Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel over het AVEN

Gestart door LaylaH, oktober 30, 2015, 11:44:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LaylaH

Hoi!

Zoals ik al een aantal keer aangegeven heb op dit forum, schrijf ik een blog over aseksualiteit. Veel van de mensen die ik hier over heb gesproken, heb ik leren kennen via dit forum. Voor mij was/is het AVEN dus erg belangrijk geweest. Dat dit forum überhaupt bestaat is voor veel mensen een openbaring (seksueel of aseksueel) Dus wil ik graag een artikel schrijven over het AVEN. Daarbij lijkt het me mooi om een aantal quotes van forum gebruikers te plaatsen. Zouden jullie hier onder willen reageren, of via een PB, wat het forum voor jou betekent? Waarom je wel/niet veel waarde hecht aan het AVEN. Als je reageert, zou je er bij willen zetten hoe lang je al actief bent hier?

Ik kijk uit naar de reacties! Alvast bedankt voor het meewerken :) (Alweer)

Groetjes,
Layla


Imogen

Ik heb je al een PB gestuurd  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Tempesta


Edewecht

Daar ben ik weer. En daarmee geef ik al aan dat ik hier vaak ben.
Waarom AVEN voor mij belangrijk is:
Ik zeg wel eens dat mijn ontdekking van de term 'aseksualiteit' een van de beste dingen is in mijn leven die me is overkomen:
ik bleek niet de enige te zijn.
En ik bedacht me: zoals ik tientallen jaren 'alleen' heb rondgelopen, zo moeten er nog steeds aseksuelen 'alleen' rondlopen. Dit bewoog en beweegt me om er zo open mogelijk over te zijn, herkenning te bieden:
jij bent niet de enige.

En toen ik op het forum aktief werd, (11 november 2012) kwam ik allerlei dingen tegen waarvan ik dacht: daar moet ik 'ns even over nadenken. Wat vind ik, en waarom vind ik dit? Over hokjes: hun veiligheid en hun beperkingen. Over gender, man/vrouw, hoe wil je je identificeren. Over verwachtingen van de omgeving, hoe ga je daarmee om. Gaat zichtbaarheid samen met strijdbaarheid (zoals bijvoorbeeld de homostrijd in de jaren 80)? Zijn wij aseksuelen de gebeten hond, of kan ik vanuit trots of blij zijn met mezelf uit de kast zijn? Wat is mijn stijl en hoe blijf ik mezelf trouw als ik aktief-zichtbaar ben?
Je kunt dus zeggen dat het meedoen op dit forum mij mede heeft gevormd. Ik leer er veel van.

Vanuit het forum doe ik zo veel mogelijk mee met meetings. Dit om het minder anoniem te maken, het is echt zinvol om elkaar te ontmoeten als mensen van vlees en bloed. Ook al klikt het niet met iedereen: aseksuelen (incl. ikzelf) zijn net zo gek, vervelend, leuk, gestoord, lief, geïnspireerd, bang of creatief als  ;) gewone mensen ;) . Het enige wat we gemeenschappelijk hebben is het aseksueel-zijn. Dus zie al die verschillende soorten neuzen maar eens één kant op te krijgen (als we dat al willen).

Ik ben heel benieuwd wat de toekomst brengt. Ik hoop nog heel lang AVEN-lid te zijn!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Wat het forum voor mij betekent? Heel veel. Het is een plek waar ik in contact kom met andere aseksuelen, en waar ik niet de enige ben. (Ik herken veel van Edewecht zijn verhaal.)
Door hier mee te lezen en te schrijven leer ik veel over aseksualiteit, waardoor ik een beter beeld krijg van mezelf, andere aseksuelen en de rest van de mensheid.
Verder is deze plek heel inspirerend om ideeën op te doen over hoe aseksualiteit zichtbaarder en beminder gemaakt kan worden, en om hierin samen te werken met andere aseksuelen op dit forum.
Ik vind het ook heel belangrijk dat andere aseksuelen (en hun partners/familie/vrienden) geholpen kunnen worden door de informatie op dit forum/door de bereidwilligheid van leden om vragen te beantwoorden.

Last but not least: via info op deze site over de datingsite asexualitic.com, heb ik op die datingsite mijn vriend leren kennen, met wie ik al ruim 3.5 jaar samen ben.

Kortom: dit forum heeft mijn leven enorm verrijkt!

Koffie

Voor mij betekende het in de eerste instantie dat ik niet alleen was. Zoals de meesten die hier op het forum komen. Het MAG gewoon, om geen seks te willen.

En het forum is voor mij ook een manier om iets voor anderen te kunnen betekenen, om mijn ervaringen te kunnen gebruiken in de hoop dat andere mensen er wat aan hebben.

Hoe lang ik lid ben weet ik niet uit mijn hoofd, zomer 2011? Staat in mijn profiel, maar ik ben veel te lui om zelf te gaan kijken. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

De ontdekking van AVEN en daarmee aseksualiteit (inmiddels iets meer dan 5 jaar terug) is voor mij wel belangrijk geweest, het heeft in ieder geval grote invloed gehad op mijn tijdsbesteding :)
Het was voor mij een hele openbaring dat er een term was voor wat ik voelde, en die term hielp mij om anderen te vinden die het zelfde ervaren.  Ook is het een plaats waar je ineens kan praten over dingen die andere maar raar zouden vinden, bijna alles is hier bespreekbaar  :klap:
De invloed op mijn tijdsbesteding bestaat uiteraard voor een groot deel uit de activiteiten hier op het forum, maar ook de meetings vind ik nog altijd leuk genoeg om naar toe te gaan.

In die 5 jaar merk ik ook dat er al een positieve verandering gaande is in hoe anderen aan kijken tegen aseksualiteit, hopelijk gaat iedereen het nog eens zo normaal vinden als dat wij het vinden  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Koffie op oktober 31, 2015, 06:59:18 PM
Hoe lang ik lid ben weet ik niet uit mijn hoofd, zomer 2011? Staat in mijn profiel, maar ik ben veel te lui om zelf te gaan kijken. ;)

29 juli 2012  :flic:  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Kijk tenminste toch nog iemand die moeite doet. :) :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

LaylaH

Dank voor de reacties! Heel erg fijn!

Dutchamoeba

Ah, dat was ik nog vergeten te melden: ik ben actief sinds 26 juni 2010.