Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe vaak horen jullie over aseksualiteit in het dagelijks leven?

Gestart door Eliza Harmony, juni 17, 2015, 12:39:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AceOfCups

Toch even een reactie van mij; voor mij als alles-lezende-nieuwkomer is deze oude topic namelijk ook nieuw :) Intussen zoveel jaren verder kom ik het thema regelmatig tegen in de media (al was ik bijvoorbeeld wel geabonneerd op OneWorld, waar veel aandacht is voor diversiteit)
In het dagelijks leven hoor ik er echter nooit over. Een keer werd het woord op min of meer spottende toon gebruikt voor een vrouw die zich blijkbaar niet uitdagend (genoeg?) gedroeg voor een vrouw (Zucht). Het klonk meer alsof het woord in deze context terplekke verzonnen was.

Hoe is dat voor jullie, komt het vaker voorbij?

Ik heb meerdere redenen waarom ik er zelf vaak (nog) niet open over ben naar mijn omgeving, maar dat ik er nooit in gewone dagelijkse situaties over hoor maakt de drempel voor mij ook wel hoger.
Ecce homo

AceOfCups

Citaat van: Ace of Cups op november 19, 2020, 02:31:55 PM
(Zucht)

Sorry, misschien hoorde deze zucht meer thuis onder het kopje frustraties over aseksualiteit :(
Ecce homo

AceOfCups

Citaat van: Ace of Cups op november 19, 2020, 02:31:55 PM
Ik heb meerdere redenen waarom ik er zelf vaak (nog) niet open over ben naar mijn omgeving, maar dat ik er nooit in gewone dagelijkse situaties over hoor maakt de drempel voor mij ook wel hoger.

.... en de paradox is dat als ik er over zou blijven zwijgen, dat ik er niet aan bijdraag dat het wel een bekender onderwerp wordt. Een van de redenen waarom ik er eigenlijk wel graag open over zou willen zijn.
Ecce homo

JJ

Hoi Ace of Cups,
Ik heb niet het idee dat ik het ooit ben tegengekomen in de media, of ergens anders. Misschien dat ik anders eerder had ontdekt dat ik ook ace ben. Moet wel zeggen dat ik er ook niet naar op zoek was.
In mijn omgeving komt het onderwerp seksualiteit eigenlijk nooit ter sprake. Aangezien het voor mij nog erg nieuw is weet ik niet hoe open ik erover zou zijn. Hangt denk ik af van wie en in welke groep het ter sprake wordt gebracht. Ik zal het gesprek zelf in ieder geval niet snel initiëren.
In het verleden kwam het onderwerp seks nog wel eens naar boven, maar dan hield ik me op de vlakte. Ik wist nog weinig, maar had wel door dat ik buiten de norm viel.

AceVentura

Maak je niet al te druk of je iets op de juiste plek neerzet hoor, daar staan hier geen zware straffen op :) Hooguit bombarderen we je met wat
:cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:;)

In het dagelijks leven hoor ik er bijna nooit wat over, maar eerlijk gezegd kan ik exact dat zelfde zeggen over homo- hetero- of wat-dan-ook-seksualiteit. Als het gebeurd is het toch vaak naar aanleiding van iets, een speciaal event (zoals de pride) of iets anders.
Wat ik laatst wel had is dat ik iemand vertelde over m'n aseksualiteit en die persoon gaf aan het van diens partner te herkennen en die was ook bekend met de term op de manier zoals wij het gebruiken. Dat was me nog niet eerder overkomen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Citaat van: Ace of Cups op november 19, 2020, 02:39:45 PM
.... en de paradox is dat als ik er over zou blijven zwijgen, dat ik er niet aan bijdraag dat het wel een bekender onderwerp wordt. Een van de redenen waarom ik er eigenlijk wel graag open over zou willen zijn.
Natuurlijk is het mooi als je er open over kan zijn en zo mee kan helpen om het bekender te maken. Nog veel belangrijker is het dat je dat doet op een manier en op het moment dat het voor jouzelf comfortabel is om er open over te zijn, en dat komt vanzelf wel, voor de een wat eerder dan voor de ander, en dat is helemaal prima. Zeker bij dit soort dingen mag (of misschien zelfs moet?) je eerst aan jezelf denken en dan pas aan een ander.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceOfCups

