Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ggrrr Windows 10

Gestart door Edewecht, februari 11, 2016, 10:35:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Vanmiddag 5 uur. Kom ik thuis, zet ik de computer aan... Krijg ik een totaal ander scherm, ander buroblad... Uit m'n browsers (zowel Firefox als Chrome als IE) zijn alle bladwijzers verdwenen, plus alle instellingen, heel m'n Live Mail box is leeg en alle accounts zijn foetsie.
Windows 10 heeft zijn werk gedaan! Zonder dat ik daar opdracht toe had gegeven. Dat heet automatische update. BOEVENTUIG!  :banghead:

Gelukkig heb ik altijd veel gebackupt dus de schade lijkt mee te vallen. Maar wat irritant!

Afijn, ik moet weg, zet de computer uit. Kom 's avonds terug, zet de computer aan... Is alles weer bij het oude! Al m'n instellingen terug, m'n bladwijzers, m'n accounts...

Wie o wie snapt dit nog en kan me een stukkie wijzer maken rond deze soap?

(Heb intussen wel de instelling 'automatische updates' UIT gezet. Natuurlijk.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dat is nog gekker dan wat ik heb meegemaakt. Misschien kun je je vraag hier eens stellen: http://www.nucia.eu/forum/forum.php
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hmmm... moet ik me weer ergens registreren enzo...
Maar het ziet er wel betrouwbaar uit. Bedankt voor de tip, Koffie!

Citaat van: Koffie op februari 11, 2016, 10:42:17 PM

Dat is nog gekker dan wat ik heb meegemaakt.


Als ik vragen mag, wat heb jij dan meegemaakt?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik wilde voorlopig 8.1 nog houden. Ik had wel de upgrade gereserveerd, maar ze zeiden dat je altijd kon kiezen. Maar hij begon dus domweg te downloaden. Intussen kon ik geen enkele andere update binnen halen, ik moest eerst Windows 10 binnen halen en installeren. Uiteindelijk heb ik dat gedaan en is gelukkig alles goed gegaan, maar dit was erg vervelend. Ik vinkte de upgrade ook af bij de updates, maar dat haalde niets uit. Er zijn meer mensen die dit gehad hebben en ik las dat het dit jaar vaker zal gaan voorkomen. Erg opdringerig dus.

Ik begreep trouwens dat dit ook wel voorkomt bij mensen die de upgrade helemaal niet gereserveerd hebben.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sonic

Ik heb hier zowel Windows 7, Windows 8.1 als Windows 10. En laat me je vertellen Windows 7 is nog steeds de 100% beste van deze 3.
Vooral de reden voor mij is niet over te stappen voor de games die ik speel, op Windows 7 werkt alles perfect, tot dat ik 3 maanden Windows 10 uitprobeerde en bijna elke spel deed het niet, of crashte.
Maar je zat met 1 probleem je kan niet meer terug naar een maand... Gelukkig is in mijn computer door HP de Windows 7 ISO gebrand zodat ik ten alle tijden terug kan gaan. Moet je wel weer ruim 300 updates uitvoeren maar dat vind ik best.

Windows 10 is vooral slecht op het vak van privacy, je moet zo veel instellen ik werd er opgeven moment gewoon gek van. Ik dacht man, man je kan beter terug gaan naar Windows 98 of 95, dan heb je al dit geklooi niet.
Hij is in mijn ogen nog steeds in een grote Beta fase, en Microsoft laat hem gewoon nu testen door de hele wereld. Ik ben blij dat ik nog terug kon naar me oudere vertrouwde Windows 7. Ik stap pas over zodra Windows 7 geen patchs meer uitgereikt krijgt in 2020.

Beste is dat geef ik je als tip mee, voer zelf de updates uit, dus niet dat je hem afsluit en hij gaat ineens updaten.. (Dat moet je voorkomen vooral bij 10!!) want dan gaat er 9 van de 10 keer heel veel dingen fout.. Heb dat toen ook ruim 4x gehad dat de computer ineens helemaal niet opstartte en steeds blauwe schermen gaf op mijn Windows 8 computer. Nu zijn alle computer hier terug naar hun eigen originele besturingssysteem behalve die van mijn zus daar stond hij al op voor geïnstalleerd.

