Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aanwezig & Afwezig

Gestart door Jovi_Hobbes, september 06, 2006, 01:40:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ik bedacht me vandaag iets. Soms als ik praat lijkt het alsof ik op de automatische piloot ga. Mijn stem klinkt dan ook heel vlak en monotoon. Dat merk ik dan zelf wel, maar ik kan het niet veranderen. Dan baal ik wel van mezelf. Het klinkt niet leuk om dan naar mezelf te luisteren, laat staan dat iemand anders me aan moet horen. Normaal ben ik veel enthousiaster als ik iets vertel.
Ik heb hier trouwens nog nooit een opmerking over gehad. Is dit wat jullie ook bedoelen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ik weet het niet. Ik weet niet wat er bedoeld wordt want niemand kan mij juist uitleggen wat "het probleem" is bij mij.

ps: moet dit niet gesplitst worden? Ik zie juist dat dat bij een totaal ander topic staat ::)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Hoi Zonnekind,
Mag ik ook een suggestie geven ? Een vriend van mij heeft namelijk iets wat ik het beste zo kan omschrijven: ik weet dat hij luistert als we bij elkaar zijn, maar ergens geeft hij 'onderhuids' het sterke gevoel niet te luisteren, bij vlagen. Lijkt dat ergens op ?

Sterkte, Peter
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: Zonnekind op september 18, 2006, 07:37:37 PM
ps: moet dit niet gesplitst worden? Ik zie juist dat dat bij een totaal ander topic staat ::)

Dank je, Zonnekind!  ;)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Citaat van: peter1963 op september 18, 2006, 10:04:36 PM
Hoi Zonnekind,
Mag ik ook een suggestie geven ? Een vriend van mij heeft namelijk iets wat ik het beste zo kan omschrijven: ik weet dat hij luistert als we bij elkaar zijn, maar ergens geeft hij 'onderhuids' het sterke gevoel niet te luisteren, bij vlagen. Lijkt dat ergens op ?

Sterkte, Peter

Ik denk het niet omdat HSP'ers er toch voor gekend staan goed te kunnen luisteren. En ik heb van mijn psychologe toch ook al gehoord dat ik dat goed kan en er zijn veel vrienden en zelfs kenissen die naar mij komen als ze hun verhaal kwijt moeten. Dus ik denk dat het dat niet is. Maar toch bedankt voor de tip :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.