Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

KOPPEN - VRT

Gestart door TBW, augustus 21, 2006, 02:21:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Citaat van: hoywegg op augustus 23, 2006, 11:36:34 AM
Bedankt voor het  :cake:welkom Ereinion; vind het eigenlijk wel grappig, want ik lust helemaal geen taart :-)  ;D

Wat, je lust geen  :cake:  :o . Nou, dat is helemaal niet erg, dan eet ik het zelf wel op.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Citaat van: Viper op augustus 22, 2006, 04:04:04 PM
TBW, wat bedoel je? klinkt vrij ernstig...


Het is iets politiek. Ik ben niets meer waard, dan.

TBW

Citaat van: hoywegg op augustus 22, 2006, 04:16:40 PM
Ik dacht dat er in onze samenleving nog weinig taboes waren maar blijkbaar vergis ik me daar toch in. Hoe komt dat eigenlijk?

Ik denk dat het vooral voor mensen die zich in openbare sectoren moeten vertonen niet aangewezen is deel te nemen aan eender welke activiteit (zoals een interview voor Koppen) die de intieme persoonlijkheid van de persoon in kwestie naar voren brengt.

Bijna ben ik geneigd te zeggen: "Gelukkig bestaan er nog zulke taboes," niet enkel omdat [ik] daar nu redelijk conservatief in ben, maar ook omdat er zeer sterke verwachtingspatronen zijn onder mensen die als normaal worden beschouwd, waarbij de minste verandering aan dat beeld meteen de aanvang is om dat stukje van de mens onder de loep te nemen, en niet meer het total package.

Soit, ik ben misschien de verkeerde om daar een antwoord op te geven, gezien ik niet volledig als aseksueel kan beschouwd worden.

Jovi_Hobbes

Maar je hebt wel gelijk. Ik ben niet zo zeer bang dat mensen in mijn omgeving erg afwijzend zullen gaan reageren. De meesten zullen er waarschijnlijk hun schouders over ophalen en vrolijk verder gaan met hun eigen leven. Maar opeens heb je dan wel zo'n stickertje op je van: pas op, vreemd figuur! Mensen zullen het niet begrijpen en je toch anders gaan bekijken.

Daarnaast vind ik dat ik het tegenover mijn ouders niet kan maken dat ze er via de televisie per ongeluk achterkomen dat hun dochter aseksueel is. Als ik wil dat ze het weten, zal ik het ze toch liever eerst zelf direct vertellen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik merk eigenlijk niet dat mensen me nu opeens anders gaan benaderen. Ik denk dat het voor een groot gedeelte aan jezelf ligt, als jij er open over bent en er verder geen probleem van maakt, zullen anderen dat ook minder snel doen. Iedereen gaat nog op dezelfde manier met me om, maar soms wordt er een grapje over gemaakt of er juist rekening mee gehouden, net zoals ze bij de rest ook doen.

Maar misschien heb ik weer eens alle geluk van de wereld.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Citaat van: Ereinion op augustus 25, 2006, 11:09:44 PM
Ik merk eigenlijk niet dat mensen me nu opeens anders gaan benaderen. Ik denk dat het voor een groot gedeelte aan jezelf ligt, als jij er open over bent en er verder geen probleem van maakt, zullen anderen dat ook minder snel doen. Iedereen gaat nog op dezelfde manier met me om, maar soms wordt er een grapje over gemaakt of er juist rekening mee gehouden, net zoals ze bij de rest ook doen.

Maar misschien heb ik weer eens alle geluk van de wereld.  ;)

Maar, beste Ereinion, ik leg nadrukkelijk de klemtoon op "openbare relaties" - vermits het dat nu juist is - omdat het gaat over mensen die zaken over je weten zonder dat je hen persoonlijk kent, maar met wie je wel die "openbare relatie" hebt.