En boeven zijn het zeker! Ze moeten alles van je weten, en zo ook als de ondersteuning stopt van Windows 7 en 8.1 (8 is al gestopt) dan verplichten ze je ook nog om een nieuwe computer te kopen.
Is ook met die pop-up in 7, 8 en 8.1 ik heb die pop-up geblokkeerd door update: KB3035583  te verwijderen. En zet vooral op oudere modellen: Aanbevolen updates zelfs ontvangen als Belangrijke updates uit! dat voorkomt dat Windows 10 op een oud systeem niet download!

Als iemand hulp nodig heb stuur me gerust een prive berichtje heb er aardig wat verstand van! :)

monochrome

Windows 10 heeft veel bugs, en werkt niet zoals een OS zou moeten werken, helaas. Ik heb ook het probleem gehad dat mijn laptop vanuit stand-by opeens was afgesloten omdat Windows 10 zo nodig updates moest installeren. Al mijn programma's die ik open had gelaten voor een meeting kwijt, lekker is dat. Een aantal dagen geleden ging Windows zomaar uit het niets op stand-by terwijl ik niet eens op een knop had gedrukt. Dat was al helemaal bizar.

Met Windows 7 heb ik nooit deze problemen gehad (en alle Windows 10 updates ook verwijderd en automatisch updaten compleet uitgezet want ik hoef het niet op mijn hoofdcomputer). Windows 8 heb ik al helemaal overgeslagen, dat was al niet praktisch meer voor mij. Windows 10 is op dat gebied qua bruikbaarheid wel beter dan Windows 8, maar dat updaten is echt verschrikkelijk. Elke update verandert weer iets aan Visual C++, en dan werkt mijn touchpad op mijn laptop niet meer. Dat in combinatie met alle veiligheidsproblemen in Windows 10 maakt het voor mij op het moment niet echt een fijn OS om te gebruiken. Er zijn zo veel knopjes om privacy te beheren, maar ik geloof er eigenlijk helemaal niets van dat dit de complete set aan opties is. Er staan vast nog ergens dingen verstopt waarmee Microsoft toch allemaal gegevens van gebruikers verzamelt. Maar misschien ben ik gewoon een beetje paranoide. :P     
If you are not here, there is no meaning at all.
Warm days and new meetings; everything is just junk, all I want is you.
Fate is such a terribly fragile thing.

If we meet again, I will give you this ring.
Someday if we meet again, I will not leave you. Ever.

Koffie

Ik weet niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ik heb Windows 10 wel verteld dat ik dat niet wil. Zomaar opnieuw gaat opstarten en alles voor mijn neus afsluiten. Belachelijk. Dus dat is wel mogelijk. Hij download de updates, maar installeert ze later pas, als ik de PC afsluit/opstart.
Maar het is wat dit betreft (en de privacy) een raar systeem.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

@Sonic - bedankt voor al je tips! Ik zal er eens rustig naar kijken als ik klaar ben met m'n woonkamer verven -- ben pas verhuisd.
Ik heb nu Windows8.1, en "automatisch updaten" uitgeschakeld. Ik lees van Koffie dat er desondanks ongevraagde updates plaatsvinden. De enige remedie die overblijft is: de computer nooit meer uitzetten. Maar ja, de stroom zal er vandaag -- en later -- een keer af moeten, vanwege bovengenoemde werkzaamheden in huis  :P .

- Hee Edewecht, waarom neem je dan geen apple mac?

NEEE! Dat nooit meer. :banghead:  Heb één keer zo'n ding in huis gehad, en 'm bijna 't raam uitgegooid. Het was 'héél verskrikkelijk'.

