Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

13 februari 13:00, meeting in voorburg

Gestart door AceVentura, januari 10, 2016, 03:27:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Citaat van: Cindy op februari 04, 2016, 01:41:30 AM
Zodra dit eens in België doorgaat heb ik ook wel interesse!

Hier:  http://asexuality.org/du/index.php?topic=4254.0   staat een onderwerp over een meeting in Antwerpen. Maar het is de laatste tijd helaas een beetje stil rond deze aktiviteit...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

De Belgische aseksuelen zijn vooral op Facebook actief:
"We aced it! Belgian aces".

Daar staat voor deze maand een meeting gepland in Gent. En later dit jaar in Antwerpen. Mocht je niet op Facebook zitten kun je het andere topic in de gaten houden. Ik zal de beheerster van de FB-groep vragen ook hiervop het forum te plaatsen wanneet er een meeting komt in België.  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Samen met het lijstje vragen/stellingen van Edewecht kom ik tot het volgende lijstje:
- Hoe heb je aseksualiteit ontdekt ?
- Hoe open ben jij over je aseksualiteit ?
- Heb je bijzondere positieve of negatieve reacties gehad ?
- Zou je anders (niet aseksueel) willen zijn ?
- Heb jij behoefte aan een relatie en hoe zie je die relatie ?
- Heb je wel eens "Incredibly Ace Moments" ?
- In hoeverre vind jij  jezelf a-, of demi- seksueel?
- Hoe ga jij als aseksueel om met de hokjes X/V/M?
- Wat betekent het om aseksueel te zijn in een wereld die geobsedeerd is door seks en gender? M.a.w. kun je nog lachen? Vertel! :-)
- Is er verschil tussen je seksbeleving vóór en nádat je jezelf (h)erkende als aseksueel?
- Omdat we aseksualiteit als geaardheid beschouwen: Zou aseksualiteit een agendapunt moeten zijn in de LHBT-organisaties? En wat denken we van "LGBTIQAP"?
- M/V/X... Hoe wil jij aangesproken worden ?
- "Identiteit is (maar) een hulpmiddel."
- "Ik wil best in een hokje. Als het deurtje maar openstaat."

Daarmee hebben we zeker voldoende gespreksvoer voor die paar uurtjes :) Uiteraard mag er geïmproviseerd worden met andere vragen ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

...  :cake:  :headbang:  ... en laten we de ingrediënten humor, gezelligheid, vrolijkheid en ontspanning niet vergeten  :gek:  :taart4:  :dance:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Met de punten van AceVentura en Edewecht wordt het vast een leuke meeting!

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Hoi, ik heb een aankondiging voor de tweede aseksuelen meeting in Voorburg op Queer aan Zee geplaatst, zie nieuwsitem.
Veel plezier morgen! Groet, Hilde

AceVentura

Bedankt voor het overnemen van de aankondiging  :klap: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Twee kleine puntjes: Ik gebruik over het algemeen niet de naam "aseksuelen salon" en ben ook geen onderdeel van de "werkgroep aseksualiteit"
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht


Citaat van: AceVentura op februari 12, 2016, 05:18:27 PM

Twee kleine puntjes: Ik gebruik over het algemeen niet de naam "aseksuelen salon" en ben ook geen onderdeel van de "werkgroep aseksualiteit"


Ter verduidelijking: de Werkgroep Aseksualiteit, in het bijzonder DutchAce hier aktief op het forum, verzorgt de Aseksuelen Salons in Nijmegen. De meeting in Voorburg wordt op persoonlijke titel 'georganiseerd' door AceVentura. Na een eerste keer als proefballonnetje, nu een tweede keer.
(Ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt als ik even voor jou spreek, AceV? :) )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

Weet eigenlijk helemaal niets van je aceventura, maar wil je al  lange tijd ontmoeten haha. Maar het kwam er nooit van!
12-1-2015 <3 MarkA

lisalaura

Ik ben aan het twijfelen of ik naar de meeting wil morgen.
Ik vind het eng om in een nieuwe groep mensen te komen en ik krijg een beetje het idee dat iedereen verder elkaar al kent, klopt dat? Zou ik dan de enige 'nieuwe' zijn?

Edewecht

Hoi Lisalaura, je bent niet de enige voor wie het eng is om naar een nieuwe groep mensen te gaan. Dat is wel voor meer mensen spannend.
Maar je zult vast niet de enige 'nieuwe' zijn. En de mensen die vorige keer ook zijn geweest, zijn ook deze keer weer redelijk 'nieuw' voor elkaar, zó vaak zien we elkaar niet.
Je bent zondermeer welkom, ook met je twijfel  :) !
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

@Briggy: Volgens mij hebben we elkaar inderdaad nog nooit ontmoet, hopelijk gaat het vandaag wel lukken  ;D

@lisalaura:
De meesten kennen elkaar van hier, maar dat is over het algemeen wat oppervlakkig en er zijn altijd wel nieuwe mensen. Het doel is altijd om een veilige omgeving te maken waar we met elkaar kunnen praten over aseksualiteit en alles wat daar mee te maken heeft, niets moet, alles mag ... nou ja, bijna alles  ::).
Het eng vinden is heel herkenbaar, ik vermoedt dat de meesten dat wel gehad hebben. Ik hoop dat je je daar overheen kan zetten want zoals Edewecht al zei: Je bent meer dan welkom.

Tot vanmiddag  :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Enig idee hoe het daar met parkeren zit?
12-1-2015 <3 MarkA

lisalaura

Deze bijeenkomst gaat het niet worden voor mij, misschien volgende keer.