Ereinion

Ja, dat snapte ik. Ik reageerde meer op Jovi Hobbes. Mijn post ging over mensen in je directe omgeving. Maar als ik een beetje doorheb waar jou ambities liggen, TBW, dan snap ik dat je niet allemaal privé-dingen van de daken gaat schreeuwen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

#22
Citaat van: Ereinion op augustus 25, 2006, 11:09:44 PM
Ik merk eigenlijk niet dat mensen me nu opeens anders gaan benaderen. Ik denk dat het voor een groot gedeelte aan jezelf ligt, als jij er open over bent en er verder geen probleem van maakt, zullen anderen dat ook minder snel doen. Iedereen gaat nog op dezelfde manier met me om, maar soms wordt er een grapje over gemaakt of er juist rekening mee gehouden, net zoals ze bij de rest ook doen.

Maar misschien heb ik weer eens alle geluk van de wereld.  ;)

Ik denk dat je wel gelijk hebt dat het gedeeltelijk ook aan je eigen houding ligt, maar ik denk dat het probleem is dat mensen het begrip nog niet kennen en er daardoor vreemde voorstellingen bij gaan maken. Als je tegen iemand zegt dat je homoseksueel bent, dan weet iedereen wat dat betekent en dan ligt het aan jezelf en anderen hoe daarop wordt gereageerd. Als je zegt dat je aseksueel bent heb je een grote kans op dit soort gezichten  ??? Mensen die er overheen praten, doen of er niets aan de hand is en ondertussen de verkeerde aannames maken.  Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat het makkelijker is om homoseksueel te zijn dan aseksueel, want dat denk ik niet. Als aseksualiteit even bekend zou zijn als homoseksualiteit denk ik dat de maatschappij aseksualiteit makkelijker zal accepteren. Er is dus hoop  :D

Ik ben eigenlijk ook een beetje bang voor het koppeleffect.
Op het moment ziet men mij als iemand die single is en daar kennelijk blij mee is aangezien ze niet al te veel moeite doet om dat te veranderen. Dat wordt geaccepteerd en niet heel raar gevonden.
Als ik mensen dan vertel dat ik aseksueel ben, word ik opeens de zielige single die geen partner kan vinden en die dus geholpen moet worden.  :-\
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

Citaat van: Ereinion op augustus 26, 2006, 02:55:15 PM
Ja, dat snapte ik. Ik reageerde meer op Jovi Hobbes. Mijn post ging over mensen in je directe omgeving. Maar als ik een beetje doorheb waar jou ambities liggen, TBW, dan snap ik dat je niet allemaal privé-dingen van de daken gaat schreeuwen!

Ik heb niets te verbergen, maar ik zoek de dingen niet.

;)

Zonnekind

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 26, 2006, 03:55:06 PM
Ik ben eigenlijk ook een beetje bang voor het koppeleffect.
Op het moment ziet men mij als iemand die single is en daar kennelijk blij mee is aangezien ze niet al te veel moeite doet om dat te veranderen. Dat wordt geaccepteerd en niet heel raar gevonden.
Als ik mensen dan vertel dat ik aseksueel ben, word ik opeens de zielige single die geen partner kan vinden en die dus geholpen moet worden.  :-\

Ja dat begrijp ik heel goed. Ik heb er nooit zo over nagedacht maar dat zou zo wel eens kunnen zijn.

Bij ons heeft dat ook wat veranderd. Viper kon op moeilijke momenten al weleens uitvlieen op mij ofzo, omdat hij gefrustreerd was. Ik kreeg toen vaak te horen dat hij mij niet met respect behandelde en soms zelfs dat ik beter verdiende. Wanneer we "het probleem" verteld hebben was viper veel te goed voor mij en kreeg hij vaak te horen dat hij beter gewoon vrienden zou zijn met mij.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik denk inderdaad dat het wel makkelijker is dat ik een vriend heb.

@ Zonnekind, dat heb ik ook gehad. Dat mijn vriend en ik ruzie hierom hadden, maar anderen alleen zagen dat het slecht ging en zich afvroegen waarom we nog met elkaar doorgingen. We vertelden niet dat het hier mee te maken had.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ann

zou ik niet aan mee willen doen,ben verlegen tgo camera's :P
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?