Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn "Esperience" ;)

Gestart door Esper, januari 19, 2016, 01:37:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esper

Heyhey,

Ik wilde mijn voorsteltopic niet eindeloos lang maken, dus besluit ik hier maar over mijn ervaringen te schrijven.
Mijn "Esperiences". See what I did there? :P

Ondanks mijn grappende houding (ik weet het, ik ben onuitstaanbaar vrolijk, hihi), happy entree en voor mij fijne dosis zelfspot, waren ze niet allemaal even goed.
Verre van.
Ik ben nu erg gelukkig - nog zoekende maar in ieder geval gelukkig - maar het was een lange weg.

Ik ga hier mijn zoektocht naar mijn seksuele identiteit neerzetten, ter inspiratie, vermaak, wat ook van toepassing is.
Als je gewoon met me wil kletsen zonder al die background info, dan kom ik je vast nog wel op het forum tegen. :)

Ik was een super drukke, nogal bazige en zeer ondernemende kleuter en een leergierig en mega-enthousiast kind.
Dat werd behoorlijk gedempt toen ik naar de middelbare ging, waar ik gepest werd.
Mijn motivatie leed er niet onder. Ik had overal interesse in... Echt overal. Behalve jongens. Tenminste, ik wilde wel bevriend met ze zijn. Ik kon beter met jongens overweg dan met meisjes. Ik hield van gamen, actie films en ik denk dat ik jongens voorspelbaarder vond. Dit laatste dacht ik voornamelijk omdat - elke keer wanneer ik aardig tegen een jongen deed - de vriendinnetjes van de heren kattig gingen doen en me beschuldigden van hun vriendje af willen pakken.
Ew. Ze konden hem houden. :P ;)
Uiteindelijk vond ik toch twee goede vriendinnen. Met één van hen ben ik nu al 16 jaar bevriend.
Het andere meisje werd mijn eerste liefde... Wat mij en haar danig in de war brachten dat onze vriendschap explodeerde in de heftigste ruzie die ik ooit heb gehad, en we wisten niet eens waarom. Het liep allemaal zo raar... Ik weet niet eens of ze met hetzelfde zat.

Nog totaal in ontkenning, ging ik enkele relaties met jongens aan - omstebeurt natuurlijk! - maar werd elke keer gedumpt omdat ik na een jaar nog geen seks wilde hebben.
En ik wilde dat ook echt niet! Het is al eng, want het is onbekend en nieuw, en als je dan ook nog geen drang of behoefte of nieuwsgierigheid of aantrekking voelt.... dan is de drempel wel heeeeeel hoog. Dus kwam er niks van.
Rond die tijd kreeg ik ook een diagnose in het autistisch spectrum. Na een vreselijk nare ervaring op een stage brak ik voor mijn moeder in tranen uit en die stelde voor met iemand te gaan praten. Voor ik het wist zat ik bij het GGZ en vervolgens werd me - in mijn beleving - verteld dat ik zonder het te weten al die tijd iets had gemankeerd.
Ik belandde in een reintegratie traject waar een bepaalde begeleider het zijn missie leek te maken om mij duidelijk te maken hoe waardeloos ik was en ik was daar op dat moment super kwetsbaar voor.
Ik kreeg een diepe depressie en ik wist niet meer wie ik was.

Na enkele jaren was ik mijn depressieve zelf zó moe, dat ik op een queste ging. De queste om mezelf uit de put te sleuren en mijn zelfbeeld te herstellen.
Inmiddels ben ik uit de put, mijn zelfbeeld is work in progress. :)
Anderhalf jaar geleden ontmoette ik een man uit Engeland en we werden verliefd. Hij worstelde ook met een depressie en we steunden elkaar en hielpen elkaar.
Mij heeft dit enorm geholpen en daar zal ik hem altijd dankbaar voor zijn.
De relatie ging uiteindelijk stuk. We veranderden teveel en in verschillende richtingen. Onze relatie was een emotionele rollercoaster en veel te zwaar en nog eens lange afstand ook.
Daarbij was hij erg fysiek ingesteld en als we elkaar dan in het echt zagen, moest die brandende behoefte vervuld worden.
Daar.... was ik nou niet echt de juiste persoon voor.... Ik deed het toch, voor hem, maar ik denk dat het de relatie geen goed deed. En daar ben ik zelf verantwoordelijk voor, dat weet ik.
Het was de eerste keer dat ik seks ervoer en nu weet ik met zekerheid dat het me niets doet. Dat heb ik er uit gewonnen, in ieder geval.

Nu weer een half jaar verder, weet ik beter dan ooit waar ik sta met mijn seksualiteit.
Ik kan romantische gevoelens ontwikkelen voor zowel mannen als vrouwen en ik kan intiem zijn, maar houdt helemaal niet van seks.
Alleen weet ik nog niet hoe ik nu - met deze nieuwe ontdekking - in mijn leven sta en wat het voor me betekend.
En ik heb het ook nog niet met vrienden en familie gedeeld, want ik weet niet hoe.

Daarom ben ik hier. :)

En natuurlijk om nieuwe mensen te ontmoeten, want dat is altijd geweldig!  :handschudden:

Als je vragen hebt over het bovenstaande, vraag maar raak!

Esper

Ik moet even verduidelijken dat ik mijn moeder en mijn beste vriendin wel heb verteld dat ik seks niks vind... maar niet dat ik mezelf identificeer als aseksueel.
En ik heb nog helemaal niemand verteld dat ik ook romantische gevoelens heb voor vrouwen, net zoals voor mannen.

Is nogal een nuance. ^^ hehe

Dutchamoeba

Welkom op deze site, Esper, en bedankt voor je uitgebreide verhaal! :cake: :cake: :cake:

SaxiePhone

Van harte welkom Esper. Mooi en duidelijk verhaal :D