En voor gehobby met Linux ben ik geen computerfanaat genoeg. Ik ben er zo eentje van: computers en auto's moeten gewoon werken, zonder dat ik van alles onder de motorkap cq in de programmatuur moet ontdekken en uitzoeken. (Beetje prutsen is wel leuk, maar er zijn absoluut grenzen.)

Blijft over: me neerleggen bij een oud chinees spreekwoord: "alles wordt minder"  :geezer:

@ anderen: dank voor jullie informatie. Als ik W10 zal installeren, zal ik het handmatig doen en goed opletten op allerlei vinkjes m.b.t. privacy, opslaan, enz.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sonic

Ik raad mensen gewoon aan upgrade gewoon niet naar Windows 10. Je upgrade pas zodra je een nieuwe computer koopt ;).
Dit is nu de levensgegevens van Windows je hoef je er niet aan te houden!!! want je kan prima zonder Microsoft leven. Alleen moet je dan niet meer het internet op gaan, dus je houd hem als game systeem of als werk station offline.



Windows XP Service Pack 3 tot 8 april 2014

Windows Vista Service Pack 2 tot 11 april 2017

Windows 7 Service Pack 1 tot 14 januari 2020

Windows 8 is gestopt met updates dus deze moet geupdate worden naar Windows 8.1

Windows 8.1 tot 10 januari 2023

Dus je ziet je hebt aardig lang nog met Windows 7 en Windows 8.1 dus waarom updaten? Je krijgt helaas wel als oude gebruiker steeds meer vand ie schermen op de site van Microsoft update nu naar de beste Windows ooit! Windows 10! gewoon wegdrukken.
En je gaat krijgen dat ze het steeds verder gaan pushen. En dat je uit eindelijk gewoon Windows Update uit zet. Er zitten nog zoveel mensen op Windows XP gewoon niet normaal meer!
Er komt gewoon een tijd aan zo, dat Windows gewoon helemaal stopt omdat mensen het niet meer pikken met zoveel privacy instellingen. Ik zelf werd er helemaal gestoord van. Daarom ben ik ook van een Microsoft account afgestapt. En wees altijd slim en gebruik een lokaal account, want aan een online account heb je geen reet! ja je mist de app shop dan, maar zoveel mis je niet als je dat niet heb in iedere geval ik ga er niet op vooruit ik gebruik ook geen telefoon of iets anders. Zo'n mens ben ik niet, ik ben iemand die soms bewust achterloopt met alles, omdat het te vlug gaat en ze je steeds meer verplichten. Zomenteen kun je niet eens meer op je computer inloggen als je niet je dagelijkse kosten betaalt aan Microsoft.

Begin maar zeker niet aan een Mac! is nog duurde dan een Windows computer.. soms snap ik niet waarom die troep duur is. En geloof me er zit zo een grapje vast aan die zogenaamde gratis Windows 10 update. Ik zelf vertrouw het niet omdat niks is gratis. Dat is ook de reden waarom ze zo veel van je willen weten. Zo ga je ook dat grapje krijgen als je van YouTube download dat de Politie voor je deur staat, en daar word ik nou niet zo goed vaan ik maak toch zelf uit of ik download? Want er zijn miljoenen mensen zoals mij die geen 30 euro neerleggen voor een DVD of een CD.
En Microsoft wil dat tegen gaan met hun Windows 10 als jij zoveel instellingen aan heb weten ze wat je doet, en als ze er achter komen heb je een probleem want het staat ook heel diep in de Windows 10 Licentie voorwaarde als je hem heel goed leest ;)

Ook dit op hun site: Op het moment dat Microsoft een nieuwe Windows-versie uitbrengt, mogen OEM's maximaal twee jaar na de startdatum van de nieuwe versie, pc's blijven verkopen waarop de voorgaande versie vooraf is geïnstalleerd, tenzij anders vermeld.
Dan denk ik: Ik maak dat toch wel even zelf uit als ik mijn computer verkoop aan een ander. En dat zijn van die dingen wat ik echt verschrikkelijk vind, dat ze je zo veel opleggen. Het lijkt gewoon dat je PC eigendom is van hun en dat je hem soort van leent.
Ik ben gewoon zo vaak bezig met computer dat ik gewoon te veel weet, en te veel er over op zoekt... ook niet goed maar goed :)

Updates gewoon, handmatig doen dat scheelt echt een heel hoop!