Citaat van: AceVentura op november 19, 2020, 06:53:40 PM
Maak je niet al te druk of je iets op de juiste plek neerzet hoor, daar staan hier geen zware straffen op :) Hooguit bombarderen we je met wat
:cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:;)
Thanks! Laat maar komen, haha
Ecce homo

AceOfCups

Citaat van: JJ op november 19, 2020, 02:58:00 PM
In mijn omgeving komt het onderwerp seksualiteit eigenlijk nooit ter sprake. Aangezien het voor mij nog erg nieuw is weet ik niet hoe open ik erover zou zijn. Hangt denk ik af van wie en in welke groep het ter sprake wordt gebracht. Ik zal het gesprek zelf in ieder geval niet snel initiëren.
In het verleden kwam het onderwerp seks nog wel eens naar boven, maar dan hield ik me op de vlakte. Ik wist nog weinig, maar had wel door dat ik buiten de norm viel.
Inderdaad, je maakt er dan al snel zo'n issue van, zo voelt het dan in ieder geval.... Dat hoeft voor mij ook weer niet

Als er nu eens een bekende zanger of actrice 'uit de kast zou komen' als ace
Ecce homo

Kim10

Dat zou idd. helemaal geweldig zijn, een serieus iemand. Niet een jonge influencer die volgers wil. Een politicus lijkt me wel wat. Of misschien moet zelf maar eens uit de kast komen.  :-\

Minimalis

"Ze" zeggen het wel eens van Mark Rutte of van Cliff Richard. Maar nooit bevestigd

Kim10

  Over Rutte heb ik weleens gelezen, in de Privé bij de kapper, dat hij regelmatig een SM dame bezoekt  :bloos:
Cliff R. woonde lang, lang geleden samen met een oudere man die hij zijn geestelijk leidsman noemde. Een soort van dominee aan huis. In iedere interview met Cliff werd nadrukkelijk gesteld dat ze geen seks hadden want daar was geen behoefte aan. In zijn jonge jaren was Cliff een beeldschoon jongetje met ellenlange wimpers. Geen idee wat er van hem geworden is.

Koffie

Wat mensen ook wel of niet doen, wij kunnen nooit voor iemand invullen wat diens geaardheid is. Speculeren kan wel, dat gebeurt ook, daar doe je nu eenmaal niks aan. Dat is met de mensheid verweven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Kim10 op november 21, 2020, 03:17:18 PM
  Over Rutte heb ik weleens gelezen, in de Privé bij de kapper, dat hij regelmatig een SM dame bezoekt  :bloos:

Misschien wordt het dan tijd voor een andere kapper. :schater:

Citaat van: Koffie op november 21, 2020, 04:51:24 PM
Wat mensen ook wel of niet doen, wij kunnen nooit voor iemand invullen wat diens geaardheid is. Speculeren kan wel, dat gebeurt ook, daar doe je nu eenmaal niks aan. Dat is met de mensheid verweven.

Maar het heeft zo weinig zin. En voor je het weet gaan die dingen toch weer een eigen leven leiden. Ik ben er niet voor om over bekende of onbekende mensen te speculeren.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie



Citaat van: Koffie op november 21, 2020, 04:51:24 PM
Wat mensen ook wel of niet doen, wij kunnen nooit voor iemand invullen wat diens geaardheid is. Speculeren kan wel, dat gebeurt ook, daar doe je nu eenmaal niks aan. Dat is met de mensheid verweven.

Maar het heeft zo weinig zin. En voor je het weet gaan die dingen toch weer een eigen leven leiden. Ik ben er niet voor om over bekende of onbekende mensen te speculeren.
[/quote]

Nee, ik ook niet, helemaal niet. Maar daar is kennelijk veel behoefte aan, je houdt het niet tegen. Zelf doe ik er niet aan mee, ik kan er voor mezelf zelf ook helemaal niets mee. Op het forum zijn we wel altijd heel duidelijk: we kunnen niet, voor wie dan ook, invullen wat iemands geaardheid is. Ik persoonlijk vind het ook niet netjes om te speculeren.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Precies. Want wij willen ook niet dat er over ons gespeculeerd wordt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)