Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Een goede seksuoloog?

Gestart door Joey, november 26, 2015, 10:19:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort steeds meer het idee dat ik A seksueel ben. Nu ben ik het wel aan het accepteren, maar ik blijf met veel vragen zitten over of ik het echt ben en hoe ik mijn relatie wel kan laten werken met mijn huidige vriendin, die wel seksueel is.

Ik had vanochtend een afspraak met mijn huisarts en die kon mij eigenlijk niet helpen. Hij had aangegeven dat ik met een seksuoloog moest gaan praten. Nu vind ik dit een goed idee, omdat ik wel denk dat die mij zou kunnen helpen met "mijn zoektocht". Echter heb ik een paar berichten hier op de forum gelezen van mensen die ook naar een seksuoloog waren geweest. Die seksuoloog had dus blijkbaar gezegd dat het een fase was voor diegene waar hij/zij even doorheen moest bijten. Ik heb zelf niet zoveel zin om met zo'n iemand te praten, want dan heeft de behandeling met de seksuoloog niet zo heel veel zin naar mijn idee. Mijn huisarts snapte dit volkomen en zei dat zijn sociale kaart op het gebied van a seksualteit niet goed genoeg is om een seksuoloog to recommend (ben het nederlandse woord ervoor vergeten haha). Mijn huisarts heeft wel aangegeven dat op het moment dat ik met een lijstje komt hij met mij mee gaat zoeken naar een geschikte seksuoloog. 

Ik krijg op een vorig bericht veel reacties en het heeft mij zeer zeker geholpen om een paar dingen duidelijk te maken. Ik vind het alleen lastig om adviezen aan te nemen van mensen die zelf geen ervaring hebben op het gebied van relaties. No offence!! Ik ben wel heel blij dat deze forum bestaat!

Nu is mijn vraag kent er iemand een seksuoloog die wel open staat voor a-seksualiteit? (Het liefst regio Utrecht ivm reizen)

Fijne dag nog!


Edewecht

Wat een fijne huisarts heb je dan, Joey, dat hij zo met je meedenkt!

Citeer... to recommend (ben het nederlandse woord ervoor vergeten haha).
aanbevelen  ;)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)