Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Spinnen en insecten

Gestart door Zonnekind, september 07, 2006, 12:07:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

He die sprinkhanen vind ik wel schitterend! Ik probeer ook zoveel mogelijk verschillende dingen te eten. Waar heb jij de kans gehad dit te proeven?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

In Cambodja eten ze geroosterde spinnen! Maar met dat soort dingen heb ik niet zoiets van "dat zal ik eens proberen"!  :P
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Heb je het echt niet geprobeerd? Ik zou met veel schrik toch wel eens aanschuiven en een pakje spinnen kopen :D Ik vind het altijd super spannend om iets te eten dat ik niet ken en zeker als het zo iets vreemd is.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Nee, echt niet geprobeerd, wel een foto gemaakt natuurlijk. Ik zal eens proberen of ik hem hier geplaatst krijg.....het bestand is te groot...weet iemand hoe ik dat verklein? Of kan dat überhaupt niet?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Opslaan in een ander bestandsformaat misschien. Een jpeg of een gif is meestal wel klein genoeg. Misschien dat je dat kunt doen met het programma waarin de foto wordt geopend op je computer.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

lorelei

Citaat van: Zonnekind op september 07, 2006, 12:07:16 PM
He die sprinkhanen vind ik wel schitterend! Ik probeer ook zoveel mogelijk verschillende dingen te eten. Waar heb jij de kans gehad dit te proeven?

Bij de scouting ;D
Ik was mee als hulpleiding bij het zomerkamp van de Kabouters(meisjes van 7 tot 11 jaar), en de Welpen (jongens van 7 tot 11 jaar) hadden tegelijk kamp. Het thema van hun kamp was Afrika, en de leiding had er dus voor gezorgd dat die jongens sprinkhanen konden eten als ze dat wilden. En natuurlijk bleef er wat over en dat was dus voor de leiding. Die sprinkhanen hebben we dus lekker gebakken in een pan boven het kampvuur. Het smaakte nog best lekker ook, een beetje zoals het knapperige laagje van een vietnamese loempia. :D

Ereinion

 :D Het staat niet hoog op mijn verlanglijstje, maar zolang het gebakken is zou ik het misschien wel eten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

ChibiFirli

Citaat van: Sismo op september 07, 2006, 04:38:52 PM
Nee, echt niet geprobeerd, wel een foto gemaakt natuurlijk. Ik zal eens proberen of ik hem hier geplaatst krijg.....het bestand is te groot...weet iemand hoe ik dat verklein? Of kan dat überhaupt niet?
Het kan, ik refereer naar Jovi's uitleg voor meer informatie, ik zou je hoogstwaarschijnlijk alleen maar verwarren.

In het geval het bestand all een jpeg ofzo is (meestal is jpeg het optimale formaat om kleine maar toch nog vrij goede kwaliteitsfoto's te hebben), zelfs dan kan je het nog verkleinen door de kwaliteit te verminderen. Maar met die uitleg ga ik je niet verwarren tenzij het echt nodig is ;D (en dan kan je me best zeggen welk programma je zoekt te gebruiken).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Antrenyu

Oeh, sprinkhanen! Die heb ik ook eens gegeten (toevallig ook op een scoutingkamp, maar dat was dan de nationale Jamboree van 2 jaar geleden). Best smakelijk... proefde een beetje als kip in mijn beleving. Minder geslaagd was het feit dat er wat stukjes bleven haken in m'n after-beugel-tanddraad (sorry, ik weet de correcte term niet). Stel je voor: 'Hey meid, er zit een voelspriet tussen je tanden.' Eww.

Maar om op het topic terug te komen, ik ben dus ook maagd, letterlijk en figuurlijk :). Als het aan mij ligt zal dat ook niet veranderen, denk ik.
Words of wisdom: Let it be.

Sismo

Citeer'Hey meid, er zit een voelspriet tussen je tanden.'

:rollol:

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

#11
Citaat van: Antrenyu op september 08, 2006, 08:35:49 PM
Maar om op het topic terug te komen,....

Wat een opluchting, we hoeven niet te splitsen   :P
Antrenyu, als je het niet snapt, kijk bij http://asexuality.org/du/index.php?topic=375.0   :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Haha, idd gelukkig want Stev voelde zich weeral aangesproken! :rollol:
Ik vind trouwens dat Stev wel eens een beloning verdient voor haar oplettendheid, niet?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

 :cake: voor Stev (wel goed kauwen hoor dit keer!)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Nieuwe poging voor de spinnen!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-