Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

'Even' voorstellen :)

Gestart door Miso, juli 11, 2015, 11:20:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miso

Hallo,

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt.
Mijn accountnaam is Miso en ben een 29 jarige vrouw.

Al jaren grapte ik af en toe dat ik aseksueel was, zonder de echte betekenis er van te weten. Reden om daar van uit te gaan is dat ik best wel veel aan het daten was met jongens, maar zodra ze een stapje verder wilden gaan, ik al snel afhaakte en hun vertelde dat ik ze toch eigenlijk niet zo leuk vond. Zo heb ik toch een paar hele leuke jongens de deur gewezen... De eerste 2 dates waren nog wel leuk, maar daarna begon ik de druk te voelen dat de jongen graag meer zou willen. Of de hele avond zou willen zoenen, terwijl het voor mij na 5 minuten toch echt wel weer klaar is! Maar dat zeg je niet zomaar en het hoort nou eenmaal bij de eerste leuke verliefde fase toch!??!? aaarghhh... Heb wel eens gekscherend gezegd dat ik al graag 2 jaar verder in de relatie zou willen zitten, dan hoef je niet meer zo verliefd te doen en zit je gewoon savonds gezellig samen op de bank tv te kijken, ipv je zorgen te maken dat je vriend een stapje verder wil.

Aan het begin van het jaar viel bij mij dan uiteindelijk het kwartje. Ik had net weer een date teleurgesteld, waardoor ik weer ging nadenken.. Hoe kan dat toch? Dus ben ik op internet gaan zoeken op aseksualiteit en kwam ik al snel op deze site terecht. Zoals iedereen ook al aangeeft, direct een zee van herkenning, heerlijk! Het doet mij goed alle verhalen te lezen en te weten dat ik niet alleen ben.

Ik heb het toen ook een paar vriendinnen verteld, dat voelde ook erg goed. Zij gingen er goed mee om, maar kunnen het zich niet goed voorstellen. Ik heb sinds een tijdje een vriend, waarbij ik al snel heb aangegeven aseksueel te zijn. Hij schrok wel, maar wilde toch graag verder met mij. Het begin ging super, maakte me nergens zorgen over, maar merk nu toch dat hij meer behoeftes heeft. Daar praten we wel over, maar ik betwijfel of ik daar wel aan wil beantwoorden... Kan ik dat, of zoek ik toch alleen iemand die zijn/haar leven met mij wil delen, zonder seks?? Dat is de vraag die ik hopelijk de komende tijd kan beantwoorden. Maar de eerste stappen zijn gezet, met dank aan jullie!!

Ik hoop 26 september aanwezig te zijn in Nijmegen.

Tempesta

Welkom Miso, en dank je voor je uitgebreide intro!

Citaat van: Miso op juli 11, 2015, 11:20:24 PM
Heb wel eens gekscherend gezegd dat ik al graag 2 jaar verder in de relatie zou willen zitten, dan hoef je niet meer zo verliefd te doen en zit je gewoon savonds gezellig samen op de bank tv te kijken, ipv je zorgen te maken dat je vriend een stapje verder wil.

"Herkenbaar" is een woord dat je nog vaak gaat tegenkomen hier op het forum, de eerste is bij deze van mij ;D.

Koffie

Welkom! En een lastige sitauatie voor jullie allebei in jullie beginnende relatie.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Miso, welkom! :)

Citaat van: Miso op juli 11, 2015, 11:20:24 PM
Zoals iedereen ook al aangeeft, direct een zee van herkenning, heerlijk! Het doet mij goed alle verhalen te lezen en te weten dat ik niet alleen ben.
Precies!

CiteerIk hoop 26 september aanwezig te zijn in Nijmegen.
Leuk!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum MIso,  :cake: ?

Bedankt voor je uitgebreide verhaal.  :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Demiandproud

Citaat van: Miso op juli 11, 2015, 11:20:24 PM
Heb wel eens gekscherend gezegd dat ik al graag 2 jaar verder in de relatie zou willen zitten, dan hoef je niet meer zo verliefd te doen en zit je gewoon savonds gezellig samen op de bank tv te kijken, ipv je zorgen te maken dat je vriend een stapje verder wil.
Goede omschrijving :)

CiteerZoals iedereen ook al aangeeft, direct een zee van herkenning, heerlijk! Het doet mij goed alle verhalen te lezen en te weten dat ik niet alleen ben.
Ja, super he!

Veel succes met je relatie. Ik vind 't bewonderenswaardig dat jullie communiceren over 'n moeilijk onderwerp. Da's best belangrijk.

En natuurlijk:  :cake:
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.

Miso

Dankjulliewel voor de reacties!

CiteerIk vind 't bewonderenswaardig dat jullie communiceren over 'n moeilijk onderwerp. Da's best belangrijk.
Ik heb al veel leuke jongens laten lopen omdat ik er niet over durfde te praten en gewoon wegliep. Met praten kom je soms verder dan dat je van te voren had gedacht.