Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderwens?

Gestart door Dark_Lord_, september 09, 2015, 08:07:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BjornAgain

Heel knap van je dat je het wel realistisch inziet. Dat is al een grote eerste stap. Maar ik denk dat je hier niet verder "geholpen" kan worden.

Waarschijnlijk zijn er ook fora betreffende dit onderwerp, al zal je daar waarschijnlijk moeten concurreren met mannen die wel even hun kwakje willen doneren.

Ken88

Citaat van: BjornAgain op februari 02, 2020, 07:57:21 AM
Heel knap van je dat je het wel realistisch inziet. Dat is al een grote eerste stap. Maar ik denk dat je hier niet verder "geholpen" kan worden.

Waarschijnlijk zijn er ook fora betreffende dit onderwerp, al zal je daar waarschijnlijk moeten concurreren met mannen die wel even hun kwakje willen doneren.
Dit was ongeveer zo'n beetje de reactie waar ik op hoopte. Ik heb vrijwel nul verstand van dit onderwerp, terwijl ik er al jaren mee bezig ben. Eens kijken of ik die fora kan vinden, bedankt! Ben hier nog niet weg hoor.  ;D

BjornAgain

Gelukkig, ik kan me ook wel voorstellen dat het een hoop gepuzzel is voor je. Hopelijk weet je alle stukjes op de juiste plek te krijgen. Mochten we je ergens mee kunnen helpen, laat het weten en natuurlijk zijn we ook razend benieuwd naar de voortgang.

Ken88

Citaat van: BjornAgain op februari 03, 2020, 12:21:38 AM
Gelukkig, ik kan me ook wel voorstellen dat het een hoop gepuzzel is voor je. Hopelijk weet je alle stukjes op de juiste plek te krijgen. Mochten we je ergens mee kunnen helpen, laat het weten en natuurlijk zijn we ook razend benieuwd naar de voortgang.
Ik ben vooral benieuwd naar de eerlijke mening van buitenstaanders. Ik noem mezelf tegenwoordig een AAA, waarin ik die derde A (voor autisme) als een probleem zie. Zou die mij nog erg in de weg kunnen gaan zitten? Wees niet bang mij te kwetsen met harde waarheid, die heb ik soms ook nodig.

Koffie

Ik ben autistisch en ik kom zodoende vaker met autisten in aanraking. En ik kan jouw vraag niet beantwoorden. daarvoor zou ik iemand veel beter moeten kennen dan alleen zo oppervlakkig via een forum.
Hier op het forum valt me wat betreft je kinderwens op dat het daarbij vooral om je eigen behoeftes gaat, niet om wat je een kind te bieden hebt. Je bent bereid bokkensprongen te maken om maar kinderen te krijgen, zonder dat je je lijkt af te vragen wat dat kan betekenen voor het kind dat daaruit voortkomt. Of de gevolgen die dat voor jezelf kan hebben, als je geen zeggenschap hebt. Misbruik ligt op de loer.
Dat kan met je autisme te maken hebben.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ken, je vraagt om een eerlijke mening, daarom ga ik je mijn mening geven. Om een (completer) beeld te krijgen heb ik nog even je berichten hier doorgelezen.
Ter volledigheid: Aseksueel en Aromantisch ben ik zelf ook, met autisme en kinderen heb ik slechts minimale ervaring.

Om dan maar met de conclusie te beginnen: Ik denk eerlijk gezegd niet dat het verstandig is.
In eerdere berichten geeft je aan dat je op sommige aspecten functioneert als een 8-jarige. Ik kan niet goed inschatten in hoeverre dat speelt op het gebied van kinderen, maar het lijkt me in ieder geval een lastige basis om op te bouwen. Daarnaast geef je als reden voor je kinderwens de angst voor eenzaamheid later, gemis van een gezin, jaloezie naar stellen om je heen en voortplanting als doel van het leven. Vooral de eenzaamheid en jaloezie lijken me geen goede uitgangspunten om zelf aan kinderen te beginnen. Je kan (en naar mijn mening mag) niet van kinderen verlangen dat ze die problemen voor je oplossen, daar worden jullie uiteindelijk allebei niet gelukkig van.

