Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Queer aan Zee

Gestart door AceVentura, januari 17, 2016, 11:02:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Ik had jullie website nog bekeken maar had dit gemist, dus bedankt voor je bericht.

Ik ben wel van plan bij de borrel aanwezig te zijn, over de workshop twijfel ik nog een beetje. Zowel met poëzie als liefde heb ik niet zo veel  ;D aan de andere kant vind ik het ook wel leuk om eens iets heel nieuws te proberen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Op zulke momenten is het jammer dat ik helemaal in Drenthe woon... Maar ik kom een keer kijken!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Hilde

Ik vond het weer erg gezellig bij de Queer aan Zee borrel en dankzij dit topic mooie nieuwe mensen ontmoet en gesproken!  :cheerleader:

AceVentura

Gisteren ben ik ook bij de Queer aan Zee workshop en borrel geweest, het was echt super gezellig.

De workshop zelf was echt mijlenver buiten mijn comfort zone maar erg leuk om te doen. De groep was toen nog klein en dat was ook wel prettig om een beetje te wennen aan waar ik terecht was gekomen. Wat me al direct opviel: Er werd al meteen over romantische en seksuele geaardheden gesproken als twee aparte zaken, dat maakte dat ik al snel het gevoel had in een groep te zijn die mij begrijpt  :klap:
We hebben op basis van het gekozen thema (ode aan de liefde) wat stappen geleerd om tot een gedicht te komen. Nou was het onderwerp niet helemaal mijn ding, maar ik ga nog een poging wagen met een ander onderwerp want leuk was het zeker.

De borrel zelf is heel anders dan de meetings die wij zelf hebben. Ieder gaat gewoon zijn eigen gang en er komen vanzelf gesprekken op gang. Die gesprekken gaan echt over van alles en nog wat, van standaard dingen als het weer tot onderwerpen gerelateerd aan LGBTQ(en alle letters die je daar nog achter kan plakken :) ). Centraal staat respect en acceptatie voor elkaar, de gesprekken zijn open, eerlijk en veilig. Leuk om te zien is dat -hoewel de geaardheden anders zijn- sommige thema's wel terug komen. Denk hierbij aan vragen als "Past dit label bij  mij ?" en "Aan wie moet ik het vertellen en hoe ?"
Uiteraard heb ik ook veel gesproken over aseksualiteit, er werden uit interesse ook vragen over gesteld en dat is natuurlijk prima.

De groep is ook heel divers in bijna alle aspecten. Wat ik zo aan gesprekken op heb gepikt heb ik in ieder geval alle letters uit LGBTQ gehoord, qua leeftijd loop het ook uiteen van 20 tot 60. De groep bestaat ook al erg lang en er is dan ook een hechte kern die elkaar goed kent, maar nieuwelingen -zoals ik deze keer- zijn ook meer dan welkom.

De locatie is ook super. Dacht ik eerder nog dat die wat lastig te bereiken was, dat heb ik verkeerd ingeschat. De borrel is in een afgesloten deel van een eetcafé, juist dat afgesloten deel helpt mee aan het creëren van die veilige omgeving waar volgens mij bijna alles besproken kan worden. Gedurende de borrel kan er ook gegeten worden, verwacht geen uitgebreide meer gangen diner maar een goede smakelijke maaltijd.
Verder geeft het veel mogelijkheden om combinaties te maken met bijvoorbeeld een strandwandeling of andere leuke uitjes.

Ik heb ook nog met wat personen gesproken over onze activiteit in april. Mocht het de 30e worden vinden ze het in ieder geval leuk als we ook bij de borrel langs komen. Of we dat doen is natuurlijk een keuze die we zelf moeten maken, maar het is fijn dat de optie er is.

Voor wie eens op een veilige manier buiten het aseksuele hokje wil kijken kan ik dit zeker aanraden.
* AceVentura zet de volgende borrel (26 maart) alvast in zijn agenda

@Edewecht:
Als je ook eens wil gaan maar je vind het wat te ver om alleen voor de borrel te komen ben ik er wel voor in om er samen een leuk dagje uit van te maken. Er is hier in de stad genoeg te doen om een leuke combinatie te maken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Wow, wat een mooi verslag, AceVentura!  :klap:

Edewecht

Ik word hierdoor nòg nieuwsgieriger naar dit gebeuren. Dus ik kom zeker een keer kijken.

Op 26 maart is er ook Salon in Nijmegen; jammer dat dit samenvalt. Maar dan zet ik 30 april op mijn kalender, en na het positieve verhaal van AceVentura lijkt het mij een leuk idee om de volgende 'Voorburg-meeting' op een of andere manier te combineren met Queer aan Zee. Of zelfs: het gewoon daar te houden, onder het motto: LGTBQAPIt/mZ

(Dit is een eerste, wat impulsieve persoonlijke reaktie, ahum  :-\  )

Citaat van: AceVentura op februari 28, 2016, 11:12:51 AM

@Edewecht:
Als je ook eens wil gaan maar je vind het wat te ver om alleen voor de borrel te komen ben ik er wel voor in om er samen een leuk dagje uit van te maken. Er is hier in de stad genoeg te doen om een leuke combinatie te maken.


