Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Relatie zonder sex.nl

Gestart door Demiandproud, augustus 26, 2015, 08:32:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Demiandproud

Ik hoop dat ik in 't goede forum post  ???

In wat googlen naar leuke weetjes over aseksualiteit in het Nederlands, kwam ik eerst op 'n artikel voor 'n datingsite Datezonderdat.nl, voor daten zonder seks, die inmiddels gestopt is, helaas. Maar er is er nog eentje... GEEN idee hoe goed of betrouwbaar hij is, en of iemand er al eerder van heeft gehoord, maar het is allicht leuk dat er een is.

www.relatiezondersex.nl

Van wat ik kan zien, is hij gericht op 'n wat oudere doelgroep, en wordt er gevraagd om 'n vrijwillige bijdrage... Misschien dat iemand anders 't leuk vind er wat dieper in te graven?
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.

Koffie

Ik ben wel nieuwsgierig, ik denk dat ik hem binnenkort eens uitzoek. Bedankt voor de tip!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

myra

Mijn nieuwsgierigheid was gewekt, en dus heb ik me geregistreerd... ik vond de invulhokjes wel interessant, je kan er aangeven dat je aseksueel bent, en wat je verwacht in een eventuele relatie (oa knuffelen of niet). Je kan ook plaatsen in België invullen, hoewel het een Nederlandse site is  :klap: Na het invullen van je profiel vragen ze om een vrije bijdrage op hun rekening over te schrijven, en dan zal je profiel geactiveerd worden. Het mijne moet dus nog geactiveerd worden, dus later meer ;)

Koffie

Ah, leuk, hou ons op de hoogte. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

JM

klinkt goed! Ik zal er ook eens een kijkje nemen.

Demiandproud

@Myra, inderdaad zeer fijn dat 't geschikt is voor 't gehele Nederlandse taalgebied!
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.

Edewecht

Heb even gekeken, het ziet er gedegen en betrouwbaar uit, vind ik.

Onder "Wie zijn wij" staat het volgende:
CiteerRay (57) is al 14 jaar internet ondernemer en kent dus precies de valkuilen waar je op moet letten als je een site als deze opzet. Door zijn technische kennis wist hij Relatie Zonder Seks hoog genoteerd te krijgen in Google, hetgeen onmisbaar is voor het opbouwen van een fatsoenlijk ledenbestand en dat ook te behouden. Ray heeft de site gebouwd met enkele andere techneuten en koos daarbij voor een eenvoudig design zodat alles intiütief te begrijpen is. Ray heeft veel contacten met mensen die vallen binnen de doelgroep van Relatie Zonder Seks. Dat werd uiteindelijk de aanleiding om samen met vriendin Lies deze site op te zetten. Samen besloten ze er geen commerciele site van te maken, maar de site als een soort hobby te beschouwen, maar dan wel heel serieus met een continuïteitsgarantie. Voor de leden heeft dit als voordeel dat aan hen slechts een door hen zelf te bepalen bijdrage gevraagd wordt om lid te kunnen worden.
Lies (55) is werkzaam in de zorg. Zij werkt vooral met leeftijdsgenoten en komt regelmatig in aanraking met mensen die om diverse redenen (tijdelijk) geen seks kunnen hebben. Met haar zorgopleiding en positieve instelling kan zij perfect omgaan met mensen die daar over willen praten. Zij is al vele jaren bevriend met Ray en vanuit die basis was het dan ook verantwoord om samen deze unieke datingsite op te zetten. Ray en Lies hebben een... Relatie Zonder Seks!

en onderaan de HOME-pagina:

CiteerOnlangs lazen wij in een bericht dat de datingsite "Date Zonder Dat" haar activiteiten heeft gestaakt. Date Zonder Dat had dezelfde doelgroep als wij. Toch betreuren we het. Immers, zij waren de initiatiefnemers van de eerste datingsite in Nederland waarbij seks niet voorop staat danwel ongewenst is. Wij zijn er van overtuigd dat de initiatiefnemers er alles aan hebben gedaan om het project te laten slagen.(...)

Vormgeving en taalgebruik - niet 'jij' en 'jouw' maar 'u' - (kan een beetje stijfjes overkomen op de jongeren onder ons) dragen wel bij aan een betrouwbare indruk.
Vindt Edewecht.  :)

Dankjewel Demiandproud voor de waardevolle tip!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Zelf heb ik totaal geen interesse in daten maar heb toch even naar wat technische aspecten van de site gekeken.
De site staat in ieder geval geheel in Nederland, iets wat ik over het algemeen positief vind omdat het daardoor ook onder de Nederlandse privacywetgeving valt. Niet geheel onbelangrijk op een site waar je toch redelijk wat persoonlijke gegevens gaat achterlaten.
Voor zover ik kan zien lijkt de website inderdaad apart gebouwd en niet gebaseerd op een standaard product ofzo, iets wat zijn verhaal (wat Edewecht aanhaalt) lijkt te onderschrijven. Aan de andere kant weet je daardoor ook niet hoe veilig het geheel is.
Wat me wel opvalt is dat hij roept "Privacy voorop !" (op de homepage), maar volgens bijvoorbeeld de registratie- en login pagina geen https maakt. Daarnaast maakt hij gebruik van twee trackers (google analytics en piwik). Nou kan je denken "Ja, maar dat doet (bijna) iedereen", tja, helaas wel, maar het klopt niet met het statement "privacy voorop !".
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

myra

mijn account is nog steeds niet goedgekeurd, hoewel mijn bijdrage betaald is en ze beloven dat je toegang krijgt tot de site binnen de 24 uur....

Koffie

OK, dat is goed om te weten. Zijn ze evt. telefonisch bereikbaar?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ratlook


---
Ik heb enige tijd op die site gezeten..

Ook heb ik mij daar weer afgemeld, omdat er zeer weinig gebeurd.

Je krijgt heel weinig respons van anderen, zelfs niet als je hun

een berichtje stuurt.

Heel soms een reactie, maar verder is het eigenlijk bijna hetzelfde

"rare gedoe " als op andere dating-sites.

Maar misschien krijgen jullie daar wel leuke contacten [ hoop ik voor jullie!!!]

---

Koffie

Ik vermoed ook dat het een erg klein clubje mensen is dat zich daar heeft aangemeld, of valt dat wel mee?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ratlook


--
Volgens mij toch wel ongeveer 150 mensen ...denk ik...

Ik heb daar eigenlijk niet zo op gelet moet ik zeggen..

---

Koffie

Nu ja dat lijkt mij voor een datingsite erg weinig. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ratlook

Citaat van: Koffie op augustus 31, 2015, 08:02:42 AM
Nu ja dat lijkt mij voor een datingsite erg weinig. ;)

Ik heb mij net voor jou nog even ingelogd en gekeken  ;D

Ik kwam in totaal op 400 leden...alle niet actieven meegerekend.

---