Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

zwarte ring

Gestart door Stephanie, maart 09, 2016, 06:41:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stephanie

Toen ik op internet research ging doen naar aseksualiteit ontdekte ik dat (vooral in Amerika) het een gebruik is voor aseksuelen om een zwarte ring aan hun rechter middelvinger te dragen.
Dit dient als bevestiging voor jezelf. Herkenning voor anderen. En het geeft een gevoel van verbondenheid.

Ik vroeg me af of dit gebruik ook in Nederland gehanteerd wordt. :cake:

Edewecht

Ja, dit wordt in Nederland ook gehanteerd, zie bijv http://asexuality.org/du/index.php?topic=4183.0

Er zijn ook leden van dit forum die een zwarte ring dragen. Zelf doe ik dat (nog) niet, maar als ik tegen een zwarte ring aanloop, zal ik 'm wel kopen en dragen.

(Verder vul ik niet zo gauw een poll in ... )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ja, ik draag een zwarte ring om mijn middelvinger. Ik ben nog altijd op zoek naar een mooier en goedkoop alternatief voor mijn hematiet ringetje, maar dat lijkt niet zomaar te lukken. Voorlopig voldoet hij.

Maar volgens mij kent nog haast niemand de betekenis.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Ik heb een zwarte ring gedragen. Eerst een smal model, waarvan de zwarte laklaag helaas al vrij snel afbladderde, en daarna een breder model die gelukkig zijn kleur nog steeds niet verloren heeft. Toen ik echter merkte dat handen wassen met een ring nogal moeilijk gaat (en ik niet steeds moeite wilde doen om de ring dan af te doen), heb ik besloten de ring niet meer te dragen.

Hoewel lang nog niet iedereen weet wat de ring inhoudt, is het onder aseksuelen denk ik vaak wel een herkenningspunt. Tijdens een conferentie in Amerika ben ik nog op mijn ring aangesproken door een aseksuele vrouw die zelf ook zo'n ring droeg...

Koffie

Ik draag meerdere ringen en ik was er gewoon mijn handen mee. Misschien als je werk doet waarbij je extra op hygiëne moet letten, het niet handig is. Maar ik heb er zelf eigenlijk nooit bij stilgestaan.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

hobbitscones

Ik vergeet hem vaak om te doen, omdat ik hem elke avond wel weer af doe. Ik ben ook niet heel erg een sieradenmens, op kettingen na. :P
Ik denk niet dat het echt helpt voor herkenning, maar ik vind het ook gewoon een leuke ring, dus het maakt me allemaal niet zo uit. :)

AceVentura

Ik had al langer een zwarte ring die ik voornamelijk bij bijeenkomsten om had, maar sinds vorig jaar juni heb ik een beter model gevonden wat ik bijna altijd draag. Andere aseksuelen ben ik er (buiten de meetings) nog niet door tegen gekomen, wel is er nu twee keer naar gevraagd. Na wat uitleg over aseksualiteit waren de reacties positief.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Sabine

Ik heb er geen. Misschien dat ik er één koop als ik echt een mooi exemplaar tegenkom, maar de zwarte ringen die ik tot nu toe heb gezien vind ik niet zo. Het oog wil tenslotte ook wat  :P

SaxiePhone

Ik doe daar niet aan mee om eerlijk te zijn.

Volleyballer

Ook ik heb nog geen ring gevonden die mooi is (of een beetje betaalbaar is, ik ben maar een arme student). Verder zet ik ook mijn vraagtekens bij de hygiëne, maar dat is bij elke ring een probleem en mijn vriend wil ooit met me trouwen  ;)
Everything willl be okay in the end
If it's not okay, it's not the end

AceVentura

@Vollyballer: Dat is ook precies de reden waarom ik m'n ring af doe als ik bijvoorbeeld naar het toilet ga bijvoorbeeld  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Volleyballer

Ja, ik ben dan zo'n vergeetachtig iemand die hem dan vergeet... Ik draag meestal ook oorbellen, maar het komt regelmatig voor dat ik ze gewoon simpelweg vergeet in te doen en dan in de loop van de dag erachter kom dat ik ze vergat in te doen die ochtend... Hetzelfde gold voor toen ik nog ringen droeg: zodra ik ze om wat voor reden dan ook af moest doen (toilet, sporten, slapen) was de kans bijzonder groot dat ze de rest van de dag in mijn zak of op mijn nachtkastje bleven... Ik vind het wel een heel leuk idee om andere aseksuelen daadwerkelijk te kunnen herkennen, maar de praktische uitvoering mis ik dan net...
Everything willl be okay in the end
If it's not okay, it's not the end

hobbitscones

Nou ja, als ik mijn handen was, wast mijn ring lekker mee... :P Die komt genoeg zeep te zien hoor, al is het wel handzeep.

Maar ik heb dus die vergeetachtigheid ook een beetje, maar dan vooral met het weer omdoen van de ring.

Eliza Harmony

Eigenlijk is het geen ring, maar ik doe regelmatig een zwart haarelastiekje om mijn rechter middelvinger.
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)