Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Katja´s Bodyscan

Gestart door Imogen, december 09, 2015, 05:52:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Voor een nieuwe reeks afleveringen van Katja´s Bodyscan werd er vanmiddag contact met me opgenomen door een redactrice van de KRO/NCRV.
Zij had via de werkgroep mijn telefoonnummer gevonden en we hadden een leuk gesprek:

"Beste Juul,

Heel erg bedankt voor het openhartige gesprek dat we zojuist hebben gehad. Hartstikke fijn dat je je medewerking zou willen verlenen en Brigitte ook gaat benaderen voor ons.

Het gaat dus om het programma Katja's Bodyscan, een populair wetenschappelijk programma voor de KRO/NCRV. In dit programma onderzoekt Katja Schuurman elke aflevering weer een ander thema, waarbij ze ook persoonlijk onderzoekt hoe dit bij haar zit. Ze stelt zich kwetsbaar op en stelt haar eigen lichaam ook ter beschikking aan de wetenschap. Daarnaast wil ze in elke aflevering een verdiepend gesprek met mensen die met het thema van de aflevering te maken hebben in hun dagelijks leven en waarbij het thema middels het gesprek bespreekbaarder gemaakt moet worden en taboe doorbrekend moet zijn.

Voor het thema Aantrekkingskracht kwam ik bij jou terecht. Ik wist vaag van het bestaan van Aseksualiteit af, maar er is nog weinig over te vinden en te horen. We zouden heel graag een gesprek hebben met iemand die ons wil meenemen in de wereld van het aseksueel zijn. Waar loop je tegen aan? Hoe reageert de buitenwereld? En wat is de invloed op je leven? Dit alles om meer begrip te krijgen van de kijkers.

Zoals je aangaf zou jij je medewerking willen verlenen, maar heb je ook een jonge dame op het oog die hier wellicht ook geschikt voor zou zijn. Super dat je haar hiervoor zou willen benaderen. Ook gezien het feit dat we kunnen laten zien dat zij een partner heeft gevonden die ook aseksueel is en waar ze gelukkig mee is. Zou je mij kunnen laten weten als je haar hebt benaderd? En je mag haar sowieso mijn gegevens geven. Dan kan ze mij ook direct bellen.

Geweldig dat je je zo hard maakt voor de belangen van de aseksuele medemens. Echt waar!
*(ik werd een beetje verlegen van dit compliment haha)

Veel dank en hartelijke groet,"

Ik heb Briggy gevraagd om met het programma mee te doen en zal zelf (achter de schermen) ook meewerken aan het programma. Wanneer het op tv komt is nog niet bekend, ik denk ergens begin volgend jaar.
We zijn beide wel benieuwd hoe ze dit onderwerp vorm willen geven. Maar ik wil zelf actief betrokken worden bij het proces, dat er integer mee omgegaan wordt. Maar in het telefoongesprek merkte ik al wel dat er vanuit haar op een respectvolle manier over gesproken werd.

Wordt vervolgd!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Briggy wordt nog een Star!  :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Citaat van: Edewecht op december 09, 2015, 07:10:13 PM
Briggy wordt nog een Star!  :cheerleader:

Ik?  :pinguin:

Heb nog niet gemaild of iets dergelijks (nog even goed over nadenken). Maar neig er wel naar om het te doen. Ik zou het wel tof vinden om op tv te komen, over mijn relatie te praten en over het aseksueel zijn, en om Katja Schuurman te ontmoeten.  :bloos:
Ben wel altijd bloednerveus voor dit soort dingen (richt een camera op me en de vlinders vliegen in het rond)  :schater:. Zondag eens kijken hoe dat interview voor youtube gaat!..
12-1-2015 <3 MarkA

Koffie

Rustig aan, laat het idee eerst rustig landen en een ding tegelijk. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba


Imogen

CiteerBen wel altijd bloednerveus voor dit soort dingen (richt een camera op me en de vlinders vliegen in het rond)  schater. Zondag eens kijken hoe dat interview voor youtube gaat!..
Ik kan iig met je mee gaan als morele steun  ;D Dan doen we het samen.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Briggy

Vandaag iemand van het programma op bezoek gehad, prettig gesprek. Woensdag spreken we telefonisch af hoe en wat (doel, wat voor vragen wel en niet, waar zullen de opnames plaatsvinden).

Ze wilden graag ergens filmen waar het onderwerp aantrekkingkracht speelt. Ipv stil zittend op de bank. Ze had het zelf over bv. op een terrasje mensen kijken. Maar het is natuurlijk al bijna winter. Iemand een leuk idee voor een locatie wat evt. met aantrekkingskracht te maken heeft. In de buurt van Utrecht of Amsterdam.
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Dat is al een belangrijke stap  :klap:

Succes verder  :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Ik vind het ondertussen niet meer moeilijk of eng om mijn verhaal te doen, maar die grote camera!  :pinguin:

De medewerkster had foto's van de Quest en Viva gemaakt om door Katja te laten lezen, dat is best wel cool  :bloos:
12-1-2015 <3 MarkA

Matsoe

mooi om te horen ^^

heeft Utrecht niet een overdekt winkelcentrum waar je iets met aantrekkingkracht kan doen?

Koffie

Ik moest meteen denken: zwembad! ;)
Maar misschien een kroeg?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Matsoe op december 15, 2015, 06:08:58 PM

heeft Utrecht niet een overdekt winkelcentrum waar je iets met aantrekkingkracht kan doen?

Utrecht en andere grotere steden hebben inderdaad grote overdekte winkelcentra waar terrassen zijn. Dus dat zou kunnen...
Maar zwembaden en kroegen lijken me te lawaaiig voor dit soort interviews. ( ;D Misschien een sauna   >:D  ?)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Of zat er aan te denken filmen langs de Utrechtse grachten aan te raden. Omdat als ik in de stad loop, ik soms best mannen zie dat ik denk, oh die is knap  :o. Maar aan de andere kant voel ik me dan ongemakkelijk.

De stad gaat toch om kleding, accesoires en dergelijke aanschaffen. En de meeste mensen zien dat als aantrekkelijk zijn voor een ander. Ipv. voor je zelf.
12-1-2015 <3 MarkA

Koffie

Het kan in feite overal. Ik zag daarstraks in de supermarkt nog een knappe man. Maar ook dat is voor een interview natuurlijk niet de meest handige plek. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

I.

Ik vind het echt heel erg goed en knap dat jullie dit doen! En ook heel mooi dat zulke programma's en ook de Quest enzo hier steeds meer aandacht aan besteden. Goed bezig!  :)