Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aanwezig & Afwezig

Gestart door Jovi_Hobbes, september 06, 2006, 01:40:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Lorelay op september 05, 2006, 07:52:46 PM
Ik zit de laatste tijd steeds beter in mijn vel, en dat komt ook vooral omdat ik AVEN ontdekt heb, denk ik.

Wat leuk om te lezen  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Hoi Lorelay,
Fijn dat je beter in je vel zit !  ;)
Groet, Peter
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

lorelei

dank jullie :)
op het moment is een groot deel voor me nieuw: nieuwe vrijheid, nieuwe stad, nieuwe opleiding, heel veel nieuwe mensen en ook weer wat nieuw inzicht in mezelf, en AVEN is een deel van al die nieuwe dingen. Door al die nieuwe dingen 'kan' ik veel meer en ga ik me steeds beter voelen. In het begin vond ik het wel wat moeilijk, want eigenlijk ben ik wel wat niet-sociaal(niet asociaal, maar gewoon niet zo goed in sociale dingen zoals gewoon een praatje maken met iemand die ik totaal niet ken) maar ik kan steeds beter om gaan met de mensen hier(en ook op dit forum :) ) Op één of andere manie verwacht ik altijd dat mensen zodra ik iets zeg me aanvallen, en ik kom er dus langzaam achter(niet dat ik dat nog niet wist, maar het lijkt eindelijk door te dringen) dat dat niet zo is en dat ik best wat meer kan zeggen en dat ze me daar niet op zullen aanvallen. Dus ik gedraag me wat socialer(bij gebrek aan beter woord) doordat die angst om aangevallen te worden er niet is en daar reageren de mensen waarmee ik omga positief op, waardoor ik me ook beter voel. Dus da's een soort opwaardse spiraal, en ik hoop dat dat nog een tijdje zo door gaat :)

petra1963

Dat is fijn voor je, Lorelay !  ;)
Ik herken het ook wel, ik was toen ik zou oud was als jij ook heel bang om aangevallen te worden als ik wat zei. Dat blokkeerde gigantisch, natuurlijk.. Ik voelde me van binnen heel angstig, en ging dat naar buiten toe overcompenseren. Dat is in de loop van de jaren daarna weggesleten, gelukkig.. precies zoals bij jou: door gewoon met nieuwe mensen om te gaan en dat ik merkte dat ik niet aangevallen werd...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ik herken wat je zegt over niet zo sociaal zijn ook. Ik vind het heel lastig om contact te maken met nieuwe mensen. Ik denk altijd dat mensen het toch niet interessant vinden wat ik te vertellen heb. Gelukkig kom ik er ook syeeds meer achter dat dat niet zo is.
Super voor je dat het zo goed gaat!  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Voor mij is dit ook heel herkenbaar, al omschrijf ik het zelf anders. Volgens mij ben ik best een sociaal persoon, maar iemand moet eerst even mijn aan-knopje vinden. Ik ben dus heel erg slecht in gesprekken beginnen, zeker met mensen die ik niet ken, omdat ik het ook heel erg moeilijk vind om gewoon over niets te praten. Daarbij vertel ik niet zomaar mijn hele levensverhaal aan iemand en kom ik denk nogal gereserveerd over voor een buitenstaander.
Maar als een vreemde mij tegenwoordig aanspreekt, babbel ik meestal wel vrolijk terug, behalve dan als het een vervelend persoon blijkt te zijn  ;)

Maar goed, dat in reactie op jouw verhaal Lorelay! Erg goed om te lezen dat alles steeds beter gaat. Houden zo  :klap:
En natuurlijk ook super leuk dat je je hier ook thuis voelt  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ik dacht altijd dat ik heel sociaal was maar in een nieuwe groep werd ik steeds meer aan de kant geschoven. Een aantal maanden geleden heeft de psychologe mij dan gezegd dat ik op een vreemde manier 'aanwezig - afwezig' ben ??? Ik denk dus zelf dat ik heel sociaal overkom maar ik zal toch ook een angst hebben om tegen nieuwe mensen te praten. Ik snap het zelf nog niet helemaal en ben nog een beetje op ontdekkingstocht naar hoe je dan in contact legt met mensen :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Hoi Zonnekind,
Dat lijkt mij ook wel ingewikkeld, hoe dat nou zit, ja....
Sterkte, Peter
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Zonnekind op september 13, 2006, 01:50:55 PM
Ik snap het zelf nog niet helemaal en ben nog een beetje op ontdekkingstocht naar hoe je dan in contact legt met mensen :D

Dat klinkt inderdaad ingewikkeld, maar mocht je ooit het antwoord vinden, deel het vooral met ons. Ik kan er dan in ieder geval vast nog heel wat van leren.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Hihi, ja, het is echt vreemd he. Viper heeft toen bevestigd wat de psychologe zei, maar ze konden het geen van beiden beter uitleggen. Moest ik hier ooit ook "aanwezig - afwezig" zijn, laat het mij dan vooral weten ;D En als ik de oplossing heb, dan zullen jullie er ook van horen natuurlijk.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Hoi Zonnekind,
Nee, hier op het forum merk ik er niets van..

Groet, Peter
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Nou ik wel hoor, soms sta je wel bij de ingelogde mensen en soms niet  :D
MAar voor de rest denk ik dat het iets is dat alleen speelt als je echt met mensen bijelkaar bent. Wel lastig hoor als je blijkbaar iets doet dat andere mensen wel opvalt maar waar je zelf helemaal geen erg in hebt...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Wel goed om zo'n klankbord te hebben. Ik heb tot nog niet zo lang geleden gedacht dat ik heel gewoon was en deed. Tot iemand me erop wees dat ik niet zo "gewoon" reageerde. Dat was niet makkelijk, maar het heeft me uiteindelijk verder gebracht.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Wat werd er dan bedoeld met 'niet gewoon reageren'? Misschien doe ik wel net hetzelfde...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Jee, da's moeilijk uit te leggen.... ik ben bijvoorbeeld altijd erg gesloten geweest t.o. van mannen, inmiddels weet ik daar de reden wel van, maar eerst was ik me er nog niet eens bewust van. En pas als je je ergens bewust van bent, kun je er iets aan veranderen (zo mogelijk natuurlijk). De haptonoom heeft mij hierbij goed geholpen, maar het maakt niet uit wie je helpt bij het bewust worden van je eigen handelen, als je maar iemand hebt!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-