Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Goed artikel op Vice.com

Gestart door Imogen, juli 07, 2015, 09:42:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Via googlen op aseksueel kwam ik deze website tegen:

http://www.vice.com/nl/read/what-do-asexuals-think-about-our-sex-obsessed-world

Hij is van redelijk recent en in het Nederlands. Vind het een duidelijk verhaal. Ik herken er wel veel in....een uitgaansvriend van me zit nu in Mexico en heeft daar zijn internetvriendin voor het eerst ontmoet. Vliegt naar bijna de andere kan van de wereld om seks met haar te hebben. En iemand op mijn vrijwilligerswerk is stapel verliefd op een vrouw die hij nu een maand kent en heeft het er nu al over om haar ten huwelijk te vragen....Ik begrijp dat gewoonweg niet. Ik ga echt niet 16 uur in een vliegtuig zitten omdat ze daar mijn favoriete broodje hebben. Hoe graag ik het ook zou willen. En trouwen als je elkaar 1 maand kent.....Hoe weet je dat zij ´de ware´ is? Verliefdheid gaat over, voordat hij haar leerde kennen ging hij nog met 2 vrouwen tegelijk naar bed (in dezelfde periode dan).

In dit opzicht voel ik me soms autistisch, omdat ik de denk/gevoelswereld van seksuele mensen niet begrijp. Op de pagina van MSN las ik over een man in een gevangenis die 6 dagen met een erectie liep als gevolg van medicijnen. Daar kreeg hij een schadevergoeding voor omdat zijn geslacht het bijna niet meer deed en hij nu onvruchtbaar is. Toch had hij liever dat zijn geslachtsdeel het weer deed dan dat geld.....voor dat geld mogen ze bij mij ´alles´ er van onder uithalen....gebruik het toch niet.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Allereerst: dezelfde vraag die Fairy hier over seksuele mensen stelt, zullen veel seksuelen over ons, aseksuelen, stellen. "Wat bezielt ze".
Daar komen we vooralsnog niet uit, en die vraag is ook niet de belangrijkste. Net zo min als aseksuelen seksuelen begrijpen, begrijpen seksuelen aseksuelen. Laten we dit maar even als gegeven accepteren.

Maar als ik zie wat voor misdaden er worden begaan onder invloed van seksuele driften, denk ik: wat is er dan mis met aseksueel zijn. Waarom schiet 'men' in de stress als je je als aseksueel laat zien? Aseksuelen behoren in dat opzicht tot de minst gevaarlijke mensen...

Citaat van: Dutch Ace op juli 07, 2015, 09:42:58 PM

In dit opzicht voel ik me soms autistisch, omdat ik de denk/gevoelswereld van seksuele mensen niet begrijp.


Niet nodig, Dutch Ace. Is het dan niet autistisch (of dwangmatig, zo je wilt) om voor een wip 16 uur te vliegen? Om de hele dag te denken: hoe kan ik m'n kwakkie kwijt?

:-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Het zal ook geen vergelijking zijn die iedereen kan meevoelen, maar ik vergelijk de noodzaak aan seks in een relatie wel eens met mijn eigen noodzaak aan knuffelen in een relatie. Ik heb die vorm van lichamelijke intimiteit nodig om me thuis te blijven voelen bij mijn partner. Ooit had ik een korte tijd een relatie met een man waarmee dat niet kon en dat maakte dat ik me heel eenzaam voelde, want ik zocht die vorm van warmte.
In dat licht bezien kan ik me wel voorstellen dat een smoorverliefde persoon in het vliegtuig springt om daar het bed in te duiken met het 'object' van zijn liefde. (Moet je je wel iets kunnen voorstellen bij verliefd worden achter de computer, dat vind ik dan weer iets lastiger, maar dat buiten beschouwing gelaten... ;) ). Je kwakkie kun je altijd wel kwijt, maar dat is wat anders.

Blijft staan dat er voor mij een behoorlijk verschil zit tussen knuffelen en seks en dat ik seks niet zo zie zitten. Dat het liefdesgevoel voor mij ook daalt als ik me steeds gedwongen voel dat soort dingen te moeten doen. Maar ik kan wel begrijpen dat dat voor een seksueel dus een leegte geeft.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Aan het einde van de inleiding staat dit:
Citaat van: Artikel
Ten overvloede: de term aseksueel refereert aan mensen met een erg lage of niet-bestaande seksdrive. Drie van de mensen die ik op de fora sprak wilden hun verhaal doen.
Dat klopt naar mijn mening helemaal niet, (seksdrive=libido volgens mij), maar de rest van het artikel was toch wel weer herkenbaar  ::)

Zeker als ik dit soort artikelen lees of als ik zie sommige gedragingen van mijn collega's zie lijkt me vooral zoooo vermoeiend om seksueel te zijn ::)
* AceVentura is best gelukkig met zijn aseksualiteit  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ja, dat lijkt mij ook erg vermoeiend! Ik vind het ook allemaal wel lekker rustig zo. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lila2

Citaat van: Fairy op juli 08, 2015, 05:10:19 PM
Ik begrijp de denk- en gevoelswereld van seksuele mensen ook niet.
Vanmiddag hoorde ik op de radio over de zedenzaak in Valkenburg. Dat zette mij erg aan het denken. Is seks dan zo belangrijk dat mensen ervoor willen betalen? Dat mensen niet zonder kunnen? Dat mannen vrouwen ervoor verkrachten? ???

Ik moest hier ook al over nadenken toen ik dit hoorde op het nieuws. Ik snap ook gewoon echt niet dat het zo belangrijk is?  ???

JM

ook ik snap niks van seksuelen, maar dat is idd andersom ook zo. Dat was de conclusie van een goede vriendin en mij na een goed gesprek hierover. Verder heb ik zelf ook geen enkele behoefte aan knuffelen. Ik snap niet waarom seks voor veel mensen zo belangrijk is. En idd, Edewecht, van aseksuelen is weinig te vrezen. Wij zullen geen nare seksuele dingen uithalen. Waren er maar meer van ons, werd de maatschappij een stuk veiliger! (grapje)