Gezien je vele berichten hierover op het forum is het wel een wens die heel diep bij je zit, en ik krijg ook de indruk dat je al een hoop onderzocht en geprobeerd hebt. Ik ga er even vanuit dat je daardoor ook met anderen (hulpverleners?) gesproken hebt over dit onderwerp. Behalve dat ze zeiden dat wat je wou niet kan, gaven ze ook aan wat er eventueel wél mogelijk is? Iemand die je in het echt gesproken heeft ipv. via een forum kan daar misschien veel beter antwoord op geven dan wij. Je ook bent erg creatief met het vinden van nieuwe oplossingen en hebt zelf de lat steeds lager gelegd, misschien komen daardoor ook bestaande oplossingen dichterbij dan dat ze vroeger waren.

Iets anders wat ik je nog mee wil geven: Je hebt een aantal redenen die voor jou gezamenlijk tot uiting komen in je kinderwens. Als je die redenen los van elkaar bekijkt, op welke andere manieren zou je die dan ook kunnen vervullen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ken88

Citaat van: AceVentura op februari 03, 2020, 01:42:45 PM
Ken, je vraagt om een eerlijke mening, daarom ga ik je mijn mening geven. Om een (completer) beeld te krijgen heb ik nog even je berichten hier doorgelezen.
Ter volledigheid: Aseksueel en Aromantisch ben ik zelf ook, met autisme en kinderen heb ik slechts minimale ervaring.

Om dan maar met de conclusie te beginnen: Ik denk eerlijk gezegd niet dat het verstandig is.
In eerdere berichten geeft je aan dat je op sommige aspecten functioneert als een 8-jarige. Ik kan niet goed inschatten in hoeverre dat speelt op het gebied van kinderen, maar het lijkt me in ieder geval een lastige basis om op te bouwen. Daarnaast geef je als reden voor je kinderwens de angst voor eenzaamheid later, gemis van een gezin, jaloezie naar stellen om je heen en voortplanting als doel van het leven. Vooral de eenzaamheid en jaloezie lijken me geen goede uitgangspunten om zelf aan kinderen te beginnen. Je kan (en naar mijn mening mag) niet van kinderen verlangen dat ze die problemen voor je oplossen, daar worden jullie uiteindelijk allebei niet gelukkig van.

Gezien je vele berichten hierover op het forum is het wel een wens die heel diep bij je zit, en ik krijg ook de indruk dat je al een hoop onderzocht en geprobeerd hebt. Ik ga er even vanuit dat je daardoor ook met anderen (hulpverleners?) gesproken hebt over dit onderwerp. Behalve dat ze zeiden dat wat je wou niet kan, gaven ze ook aan wat er eventueel wél mogelijk is? Iemand die je in het echt gesproken heeft ipv. via een forum kan daar misschien veel beter antwoord op geven dan wij. Je ook bent erg creatief met het vinden van nieuwe oplossingen en hebt zelf de lat steeds lager gelegd, misschien komen daardoor ook bestaande oplossingen dichterbij dan dat ze vroeger waren.

Iets anders wat ik je nog mee wil geven: Je hebt een aantal redenen die voor jou gezamenlijk tot uiting komen in je kinderwens. Als je die redenen los van elkaar bekijkt, op welke andere manieren zou je die dan ook kunnen vervullen?
Ik weet niet waar en wanneer ik zei dat ik functioneer als een 8-jarige, maar dat is niet helemaal waar. Ik ben speels van karakter en kan meegaan in de belevingswereld van kinderen en dit is binnen het vrijwilligerswerk juist een groot voordeel. Daarbij kan ik er op ieder moment uitstappen indien nodig en zorgzaam zijn. Dat wilde ik even toelichten.

Ik heb inderdaad met hulpverleners gesproken. Zij gaven doorgaans niet aan dat het onverstandig was, maar wel dat het een heel lastig traject is. Ik heb ook met verschillende mensen die een soort van kennisgebied hadden in de buurt van dit onderwerp, maar omdat het zo specifiek is, nooit echt de juiste hulpverleners kunnen spreken. Het Oosten van het land loopt sowieso wat achter op de rest van Nederland, daarom hoopte ik op een landelijk platform als deze meer kennis op te doen en ik ben al een heel stuk wijzer geworden.

Bedankt voor je eerlijke antwoord.

