Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

'poekd 'kfd pok

Gestart door Triple a, augustus 20, 2006, 11:14:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

ej walt lannshaam in un diepuh slaab, dush dad haal ej nite mher....
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Kaik, nauw snop ik 't auk heolamool!

Zonnekind

 :rollol: Als ik jouw boodschap lees zie ik zo Johnnie van de familie flodder voor ogen. Die zou de zin net zo uitspreken als jij hem getypt hebt :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik las vandaag ergens ( in het blad 'Landleven' geloof ik) dat nieuwkomers in Twente verplicht een inburgeringscursus moeten doen  :D...zit jij daar achter, Ereinion ?  ;D
Rita Verdonk heeft het geloof ik niet bedacht .. En wat wanneer de mensen niet slagen voor de cursus ? Worden ze dan uitgewezen ?  :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

 :o Echt waar. Wat vreselijk!
Maar misschien ook wel handig. Dan weet je tijdens pasen dat je de brandweer niet hoeft te bellen als je overal vuren ziet. Schrik je niet als je opeens rare geluiden hoort aan het eind van het jaar. Kijk je niet raar op wanneer je net een kind hebt gekregen en de buren zetten een ooievaar in je tuin en komen met een brood aan. En als je een bruiloft hebt, wordt verwacht dat je zo veel geld meeneemt als je van plan bent te verdrinken. Als je dat niet doet, kijken ze je meteen met de nek aan.
Dus misschien is de cursus bedoelt als een soort bescherming voor de nieuwe Twentenaar?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Misschien wel handig, ja. :D :D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Tempesta

Citaat van: Zonnekind op augustus 26, 2006, 05:02:17 PM
:rollol: Als ik jouw boodschap lees zie ik zo Johnnie van de familie flodder voor ogen. Die zou de zin net zo uitspreken als jij hem getypt hebt :klap:

Khoad em den oak int Oamsturdamms gadoan  :D.

petra1963

#37
Citaat van: Ereinion op augustus 31, 2006, 10:54:31 AM
:o Echt waar. Wat vreselijk!
Maar misschien ook wel handig. Dan weet je tijdens pasen dat je de brandweer niet hoeft te bellen als je overal vuren ziet. Schrik je niet als je opeens rare geluiden hoort aan het eind van het jaar. Kijk je niet raar op wanneer je net een kind hebt gekregen en de buren zetten een ooievaar in je tuin en komen met een brood aan. En als je een bruiloft hebt, wordt verwacht dat je zo veel geld meeneemt als je van plan bent te verdrinken. Als je dat niet doet, kijken ze je meteen met de nek aan.
Dus misschien is de cursus bedoelt als een soort bescherming voor de nieuwe Twentenaar?

* fluistert* of een inburgeringscursus voor nieuwe Refterbewoners..daar zitten we ook wel eens aan te denken.. dat is soms ook wel handig.. :schater:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

 :D

Ik las over die dag die laatst was, toen de nieuwe Nederlanders hun paspoort kregen (ben even de naam van de dag kwijt) dat die mensen het een teken van gastvrijheid vonden dat de gemeentes zo'n feestdag organiseerden. Misschien is dat bij zo'n Refter-inburgeringscursus ook zo  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Nationale Refteralisatie dag?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Nou, zo heftig is het nu ook weer niet.. maar wie weet.. we hebben ieder jaar in februari wel een feestelijke dag waarop we het oude bestuur bedanken, en een nieuw bestuur kiezen. Met allemaal leuke en grappige evenementen daar omheen. Dus wie weet kan het daar wel..nieuwe bewoners hebben daar toch al de gelegenheid om zich voor stellen.. als ze willen.
We laten ze dan het (niet bestaande) volkslied van de Refter uit het hoofd leren, en met de ( net zo niet bestaande) Reftervlag zwaaien.. en danspasjes doen  ;D ;D ;D Omdat ze zo blij zijn dat ze op de Refter wonen..

En een inburgeringscursus zou misschien geen kwaad kunnen.. wat dacht je van DB, BO, Vier Dames, Capu, OHT ( of OH-Team), MOR, Memuku, SVK, Sub sous min1, sub sous min 2, Onderdoorgang, V1,2,3, Z o,1,2, W 0,1,2,3, O 3,  en N 0,2,3,4 ?  :-\ :-\

En dat mensen niet schrikken van een 'Dreamtimeconcert', of wanneer ze in het wild bongo's of djedjeridoo's horen. Of de gemeentelijke ongediertebestrijding bellen wanneer ze horen over een 'ecohealing' (drie jaar geleden werd het Bronnenbos 'geheald', het resultaat was een wespenplaag. Dit jaar wilden dezelfde bewoners het gebouw healen, en andere bewoners ( waaronder ik) vreesden voor een plaag van Hoornaars ( hele grote wespen) ). ;)
Of dat ze denken dat iedereen verplicht moet meedoen met een 'Zweethutceremonie', en dan gelijk gillend wegrennen en nooit meer terug komen..  :'( :'(

Zoals Ereinion al zei: het kan heel zinvol zijn... ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Het lijkt wel een hele nieuwe taal: het Refteriaans  :rollol:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

 :schater:

Heb je dat wel eens gedaan, een zweethutceremonie?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Nee ik zweet van mezelf al genoeg ( ahum...), ik hoef niet nog meer te zweten. Bovendien krijg ik het bij zo'n ceremonie erg benauwd vanwege de hitte en het vocht in de lucht ( vanwege mijn astma). Ik heb er wel uitnodigingen voor gehad, overigens...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ik ben er wel in geweest en het viel me heel erg mee. Vreemd genoeg had ik het er helemaal niet zo warm, maar ik kwam er drijfnat uit, terwijl ik niet snel zweet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.