Haha, dat klopt alles moet werken en daar mee basta :D Maar tegenwoordig.... werkt het niet meer zo denk ik.. ze vragen zo veel van je, en mensen die oud zijn dus tussen de 65 en 80 jaar, die begrijpen er al helemaal niets meer van, en die staan dan weer voor het blok en zijn ook die makkelijke prooi om te bespieden..

Voor mij werkt Windows 10 niet vanwege me games als ik dat installeer dan ga ik er zo ver op achteruit, dan lijkt het net of ik zelf gedowngrade ben.

Dus ik zet af en toe het Testbeeld op mijn computer en TV aan, dan weet ik dat het vroeger beter was! Haha



Edewecht

Citaat van: Sonic op februari 14, 2016, 04:29:29 PM

je kan prima zonder Microsoft leven. Alleen moet je dan niet meer het internet op gaan, dus je houd hem als game systeem of als werk station offline.


Hoe kom ik dan op dit forum??  :D

En gamen doe ik niet. Laat staan online.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sonic

Bedoelde daar mee dat je prima zonder de Microsoft updates kan ;) maar tegenwoordig met die virussen en zo. Word het nu wel afgeraden.
Ik blijf tot 2020 bij me oude vertrouwde systeem :), daarna zien we wel verder je weet nooit wat er gaat gebeuren de komende 4 jaar!

Edewecht

De ontknoping (hoop ik)

Ik vertelde deze gebeurtenissen aan een collega, die er ook veeeel verstand van heeft. Hij zei niet veel, maar wat-ie zei, was raak:
"Volgens mij heb jij helemaal geen windows 10 gezien"

Hij zegt dat Windows 10 zich helemaal niet ongevraagd op je computer kan  installeren, omdat Microsoft altijd eerst een vinkje wil hebben dat je akkoord gaat met hun voorwaarden (zo'n lap tekst die toch niemand leest).

Het zou wel kunnen zijn dat er alvast onderdelen zijn gedownload, maar die zijn niet geïnstalleerd.

Mijn collega denkt aan een 'hikje', een foutje. Mijn computer is net die ene keer opgestart in een soort basis-instelling, zonder mijn instellingen (bladwijzers, account-instellingen, buroblad e.d.) mee te nemen.
Dat verklaart nu ook, dat mijn computer, na afsluiten en weer starten, gewoon weer opstartte met al m'n vertrouwde spulletjes, buroblad, instellingen, enz.

Met deze kennis in m'n achterhoofd, ga ik het vinkje bij "Updates" weer aanzetten, maar ik laat het niet volautomatisch doen.

En ik blijf voorlopig nog bij 8.1 .

@Sonic en anderen: dank voor jullie tips en meningen!  :-*
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Teal's Tracks

Ik zie dat er op veel media negatieve reacties zijn op de prestaties van Windows 10. Ben ik dan de enige die hier geen last van heeft? ???

Voorheen had ik een pc met Windows 7 er op, werkte prima. Toen ging ik mijn eigen pc bouwen, en heb ik Windows 10 er maar opgezet, gezien Windows 7 ook niet echt superlang meer ondersteund gaat worden vrees is. Ik was nogal skeptisch in het begin, maar nu, ongeveer een half jaar later, heb ik er absoluut geen spijt van dat ik Windows 10 geïnstalleerd heb. Alles werkt gewoon netjes. Games en programma's lopen allemaal soepel zonder te crashen.
Nederlandstalige Aseksuelen op Facebook ontmoeten? (150+ leden)
https://www.facebook.com/groups/DutchAces/