AceVentura

Citaat van: Ken88 op februari 04, 2020, 09:52:58 AM
Ik weet niet waar en wanneer ik zei dat ik functioneer als een 8-jarige, maar dat is niet helemaal waar. Ik ben speels van karakter en kan meegaan in de belevingswereld van kinderen en dit is binnen het vrijwilligerswerk juist een groot voordeel. Daarbij kan ik er op ieder moment uitstappen indien nodig en zorgzaam zijn. Dat wilde ik even toelichten.
Bedankt voor je toelichting, dan heb ik het verkeerd begrepen. :handschudden:

Citeer
Ik heb inderdaad met hulpverleners gesproken. Zij gaven doorgaans niet aan dat het onverstandig was, maar wel dat het een heel lastig traject is. Ik heb ook met verschillende mensen die een soort van kennisgebied hadden in de buurt van dit onderwerp, maar omdat het zo specifiek is, nooit echt de juiste hulpverleners kunnen spreken. Het Oosten van het land loopt sowieso wat achter op de rest van Nederland, daarom hoopte ik op een landelijk platform als deze meer kennis op te doen en ik ben al een heel stuk wijzer geworden.
Hebben ze behalve dat het een lastig traject is ook aangegeven waar je in zo'n traject naartoe werkt of wat de verschillende mogelijkheden zijn?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ken88

Citaat van: AceVentura op februari 04, 2020, 01:49:36 PM
Citaat van: Ken88 op februari 04, 2020, 09:52:58 AM
Ik weet niet waar en wanneer ik zei dat ik functioneer als een 8-jarige, maar dat is niet helemaal waar. Ik ben speels van karakter en kan meegaan in de belevingswereld van kinderen en dit is binnen het vrijwilligerswerk juist een groot voordeel. Daarbij kan ik er op ieder moment uitstappen indien nodig en zorgzaam zijn. Dat wilde ik even toelichten.
Bedankt voor je toelichting, dan heb ik het verkeerd begrepen. :handschudden:

Citeer
Ik heb inderdaad met hulpverleners gesproken. Zij gaven doorgaans niet aan dat het onverstandig was, maar wel dat het een heel lastig traject is. Ik heb ook met verschillende mensen die een soort van kennisgebied hadden in de buurt van dit onderwerp, maar omdat het zo specifiek is, nooit echt de juiste hulpverleners kunnen spreken. Het Oosten van het land loopt sowieso wat achter op de rest van Nederland, daarom hoopte ik op een landelijk platform als deze meer kennis op te doen en ik ben al een heel stuk wijzer geworden.
Hebben ze behalve dat het een lastig traject is ook aangegeven waar je in zo'n traject naartoe werkt of wat de verschillende mogelijkheden zijn?
Voornamelijk dat het lastig was, maar mogelijkheden was toch een dood spoor.

BjornAgain

Je wilt een eerlijke mening, hoe eerlijk is de mening van mensen die je alleen maar kennen van berichtjes op een forum, dat ook nog niet eens heel specifiek gaat over het onderwerp waar je hulp over zoekt? Ik hoop echt en raad je aan te praten met mensen die je echt kennen.

Maar goed, bij enige twijfel: vooral niet doen. Een kind krijgen kan je niet ongedaan maken of maar negeren omdat het niet is wat je dacht dat het was.

Probeer het ook langs andere kanten te bekijken, waarom zou een vrouw jou uitkiezen als zaaddonor en zeker in een constructie die jij voor je ziet. Hoe zou jij het vinden als je je vader maar sporadisch ziet, wat als het kind op latere leeftijd met vragen komt?

Intotheworld

Citaat van: Briggy op september 10, 2015, 03:31:21 PM
Zelf wil ik geen kind. Dit omdat ik persoonlijk vind dat er al teveel mensen op aarde zijn, de wereld een steeds minder mooie plek wordt om op te leven, plus ik ben nogal gesteld op mijn vrijheid om te gaan en staan waar ik wil.. Daarnaast vind ik het allemaal enorm duur.

Couldn't agree more! En daarnaast heb ik echt een hekel aan kinderen  :o en zij ook aan mij

Kim10

Heerlijk. Nog iemand die de pest aan kinderen heeft. Als ze opgevoed zijn gaat het beter, dat wel.