Dank je! Maar ik denk dat de borrel indrukwekkend genoeg zal zijn.
Eigenlijk gaat het me niet zozeer om de reis, maar ik merk dat ik wel aan erg veel meetings meedoe. Ik denk dat ik dat wat minder ga doen ???
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

@Hilde:
Bedankt. Ik heb het ook erg leuk gehad en vond het ook fijn dat we nog even de tijd hadden/namen om te praten.

@Edewecht:
Citaat van: Edewecht op februari 28, 2016, 06:45:24 PM
Op 26 maart is er ook Salon in Nijmegen; jammer dat dit samenvalt. Maar dan zet ik 30 april op mijn kalender, en na het positieve verhaal van AceVentura lijkt het mij een leuk idee om de volgende 'Voorburg-meeting' op een of andere manier te combineren met Queer aan Zee. Of zelfs: het gewoon daar te houden, onder het motto: LGTBQAPIt/mZ
Ik heb hier ook over zitten denken.
Wat we zouden kunnen doen is de meeting op de gebruikelijke plaats houden en in plaats van naar een restaurant naar de Queer aan Zee borrel gaan. Eventueel zouden we wat eerder kunnen stoppen zodat we een beetje bijtijds aansluiten. Dit zou dan 30 april kunnen ipv. het idee om naar sealife te gaan. Dat kan altijd nog een keer, op de poll heeft volgens mij toch nog niemand gereageerd  ;D
De meeting bij Queer aan Zee doen kan ik eens overleggen, maar ik denk dat dat op z'n minst moet inhouden dat andere deelnemers van Queer aan Zee dan ook welkom zijn. Hoewel het allemaal aardige mensen zijn kan ik me voorstellen dat niet iedereen het prettig vind.

Dat de borrel samen valt met de meeting in Nijmegen is inderdaad jammer. Voor mij is het daarom ook kiezen. Voor nu zou ik dan eerder naar de borrel gaan, maar in Nijmegen wil ik ook zeker nog wel eens langs komen.

Citeer
Dank je! Maar ik denk dat de borrel indrukwekkend genoeg zal zijn.
Daar heb je zeker een punt. Ik was na de borrel ook erg moe, echt goed slapen heb ik ook niet gedaan omdat de bovenkamer nog op volle toeren draaide van alle nieuwe dingen die dag ::)

Citeer
Eigenlijk gaat het me niet zozeer om de reis, maar ik merk dat ik wel aan erg veel meetings meedoe. Ik denk dat ik dat wat minder ga doen ???
Je bent inderdaad erg actief, we hebben ook nog nooit zo veel meetings gehad volgens mij  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Ik vind dat een goed idee: de 'gewone' meeting in Voorburg houden; die wat korter maken; dan met degenen die dat willen naar Queer aan Zee. Op die manier sluit je niemand uit.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Komende zaterdag is er weer een borrel van Queer aan Zee. Ik ben zelf zeker van plan te gaan, zijn er nog meer geïnteresseerden ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Imogen

Komende zaterdag is tussen 15:00 - 19:00 ook weer de Aseksuelen Salon.
Dus ik kan dan niet naar Queer aan Zee.
Veel plezier iig.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Ik snap dat voor jou de aseksuelen salon belangrijker is  ;D

Misschien zijn er anderen uit provincie Zuid Holland die Nijmegen te ver vinden en een leuk uitje willen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Het was fijn jou weer te zien, AceVentura! Leuk ook om snode plannen te smeden voor vervolgafspraken!  :wave:

AceVentura

Het was zeker weer een gezellige borrel  :cheerleader:
Ik hoop dat we snel de bevestiging voor 30 april kunnen krijgen zodat ik hier ook de ruimte voor de AVEN meeting kan huren.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Ik heb voor de zekerheid alvast gecheckt of de ruimte voor onze meeting op 30 april beschikbaar is en dat blijkt helaas niet zo te zijn  :( De enige optie die we hebben als we daar willen zitten is om naar een andere dag te gaan.

Dat word iets anders verzinnen dus ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

De datum van 30 april is nog onder voorbehoud maar ik ben toch even gaan kijken wat we kunnen doen. De ruimte waar we normaal zitten is niet beschikbaar dus die combinatie is niet te maken.

Daarom het volgende idee:
In Scheveningen is op 30 april ook het Dromen, Voelen en Doen festival, zie ook: http://dvdfestival.nl
Misschien is het leuk om eerder op de dag daar eens rond te lopen, mocht het niets zijn dan kunnen we altijd nog bij sealife binnen lopen  ;D of gewoon een terrasje pakken. Later in de middag kunnen we dan aansluiten bij Queer aan Zee.
Dit geeft dus niet de mogelijkheid om te praten zoals we die normaal hebben maar is denk ik wel een leuk uitje.

Is dat wat ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler