0  :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)